Zavrieť

Porady

Neskorá registrácia ESHOPu na Úrade na ochranu osobných údajov

Dobrý deň,
od novembra minulého roku mám v prenájme stránku a eshop od poskytovateľa webhostingu, V systéme vytvorenom danou firmou na nete si robím prevažne objednávky, ktoré mám cez email a telefonicky a následne faktúry, kde sú samozrejme osobné údaje. Keďže som minulého roku nedostala ako už existujúce eshopy upozornenie na registráciu (eshop bol založený v novembri a toto bolo aktuálne v júli, takže nejako som to nezaregistrovala... ), známa ma na to upozornila. Študujem stránku Úradu a bola tam ešte nejaká novela a teraz už naozaj neviem, registrovať sa alebo je nejaký spôsob, ako poveriť samu seba, keďže som SZČO a nemám zamestnancov, dohľadom. Ako to spraviť bez pokuty, ak by mi prišla kontrola? Faktúry mám v systéme na nete, ale mám ich aj v tlačenej forme, teda môžem viesť nejakú evidenciu a vymazať tie objednávky na nete, ktoré budú po registrácii?

V novele z tohto roku stojí:
Zmeny, ktoré novela prináša, sa dotýkajú najmä
bezpečnosti osobných údajov, v rámci ktorej sa zrušujú prípady, kedy je potrebné vypracovať samostatnú bezpečnostnú smernicu,
oprávnenej osoby a jej poučenia, ktorého záznam prevádzkovateľ na požiadanie úradu hodnoverne preukáže,
zodpovednej osoby, ktorej písomné poverenie je dobrovoľné,
registrácie informačných systémov osobných údajov, ktorá sa mení na oznamovaciu povinnosť,
kopírovania úradných dokladov, ktoré v rozsahu potrebnom na účely uzatvorenia pracovnoprávneho alebo obdobného vzťahu je možné vyhotovovať bez súhlasu dotknutej osoby,
ukladania pokút, ktoré boli čiastočne zmenené na fakultatívne a ktorých horná hranica bola znížená o jednu tretinu,
zmluvy medzi prevádzkovateľom a sprostredkovateľom, ktorú je potrebné zosúladiť do dvoch rokov od pôvodnej účinnosti zákona.

Ďakujem za odpovede.
Naposledy upravil lene27 : 21.11.14 at 16:04 Dôvod: doplnenie novely
Pravidlá a tipy