Zavrieť

Porady

Poistná poradkyňa a paušálne výdavky?

Prosím o radu. Známa si ide podať daňové priznanie. Časť roka bola zamestnaná /chce si uplatniť aj DB/, časť roka nezamestnaná a od novembra pracuje ako poistná poradkyňa má len pridelené DIČ. Má len príjmy. Môže použiť metódu - paušálne výdavky? Ďakujem
11 komentárov     zbaliť
veronikasad aký príjem mala z podnikania ?
Maria129 ešte mi nepovedala. Ale finančný poradca /zle som sa vyjadrila v otázke / môže uplatniť pauášlne vydavky však?
veronikasad môže - 40 % z príjmov, max. 2x420€
Maria129 Takže mala príjmy /sú tam zahrnuté aj provízie/ 2293,35 eur. Môže si započítať aj tie provízie? Za obdobie 3 mesiacov. Ked som to hodila do počítača vypočítalo mi paušálne výdavky v sume 917,34 eur. /program Alfa - danové priznania/ Je to správne? Alebo má byť suma paušálnych výdavkov 1260 eur? Ešte mám otázočku, pracovala a príjmy zo závislej činnosti sú cez 2000 eur a na potvrdení má uhrn preddavkov na dan z príjmov bez uplatnenia DB v sume 65,59 eur, to sa kde zadáva v tlačive typ B? Ďakujem za každú radu!
Maria129 prosím vás, ako mám rátať tie výdavky? Je to suma 1260 eur? Ked začala podnikať od októbra - 3 mesiace. Alebo ako mi vypočítalo podla danového z finančnej správy? dakujem
kn-alka akých 1260? však 40% z 2293,35 je len 917,34 !!! jasné, že uplatňuješ len 917,34 !!!
Maria129 ale ked podniká len 3 mesiace za rok. Tak podla zákona je to max 420 eur mesačne. Takže 3*420 - 1260 eur. TEraz naozaj som z toho ....
Anik výdavky sú 40% z príjmu, ale maximálne 420 € mesačne
Maria129 Tak je to dobre - 2293,35*40%= 917,34/3=305,78, 305,78<420 - takže paušálne sú 917,34. Správne som to pochopila? Ďakujem moc !
kn-alka áno, aj ked jednoduchšie: 2293,35*40%=917,34, čo je menej ako 1260
Maria129 fúúú...odľahlo mi ďakujem moc moc !!
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.