Zavrieť

Porady

REKLAMACIA

Dobry den.
Prosim vas, mam otazku. V oktobri som si kupila fotoaparat v TPD. Hned za 3 tyzdne sa mi pokazil, tak som ho sla reklamovat. Bolo mi povedane, ze fotak bude poslany do Bratislavy a ze reklamacia bude vybavena do 1 tyzdna. Preslo 30 dni, neobdrzala som ziadne vyjadrenie, nikto mi od nich nevolal. Prosim Vas, mozem prist na 31. den a ziadat od nich bez akychkolvek podmienok vratenie penazi alebo si mozem vybrat iny tovar v tej hodnote? Dakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    rada je offline (nepripojený) rada

    rada
    kanska1
    Dobry den.
    Prosim vas, mam otazku. V oktobri som si kupila fotoaparat v TPD. Hned za 3 tyzdne sa mi pokazil, tak som ho sla reklamovat. Bolo mi povedane, ze fotak bude poslany do Bratislavy a ze reklamacia bude vybavena do 1 tyzdna. Preslo 30 dni, neobdrzala som ziadne vyjadrenie, nikto mi od nich nevolal. Prosim Vas, mozem prist na 31. den a ziadat od nich bez akychkolvek podmienok vratenie penazi alebo si mozem vybrat iny tovar v tej hodnote? Dakujem.
    Zdroj: združenie slovenských spotrebiteľov
    Záruka na spotrebný tovar je najmenej 24 mesiacov, ak predajca nestanoví dlhšiu lehotu. Na potraviny, na ktorých nie je uvedený dátum spotreby, je to najmenej 8 dní, na krmivá 3 týždne a živé zvieratá 6 týždňov.
    Záručné doby stanovuje § 620 Občianskeho zákonníka, ktorý tiež určuje, že na žiadosť kupujúceho musí predajca vystaviť záručný list. Záručný list musí obsahovať meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov predávajúceho, jeho sídlo alebo miesto podnikania, obsah záruky, jej rozsah a podmienky, dĺžku záručnej doby a údaje potrebné na uplatnenie záruky. Ak záručný list obsahuje aj zoznam servisných opravovní, prípadnú reklamáciu je možné uplatniť práve v nich.

    TIP: Záručná doba sa vzťahuje aj na výrobky predávané vo výpredajoch, či so zľavou. Ak je však poskytnutá zľava kvôli určitej vade tovaru, túto vadu potom nie je možné reklamovať.



    AKO REKLAMOVAŤ
    V prípade, že sa na výrobku vyskytne vada, ktorú ste nezavinili, odporúčame ho reklamovať.

    Zapamätajte si:
    1. Partnerom pre vybavovanie reklamácie je vždy predajca, ten má konečné slovo pri rozhodovaní o vybavení reklamácie.
    2. S výnimkou prípadov, keď je na vykonanie opravy určená iná osoba reklamáciu môžete uplatniť v ktorejkoľvek prevádzkárni, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru alebo poskytovaných služieb, prípadne aj na mieste, odkiaľ riadi svoj podnik
    3. Ak výrobok kvôli vade reklamujete do 6 mesiacov od zakúpenia, podľa zákona sa to vníma tak, že vada existovala už v čase predaja a je na predajcovi, aby dokázal, že vada nie je na jeho strane – mal by to doložiť nezávislým znaleckým posudkom.
    4. Predávajúci alebo ním poverený pracovník by mal o reklamácii rozhodnúť ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave (v zmysle judikatúry sa za takú považuje spravidla vec, u ktorej sa vyskytla taká istá vada po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách) alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať (posúdenie tejto otázky závisí na okolnostiach konkrétneho prípadu).
    5. Ak predajca reklamáciu vybaví výmenou veci alebo jej časti, začína plynúť nová záručná doba (môže sa stať, že na niektorú časť bude dlhšia záručná doba, ako na ostatné časti)

    POZOR: Ak predajca stanoví záručnú dobu dlhšiu, než určuje zákon, môže si tiež stanoviť podmienky a rozsah záruky. Znamená to, že ak je na vec záruka napr. 5 rokov, po uplynutí 24 mesiacov môže obmedziť možnosť uplatnenia reklamácie (napr. požiadavkou predložiť vec v originálnom obale apod.).


