Zavrieť

Porady

dohodári

Prosííím môžete mi poradiť? Ja som registrovala dohodárov včera t.j. 12.8 a začiatok prac.čin. sme dali od pondelka t.j. 16.8.2010. Deň výplaty je určený v 20-ty deň v mesiaci. Dokedy mám poslať odvody na soc.poisťovňu a výkaz (elektronicky)? A tú sumu ktorú dám dohodárom si môžem meniť každý mesiac? A musím za nich platiť daň? Som úplný začiatočník v s.r.o.
Usporiadat
katka50 katka50

katka50 je offline (nepripojený) katka50

baculacik Pozri príspevok
Prosííím môžete mi poradiť? Ja som registrovala dohodárov včera t.j. 12.8 a začiatok prac.čin. sme dali od pondelka t.j. 16.8.2010. Deň výplaty je určený v 20-ty deň v mesiaci. Dokedy mám poslať odvody na soc.poisťovňu a výkaz (elektronicky)? A tú sumu ktorú dám dohodárom si môžem meniť každý mesiac?Podľa toho, čo máš uvedené v Dohode o prac.činnosti. A musím za nich platiť daň?Áno-ak majú podp. Vyhlásenie k dani je to daň preddavková, po odpočítaní nezd. časti zvyšok zdaníš. Ak nemajú podp. vyhlásenie k dani odmena do výšky 165,97 € je zdanená zrážkovou daňou, nad 165,97 € je zdanená preddavkovou daňou. Som úplný začiatočník v s.r.o.
Časť odpovede v texte.

Zákon 461/2003 §143
§143
Splatnosť poistného
(1) Poistné je splatné do ôsmeho dňa kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci, za ktorý sa platí poistné, ak tento zákon neustanovuje inak.
(2) Poistné, ktoré platí a odvádza zamestnávateľ, je splatné v deň určený na výplatu príjmov, ktoré sú vymeriavacím základom zamestnanca. Ak je výplata týchto príjmov pre jednotlivé organizačné útvary zamestnávateľa rozložená na rôzne dni, poistné je splatné v deň poslednej výplaty príjmov zúčtovaných za príslušný kalendárny mesiac. Ak nie je taký deň určený, poistné je splatné v posledný deň kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, za ktorý sa platí poistné. Ak deň splatnosti poistného pripadne na sobotu a na deň pracovného pokoja, poistné je splatné v najbližší nasledujúci pracovný deň.

§ 231
Povinnosti zamestnávateľa