Zavrieť

Porady

Súhrnný výkaz od 01.12.2012 už len elektronicky

Aj pre subjekty, kt. boli zaregistrované po 01.04.2012 a nebolo im umožnené podávať v el.forme SV ale len v papierovej. Táto výnimka skončila:
http://www.podnikam.webnoviny.sk/dan...atitelov/25983
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Aljok je offline (nepripojený) Aljok

    Aljok
    Aj na stránke Finančnej správy majú tento oznam :

    Oznam pre nových používateľov elektronických služieb


    Od 1.12.2012 je na stránke finančnej správy sprístupnená aplikácia eDane/eTax, ktorá od tohto termínu umožňuje všetkým novým používateľom elektronických služieb registrovať sa na portáli eTAX a autorizovať pre elektronickú komunikáciu.

    V tejto súvislosti oznamujeme tým platiteľom DPH, ktorí sa po 1.4.2012 nemohli registrovať na elektronickú komunikáciu a bolo im umožnené podávanie SV v papierovej forme alebo prostredníctvom mailovej adresy sv@financnasprava.sk , že dňom 1.12.2012 na základe vyššie uvedeného pominuli dôvody pre udelenie tejto výnimky.

    Odporúčame daňovým subjektom platiteľom DPH, ktorí majú zo zákona povinnosť doručovať súhrnné výkazy elektronicky, aby si registráciu a autorizáciu na portáli eTAX pre elektronickú komunikáciu nenechávali na poslednú chvíľu a zaregistrovali sa v zmysle pokynov na stránke v časti Elektronická komunikácia, nakoľko v termíne do 20.12.2012 budú povinní si splniť svoju zákonnú povinnosť a podať SV elektronicky.
    Kde sa mam teda zaregistrovat aby som konecne mohla podavat SV? Vsade mi pise neplatny certifikat a nikde sa nedostanem vrr

    btw: suhrny vykaz som podavala za 3 stvrtrok, mailom a osobne na DÚ, no na danovom ani nevedeli co a ako, asi nesleduju web alebo co, odovzdal som im to a po tyzdni mi vola pani ze nie som v systeme ze som elektronicky podala, tak vravim ze na stranke pisu ze staci mailom a osobne pre subjekty po 1.4, tak mi povedala ze to vyzera akokeby som ani suhrny nepodala, ale keby nieco ma bude kontaktovat, no doteraz nevolala, postupovala som teda spravne?

    domenico.office je offline (nepripojený) domenico.office

    Konateľ spoločnosti domenico.office
    Lusia Artuková Pozri príspevok
    Kde sa mam teda zaregistrovat aby som konecne mohla podavat SV? Vsade mi pise neplatny certifikat a nikde sa nedostanem vrr

    btw: suhrny vykaz som podavala za 3 stvrtrok, mailom a osobne na DÚ, no na danovom ani nevedeli co a ako, asi nesleduju web alebo co, odovzdal som im to a po tyzdni mi vola pani ze nie som v systeme ze som elektronicky podala, tak vravim ze na stranke pisu ze staci mailom a osobne pre subjekty po 1.4, tak mi povedala ze to vyzera akokeby som ani suhrny nepodala, ale keby nieco ma bude kontaktovat, no doteraz nevolala, postupovala som teda spravne?
    Registrácia prebieha na stránke Finančného riaditeľstva KLIKNI TU (je úplne jedno, v akom webovom prehliadači sa vykoná registrácia). Po vyplnení formulára, je na konci uložiť a následne sa dá vygenerovať, ale príde aj do mailu registračný formulár. Potom treba nainštalovať potrebné komponenty na správne fungovanie PC. Keď KLIKNEŠ TU , dostaneš sa na stránku, kde sú potrebné komponenty. Je potrebné nainštalovať eDane (tu doporučujem inštaláciu prostredníctvo Internet Exploreru), D.Signer/XAdES (vrátane elektronickej podateľne), podpisovú politiku, treba si pozrieť akú verziu operačného systému mám a vybrať v linkoch tú správnu. Na podávanie dokumentov slúžia eDane. Potom treba navštíviť miesto príslušný Daňový úrad, mať so sebou DOHODU a prípade potreby aj plnú moc od Daňového subjektu, ak nie si štatutár.

    JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

    JAJA11
    domenico.office Pozri príspevok
    Registrácia prebieha na stránke Finančného riaditeľstva KLIKNI TU (je úplne jedno, v akom webovom prehliadači sa vykoná registrácia). Po vyplnení formulára, je na konci uložiť a následne sa dá vygenerovať, ale príde aj do mailu registračný formulár. Potom treba nainštalovať potrebné komponenty na správne fungovanie PC. Keď KLIKNEŠ TU , dostaneš sa na stránku, kde sú potrebné komponenty. Je potrebné nainštalovať eDane (tu doporučujem inštaláciu prostredníctvo Internet Exploreru), D.Signer/XAdES (vrátane elektronickej podateľne), podpisovú politiku, treba si pozrieť akú verziu operačného systému mám a vybrať v linkoch tú správnu. Na podávanie dokumentov slúžia eDane. Potom treba navštíviť miesto príslušný Daňový úrad, mať so sebou DOHODU a prípade potreby aj plnú moc od Daňového subjektu, ak nie si štatutár.
    ako treba postupovať, ak chcem už len dohodu pre nový subjekt a podávať za neho budem ja? V EZU súčasťou dohody bolo aj splnomocnenie FO na podávanie daňových priznaní, teraz to neviem nájsť....

    VATspecialist je offline (nepripojený) VATspecialist

    VATspecialist
    Infoaňové subjekty sa vsak nateraz výrazných zmien obávať nemusia a hlavne ich správcovia dane prehodia v rámci systémov automaticky a bezplatne. Jedinou úlohou daňových subjektov bude stiahnuť si do svojich počítačov aplikáciu eDane dostupnú na stránke finančnej správy s tým, že pokiaľ v minulosti využívali aplikáciu EZU, nemusia sa v rámci aplikácie eDane uz registrovať.Túto registráciu za nich vykoná systém automaticky pri ich transformácii zo starého systému do nového, pričom im následne pridelí i nové ID a prístupové heslo, ktoré im spolu s návodom na instaláciu a pouzívanie aplikácie eDane, zaslú daniari do ich e-mailovej schránky. Zároveň sa v rámci transformácie prenesú i vsetky dohody – oprávnenia z EZU, ktoré do tej doby subjekt so správcom dane uzavrel. V prípade, ze si daňový subjekt bude chcieť ponechať staré ID, potom musí správcovi dane do 5 dní doručiť tzv. krycí list.

    JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

    JAJA11
    domenico.office Pozri príspevok
    Registrácia prebieha na stránke Finančného riaditeľstva KLIKNI TU (je úplne jedno, v akom webovom prehliadači sa vykoná registrácia). Po vyplnení formulára, je na konci uložiť a následne sa dá vygenerovať, ale príde aj do mailu registračný formulár. Potom treba nainštalovať potrebné komponenty na správne fungovanie PC. Keď KLIKNEŠ TU , dostaneš sa na stránku, kde sú potrebné komponenty. Je potrebné nainštalovať eDane (tu doporučujem inštaláciu prostredníctvo Internet Exploreru), D.Signer/XAdES (vrátane elektronickej podateľne), podpisovú politiku, treba si pozrieť akú verziu operačného systému mám a vybrať v linkoch tú správnu. Na podávanie dokumentov slúžia eDane. Potom treba navštíviť miesto príslušný Daňový úrad, mať so sebou DOHODU a prípade potreby aj plnú moc od Daňového subjektu, ak nie si štatutár.
    registrovaná som, eDane mám nainštalované dávno....
    potrebovala by som zaregistrovať nový subjekt, ktorý doteraz nepodával priznania elektronicky (nemohol, lebo vznikol po 1,4.2012) a tiež potrebujem poradiť ako prehodiť už existujúci subjekt, ktorý doteraz podával cez eDane spolu s krycím listom... pri obidvoch by som rada podávala priznania cez môj identifikátor.... bez podávania krycích listov a bez ZEPu....

    srska je offline (nepripojený) srska

    srska
    JAJA11 Pozri príspevok
    registrovaná som, eDane mám nainštalované dávno....
    potrebovala by som zaregistrovať nový subjekt, ktorý doteraz nepodával priznania elektronicky (nemohol, lebo vznikol po 1,4.2012) a tiež potrebujem poradiť ako prehodiť už existujúci subjekt, ktorý doteraz podával cez eDane spolu s krycím listom... pri obidvoch by som rada podávala priznania cez môj identifikátor.... bez podávania krycích listov a bez ZEPu....
    čítaj tu http://www.porada.sk/t168568-p2-elek...ml#post2199803 a aj v iných príspevkoch v tejto obsiahlejšej téme

    JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

    JAJA11
    srska Pozri príspevok
    čítaj tu http://www.porada.sk/t168568-p2-elek...ml#post2199803 a aj v iných príspevkoch v tejto obsiahlejšej téme
    keď ja som asi natvrdlá ja z tých rád neviem čo mám spraviť... ja som zaregistrovaná... robila som podanie aj cez eDane bez Zepu a rovnako som robile podania cez EZU... registrovaná som v eDaniach, dokonca 2x... po starom a teraz prenesená zmluva z EZU.... lenže neviem čo mám vyplniť ak chcem zaregistrovať úplne nový subjekt tak, aby som ja podávala ich priznania.... keď si vytlačím dohodu, nikde nevidím, ako na DÚ budú vedieť, že daňové priznania budem za nich podávať ja

    KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

    audítor, účtovník, odborný poradca ...viac KEJKA
    neskúmala som, ale nie je v pokynoch, že s tou vytlačenou dohodou musíš ísť osobne na DU a predložiť aj splnomocnenie?
    A oni ti urobia väzbu?

    JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

    JAJA11
    KEJKA Pozri príspevok
    neskúmala som, ale nie je v pokynoch, že s tou vytlačenou dohodou musíš ísť osobne na DU a predložiť aj splnomocnenie?
    A oni ti urobia väzbu?
    KEJKA, ja práveže stále uvažujem tak ako to bolo v EZU. Súčasťou dohody bolo aj tlačivo, ktorým tá firma splnomocnila mňa na podávanie priznaní.... teraz tam také nič nevidím.... takže neviem ako mám zabezpečiť previazanie... Asi tých nových zaregistrujem samostatne a budem chodiť cez ich prístup.... len sa mi zdalo jednoduchšie sa prihlásiť raz a odoslať podania pod mojím identifikátorom.... alebo ešte skúsim podporu.... ale po skúsenostiach pri poslednom volaní, nezdá sa mi, že by boli až tak podkutý, aby vedeli radiť.... okrem toho, že človek zabije pol hodiny, kým sa dovolá, nakoniec zistí, že sa aj tak nič nedozvie.... som zvedavá koľko bude trvať, až mi odpovedia na mail.... ale nevyzerá to tak, že by sa ponáhľali.... alebo nestíhajú....
    čakala som, že bude nejaký podrobný návod so všetkými situáciami, aby človek vedel, čo má robiť, ale zatiaľ som našla len to, čo mi ide..... a problémové situácie si asi musím riešiť sama...

    martinco8 je offline (nepripojený) martinco8

    martinco8
    toto by aj mna zaujimalo...
    danovy subjekt po 01.04.2012, povinnost podavat suhrnny vykaz elekotronicky.
    staci ked vytlacim dohodu, moj registracny formular a konatel pojde s tym na DU? alebo bude treba aj splnomocnenie na mna?

    este otazka, ked danovy subjekt patri pod DU v prievidzi, moze tieto kroky uskutocnit na DU v BA?

    srska je offline (nepripojený) srska

    srska
    JAJA11 Pozri príspevok
    KEJKA, ja práveže stále uvažujem tak ako to bolo v EZU. Súčasťou dohody bolo aj tlačivo, ktorým tá firma splnomocnila mňa na podávanie priznaní.... teraz tam také nič nevidím.... takže neviem ako mám zabezpečiť previazanie... Asi tých nových zaregistrujem samostatne a budem chodiť cez ich prístup.... len sa mi zdalo jednoduchšie sa prihlásiť raz a odoslať podania pod mojím identifikátorom.... alebo ešte skúsim podporu.... ale po skúsenostiach pri poslednom volaní, nezdá sa mi, že by boli až tak podkutý, aby vedeli radiť.... okrem toho, že človek zabije pol hodiny, kým sa dovolá, nakoniec zistí, že sa aj tak nič nedozvie.... som zvedavá koľko bude trvať, až mi odpovedia na mail.... ale nevyzerá to tak, že by sa ponáhľali.... alebo nestíhajú....
    čakala som, že bude nejaký podrobný návod so všetkými situáciami, aby človek vedel, čo má robiť, ale zatiaľ som našla len to, čo mi ide..... a problémové situácie si asi musím riešiť sama...
    tak to dělám léta já
    domenico.office Pozri príspevok
    Registrácia prebieha na stránke Finančného riaditeľstva KLIKNI TU (je úplne jedno, v akom webovom prehliadači sa vykoná registrácia). Po vyplnení formulára, je na konci uložiť a následne sa dá vygenerovať, ale príde aj do mailu registračný formulár. Potom treba nainštalovať potrebné komponenty na správne fungovanie PC. Keď KLIKNEŠ TU , dostaneš sa na stránku, kde sú potrebné komponenty. Je potrebné nainštalovať eDane (tu doporučujem inštaláciu prostredníctvo Internet Exploreru), D.Signer/XAdES (vrátane elektronickej podateľne), podpisovú politiku, treba si pozrieť akú verziu operačného systému mám a vybrať v linkoch tú správnu. Na podávanie dokumentov slúžia eDane. Potom treba navštíviť miesto príslušný Daňový úrad, mať so sebou DOHODU a prípade potreby aj plnú moc od Daňového subjektu, ak nie si štatutár.
    Takze zaregistrovany som, formular o registracii mi prisiel, vyplnim tu dohodu a tu donesiem na danovy subjekt aby ma zaregistrovali a dali mi nejaky indentifikator? Co teda s tym registracnym formularom?