    AKO PRI REKLAMÁCII NENALETIEŤ

    1. K reklamácii je dôležité mať nákupný pokladničný doklad. Nákup je síce možné preukázať aj inými dokladmi (výpisom z účtu pri platbe kartou, záručným listom, čestným prehlásením apod.), avšak absencia pokladničného dokladu môže reklamačný proces pre spotrebiteľa skomplikovať.
    2. Výrobok môžete reklamovať aj bez originálneho obalu.
    3. Predajca nie je oprávnený vám odobrať nákupný pokladničný doklad, originál si preto vždy ponechajte u seba.
    4. Reklamovať môžete počas celej prevádzkovej doby predajcu – v predajni musí byť vždy prítomná osoba zastupujúca predajcu, oprávnená prijímať reklamácie.
    5. Starostlivo si pred podpisom prečítajte reklamačný protokol. Jednoznačne formulujte popis vady, vašu požiadavku na spôsob riešenia reklamácie a nesúhlaste s vybavením reklamácie až na 30-ty deň.
    6. Za vybavenie reklamácie sa považuje odovzdanie výrobku po oprave, výmene alebo zamietnutí reklamácie, príp. vrátenie peňazí pri odstúpení od zmluvy.
    7. Záručná doba sa predlžuje o dobu vybavovania reklamácie.
    TIP: Právo na náhradu nevyhnutných nákladov môže kupujúci uplatniť na súde, len ak náklady predávajúcemu oznámi bez zbytočného odkladu (t. j. poštovné, cestovné, znalecký posudok atď.).



    ČO ROBIŤ, AK PREDAJCA REKLAMÁCIU ZAMIETNE

    1. Ak ste presvedčený, že reklamácia je oprávnená, pokúste sa s predajcom dohodnúť. Ak to nebude možné, upozornite ho, že ste pripravený sa brániť.
    2. V prípade, že nebude reklamácia opäť uznaná, môžete si nechať zhotoviť znalecký posudok.
    3. Ak bude posudok vypovedať vo váš prospech, uplatnite reklamáciu opäť u predajcu. Ten však ani v tejto situácii nemusí reklamáciu uznať
    4. Môžete sa brániť súdnou cestou – so znaleckým posudkom máte veľkú šancu na úspech. Naopak predajca riskuje, že namiesto ceny za výrobok, resp. za jeho opravu, bude musieť platiť niekoľkonásobne viac.
    Odpoveď som zvýraznila modrou farbou v texte.

    Janka6685 je offline (nepripojený) Janka6685

    mladá začínajúca podnikateľka - účtovníčka, mzdárka, ktorá potrebuje poradiť a ak to bude možné, rada poradím aj ja ...viac Janka6685
    Áno, tiež sme reklamovali DVD-napalovačku. Trvalo im to viac ako 30 dní, tak nám dali na výber z nových napalovačiek. Takže seriózny predajca to musí dodržať

    adv je offline (nepripojený) adv

    adv
    ja Vam doporucujem odstupit od zmluvy, com by Vam boli vratene peniaze. pre pravnu istotu ale odstupenie urobte pisomne a predajcovui ho zaslite doporucene postou alebo na protipodpis v predajni. ak vsak chcete ten fotak,mozete ziadat aj vymenu veci.

    kanska1 je offline (nepripojený) kanska1

    kanska1
    Dakujem vam vsetkym za odpoved. Reklamacia nakoniec dopadla takto: V predajni bola primitivna predavacka, ktore vobec nebola poucena o reklamacnom poriadku. Nutila nas, aby sme si vybrali iny tovar a kedze nemali taky isty fotoaparat, nutila nas, aby sme si doplatili na iny. Ale preco by sme mali doplacat?? Ked sme sa po hodine hadania a doprosovania nasho prava odvolali na SOIku, ze nech nam vrati vsetky veci a my to budeme riesit uz cez spominanu SOIku, zacala vykrikovat po obchode, ze aky je len slovensky naroz citujem - "sprosty", ked sa vsetci vyhrazaju inspekciou atd. Vtedy sme uz boli naozaj v koncoch a vypytali sme si pisomne potvrdenie o tom, ze odmietla vybavit reklamaciu v sulade so zakonom a jej podpis a peciatku. V TOM MOMENTE sme mali vsetky peniaze sa stole a spokojni sme odchadzali. Nikdy sa netreba dat odbit, dakujem vam este raz za radu.

    PS: Spominana predajna je TPD V MARTINE.

