salamander
Ahojte,
som živnostník a potreboval by som si dať dokopy úctovníctvo a podať daňové priznanie. Za min. rok som mal príjmy len 70tis. a dokopy som vystavil 5 faktúr.
Odporučili mi program ALFA. Už ho mám nainštalovaný ale potreboval by som pomôcť. Uz hodnú chvíľu sa hrabem na porade a som z toho čím viac tým neistejší. Chcel by som si to zjednodušiť aj tým, že si do nákladov nezaúčtujem položky, ktoré som uhrádzal v hotovosti. Kedže som mal zisk aký som mal tieto dalsie náklady v podstate nepotrebujem. Potreboval by som ale vedieť ako je to s peniazmi v pokladnici, či si musím viesť nejaký sklad, ako je to so záväzkami a pohľadávkami.
Veľmi pekne ďakujem
V Alfe si nahodiš počiatočné stavy - pokladňa , BÚ .
Vystavené faktúry Tebou uvádzaš v evidencii pohľadávok .
Faktúry došlé , ktoré Ti prídu sú Tvojimi záväzkami a tieto tiež eviduješ v Alfe v evidencii záväzkov .
Predpokladám že nie si plátcom DPH.
Zoraď si doklady podľa dátumu a všetky si zaúčtuješ . Uhradené vyšlé faktúry - pohľadávky účtuješ do príjmu pomocou F7 - vyberieš konkrétnu fa a zaúčtuješ v príjmoch ovplyvňujúcich ZD - členenie podľa toho za čo faktúra je vystavená .
Ak účtuješ výdavky - medzi tieto patrí aj úhrada došlej faktúry , ktorú si tiež cez F7 vyberieš a účtuješ do výdavkov podľa členenia a správneho zaradenia či už do výdavkov ovplyvňujúcich ZD alebo neovplyvňujúcich ZD.
Môžeš sa pýtať konkrétne prípady.