    Dakujem

    KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

    audítor, účtovník, odborný poradca ...viac KEJKA
    Lusia Artuková Pozri príspevok
    Takze zaregistrovany som, formular o registracii mi prisiel, vyplnim tu dohodu a tu donesiem na danovy subjekt aby ma zaregistrovali a dali mi nejaky indentifikator? Co teda s tym registracnym formularom?

    Dakujem
    trochu zmätočné popísané. Si štatutár?, potom dones výpis z OR
    ak budeš podávať za iný daňový subjekt, potrebuješ plnú moc.
    donesieš to na Daňový úrad nie na daňový subjekt............
    už nepotrebuješ identifikátor, ak si registrovaný/-á, tak podľa mäa si vyplnila nejaké heslo a máš pridelené číslo z registrácie.
    =========
    ja teraz chodím radšej spolu s konateľom a vybavíme to na počkanie na mieste. Jedna teta povie tak a druhá inak. A to mam ZEP a žiadam len o vytvorenie väzby na moje ID.

    martinco8 je offline (nepripojený) martinco8

    martinco8
    martinco8 Pozri príspevok
    toto by aj mna zaujimalo...
    danovy subjekt po 01.04.2012, povinnost podavat suhrnny vykaz elekotronicky.
    staci ked vytlacim dohodu, moj registracny formular a konatel pojde s tym na DU? alebo bude treba aj splnomocnenie na mna?

    este otazka, ked danovy subjekt patri pod DU v prievidzi, moze tieto kroky uskutocnit na DU v BA?
    nikto prosim?

    sedmir je offline (nepripojený) sedmir

    sedmir
    06.12. sme sa zaregistrovali na DÚ ako nový subjekt na podávanie dokumentov prostredníctvom elektronickej podateľne DÚ. Vieme sa prihlásiť, máme komunikáciu s dohodou bez zaručeného elektronického podpisu, ale nechce nám posielať dokumenty. Vie mi niekto poradiť? Volala som na finančnú správu, všetky komponenty sme odinštalovali a opätovne nainštalovali s ich pomocou, no aj tak to nefunguje.

    KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

    audítor, účtovník, odborný poradca ...viac KEJKA
    sedmir Pozri príspevok
    06.12. sme sa zaregistrovali na DÚ ako nový subjekt na podávanie dokumentov prostredníctvom elektronickej podateľne DÚ. Vieme sa prihlásiť, máme komunikáciu s dohodou bez zaručeného elektronického podpisu, ale nechce nám posielať dokumenty. Vie mi niekto poradiť? Volala som na finančnú správu, všetky komponenty sme odinštalovali a opätovne nainštalovali s ich pomocou, no aj tak to nefunguje.
    posielate cez eDane? lebo tak to funguje.

    srska je offline (nepripojený) srska

    srska
    sedmir Pozri príspevok
    06.12. sme sa zaregistrovali na DÚ ako nový subjekt na podávanie dokumentov prostredníctvom elektronickej podateľne DÚ. Vieme sa prihlásiť, máme komunikáciu s dohodou bez zaručeného elektronického podpisu, ale nechce nám posielať dokumenty. Vie mi niekto poradiť? Volala som na finančnú správu, všetky komponenty sme odinštalovali a opätovne nainštalovali s ich pomocou, no aj tak to nefunguje.
    cez čo? ako? málo info!

    sedmir je offline (nepripojený) sedmir

    sedmir
    Už je všetko v poriadku,problém bol na DÚ. Pracovníčka nám nenastavila v profile používateľa komunikáciu bez zaručeného elektronického podpisu.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.