Zavrieť

Porady

DPH - prijatá faktúra z ČR

Dobry den,

Mam taký problém, prišla nám faktúra z ČR za službu (aj my aj v ČR sme platitelia DPH). Faktúra bola uvedená bez DPH. Mám to samozdaniť? ak áno, v akom riadku DPH to mám uviesť? som začiatočník.
Usporiadat
Johanka Johanka

Johanka je offline (nepripojený) Johanka

O akú službu sa jedná ?
0 0
jamena jamena

jamena je offline (nepripojený) jamena

Ide o výstavbu expozičného stánku na výstave (vo Francúzsku)
0 0
IvoM IvoM

IvoM je offline (nepripojený) IvoM

Podľa mňa je miesto dodania vo Francúzsku a teda nie je možné previesť daňovú povinnosť do iného štátu, buď Vy alebo dodávateľ z ČR sa musíte registrovať vo Francúzsku /teda pokiaľ platí obdoba §16.1 alebo §16.3 aj tam/
0 0
hela60 hela60

hela60 je offline (nepripojený) hela60

Mám podobnú otázku ako je táto. Len s tým rozdielam, že poskytovateľ služby, ktorú som využila je z ČR, faktúra je bez DPH a ja nie som platcom DPH. Ako a kde sa má zaplatiť DPH? Ďakujem za každú radu.
0 0
benji74 benji74

benji74 je offline (nepripojený) benji74

Mám presne ten istý problém. Prijímam službu (webhosting) z ČR. Firma, ktorá službu dodáva je platcom DPH v ČR a ja nie som platca DPH. Posledná faktúra mi bola zaslaná bez DPH, pričom som bol upozornený, že po novele zákona 222/2004 Z.Z som od 1.1.2010 povinný uhradiť DPH v SR, takže by som sa mal zaregistrovať ako platca DPH podľa §7a uvedeného zákona. Túto skutočnosť , ale vyvracia §69 ods.2, citujem:

(2) Zdaniteľná osoba, ktorá má sídlo, miesto podnikania, prevádzkareň alebo bydlisko v tuzemsku, je povinná platiť daň pri službách uvedených v § 16 ods. 1 až 4, 10 a 11 a pri tovare dodanom s inštaláciou alebo montážou, ktoré jej dodala zahraničná osoba z iného členského štátu alebo zahraničná osoba z tretieho štátu, ak miesto dodania služby alebo tovaru je v tuzemsku; zdaniteľná osoba nie je povinná platiť daň, ak je zahraničná osoba platiteľom.