Nechcem sa dohadovať o tom, ako to má konkrétne ZuzanaP urobiť. Súhlasím, že musí zistiť buď v poisťovni alebo v servise, kde im vymieňali čelné sklo, kto to a ako zaplatí. Ja len uvádzam môj názor a prax, s ktorou som sa doteraz stretla. Možno v niektorých poisťovniach to platí tak, ako to napísala, že "všetko uhradí poisťovňa".
Uvediem konkrétny príklad jedného klienta, ktorému som naposledny účtovala poistnú udalosť a predložil mi doklady o poistnej udalosti. Doklad vystavila poisťovňa UNIQA pre klienta a firmu, ktorá mu auto opravovala.
"Príľub positného plnenia" (iné poisťovne uvádzajú Krycí list) pre firmu, ktorá opravovala auto a je tam uvedené:
Poistné plnenie bolo stanovené vo výške 24 488,- Sk za klienta XY
Poistné plnenie bolo znížené o nasledovné položky :
DPH: 5602,70 Sk
Spoluúčasť: 5000,- Sk
Krátenie plnenia: 0
Výpočet výšky škody (vrátane nepriznaných položiek):
35 090,40 Sk, podľa FA č. xxxx
- 5602,70 SK DPH
--------------------------------
29 487,70 Sk
Poplatok klienta v servise (DPH + spoluúčasť + krátenie plenia) : 10 602,70 SK
Z toho vyplýva, že 24 487,70 zaokrúhlene 24 488,- Sk zaplatí poisťovňa servisu za klienta a túto čiastku treba ID zaúčtovať do výdavkov.
"Krycí list" alebo "Prísľub ... " dostane 1x servis a 1x zákazník - užívateľ auta.