sybila3 my sme minulý týždeň vybavovali v disigu a stálo do cez 20 euro s usb a čítačkou.
čím viac čítam, tak sa dočítam niečo a zľaknem, ten ZEP je potrebný len pre povinnosť podať súhrnný výkaz alebo je povinný aj pre iných? zatiaľ som sa dočítala, že povinnosť len elektronicky sa má podávať len súhrnný výkaz?????ďakujem
V príspevku 56 som písal o tomto:
...V tej téme sa bavilo, o tom, koľko stojí certifikát a ten je naozaj v tej výške. Nebavilo sa tam o tom, že certifikát sa ukladá na bezpečné zariadenie, ktoré si musíš dokúpiť. Momentálna cena sa pohybuje na úrovni 75 € bez DPH.... Nechápem, ako Vás to mohlo stáť citujem:
...stálo do cez 20 euro s usb a čítačkou..... V priloženom cenníku priamo z Disigu je uvedená cena, koľko stojí Kvalifikovaný certifikát s USB zariadením, ktoré je
nutné, naň sa ukladá Kvalifikovaný certifikát. Na základe Zákona o elektronickom podpise sa Kvalifikovaný certifikát ukladá
len na certifikované zariadenia a nikde inde.
K druhej časti tvojej otázky: Nechápem, čoho sa ľakáš, na svete je zákon a z neho vyplýva, že súhrnné výkazy sa podávajú
jedine elektronicky. Zákon dal na výber, ako toto uskutočniť: bez Zaručeného elektronického podpisu, alebo so Zaručeným elektronickým podpisom. Ak si ho niekto nevybaví, podá ho elektronicky, prostredníctvom webovej aplikácie a do piatich dní doručí na DÚ krycí list a prvú stranu podania v tlačenej forme. Kto má ZEP, podá takéto podanie elektronicky a nič nemusí dokladovať. Od septembra v našej spoločnosti podávame elektronické podania a nie len SV, komfort, akým sa to deje sa nedá sa porovnať, keď sa podania tlačili, odnášali (posielali) na DÚ. Mám za sebou stovku spokojných klientov, ktorý majú ZEP a podávajú podania elektronicky, s akýmkoľvek problémom sa môžu obrátiť na mňa.
Len tak na okraj: Možno sa ani nenazdáme a v zákone pribudne
povinnosť podávať aj iné dokumenty elektronicky....