    Marcela16 je offline (nepripojený) Marcela16

    Marcela16
    Chcem poprosiť o radu - lebo nemám s tým skúsenosti. My ako firma posielame istou prepravnou spoločnosťou tovar našim odberateľom. Jeden z odberateľov dostal poškodený tovar, ktorý sa musel poškodiť pre preprave. Akou formou mám uplatniť reklamáciu u prepravnej spoločnosti? Má niekto s tým skúsenosti?

    zuzulik205 je offline (nepripojený) zuzulik205

    zuzulik205
    Dobrý deň!
    Sme firma, ktorá distribuuje tovar. Chcem sa opýtať ako by mal vyzerať nejaký protokol o zamietnutí reklamácie.
    Ďakujem

    Petra Nová je offline (nepripojený) Petra Nová

    Petra Nová
    Marcela16 Pozri príspevok
    Chcem poprosiť o radu - lebo nemám s tým skúsenosti. My ako firma posielame istou prepravnou spoločnosťou tovar našim odberateľom. Jeden z odberateľov dostal poškodený tovar, ktorý sa musel poškodiť pre preprave. Akou formou mám uplatniť reklamáciu u prepravnej spoločnosti? Má niekto s tým skúsenosti?
    Písomnou a urýchlene. V danom prípade prichádzajú do úvahy až tri subjekty, ktoré mohli poškodenie tovaru spôsobiť,t.j. dodávateľ tovaru, prepravca a odberateľ. Výsledok bude závisieť od toho, ktorý bude vedieť preukázať, že v momente svojho plnenia alebo prevzatia bol tovar nepoškodený. Ak to nie je veľká škoda, asi bude v záujme firmy poškodený tovar odberateľovi vymeniť. Keďže otázka je formulovaná všeobecne, tak aj odpoveď môže byť len všeobecná.

    Doplnenie: keď som si dodatočne pozrela dátum otázky na ktorú odpovedám,tak moja odpoveď je už zrejme po funuse.
    Naposledy upravil Petra Nová : 29.04.08 at 17:26 Dôvod: Doplnenie

    VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

    VladoaKatka
    zuzulik205 Pozri príspevok
    Dobrý deň!
    Sme firma, ktorá distribuuje tovar. Chcem sa opýtať ako by mal vyzerať nejaký protokol o zamietnutí reklamácie.
    Ďakujem
    Každý subjekt sa snaží ten protokol prispôsobiť svojim potrebám. Takéto rôzne formuláre nájdeš
    http://www.google.sk/search?hl=sk&sa...otokol&spell=1
    jednoduché hľadanie.

    VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

    VladoaKatka
    Petra Nová Pozri príspevok
    Písomnou a urýchlene. V danom prípade prichádzajú do úvahy až tri subjekty, ktoré mohli poškodenie tovaru spôsobiť,t.j. dodávateľ tovaru, prepravca a odberateľ. Výsledok bude závisieť od toho, ktorý bude vedieť preukázať, že v momente svojho plnenia alebo prevzatia bol tovar nepoškodený. Ak to nie je veľká škoda, asi bude v záujme firmy poškodený tovar odberateľovi vymeniť. Keďže otázka je formulovaná všeobecne, tak aj odpoveď môže byť len všeobecná.

    Doplnenie: keď som si dodatočne pozrela dátum otázky na ktorú odpovedám,tak moja odpoveď je už zrejme po funuse.
    To nevadí Petra, snáď to pomôže druhým.

    ešte by som doplnila, že každá jedna prepravná firma či už sl.pošta alebo kurierska firma musí mať spracované Všeobecno-obchodné a prepravné podmienky na základe ktorého sa uzatvára zmluva o preprave tovaru. Firma preberá len tovar nepoškodený - ak nie je možnosť baliť, alebo zabelený s nepoškodeným obalom, ak dôjde počas prepravy, skladovania resp. prekladania tovaru k jeho poškodeniu musí niesť zodpovednosť za takéto poškodenie.
    Ak zákazník, ktorý preberá doručenú zásielku zistí poškodenie tovaru resp. obalu na jeho požiadanie je zamestnanec prepravnej - kuriérskej firmy spísať okamžite záznam o škode. Mali by spoločne prekontrolovať obsah zásielky, všetky zistené skutočnosti uviesť do záznamu a samozrejme podpísať. Na základe takéhoto záznamu už musí tá prepravná firma riešiť čo sa stalo, kde a ako to bude riešiť. Ak zistia, že zásielka je nekompletná, firma ktorá odoslala tovar má právo žiadať u prepravcu náhradu škody.

    Tu sú Všeobecnoobchodné a prepravné podmienky jedného prepravcu - to je len na doplnenie.
    http://www.derkurier.sk/files/Sk/Vse...podmienky.html

    Petra Nová je offline (nepripojený) Petra Nová

    Petra Nová
    VladoaKatka Pozri príspevok
    ... snáď to pomôže druhým., ...
    ešte by som doplnila,...
    Veľmi dobré doplnenie. Ďakujem za seba za pripojené Všeobecnoobchodné a prepravné podmienky. Teraz to dáva aj zmysel.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.