Petra Nová Písomnou a urýchlene. V danom prípade prichádzajú do úvahy až tri subjekty, ktoré mohli poškodenie tovaru spôsobiť,t.j. dodávateľ tovaru, prepravca a odberateľ. Výsledok bude závisieť od toho, ktorý bude vedieť preukázať, že v momente svojho plnenia alebo prevzatia bol tovar nepoškodený. Ak to nie je veľká škoda, asi bude v záujme firmy poškodený tovar odberateľovi vymeniť. Keďže otázka je formulovaná všeobecne, tak aj odpoveď môže byť len všeobecná.
Doplnenie: keď som si dodatočne pozrela dátum otázky na ktorú odpovedám,tak moja odpoveď je už zrejme po funuse.
To nevadí Petra, snáď to pomôže druhým.
ešte by som doplnila, že každá jedna prepravná firma či už sl.pošta alebo kurierska firma musí mať spracované Všeobecno-obchodné a prepravné podmienky na základe ktorého sa uzatvára zmluva o preprave tovaru. Firma preberá len tovar nepoškodený - ak nie je možnosť baliť, alebo zabelený s nepoškodeným obalom, ak dôjde počas prepravy, skladovania resp. prekladania tovaru k jeho poškodeniu musí niesť zodpovednosť za takéto poškodenie.
Ak zákazník, ktorý preberá doručenú zásielku zistí poškodenie tovaru resp. obalu na jeho požiadanie je zamestnanec prepravnej - kuriérskej firmy spísať okamžite záznam o škode. Mali by spoločne prekontrolovať obsah zásielky, všetky zistené skutočnosti uviesť do záznamu a samozrejme podpísať. Na základe takéhoto záznamu už musí tá prepravná firma riešiť čo sa stalo, kde a ako to bude riešiť. Ak zistia, že zásielka je nekompletná, firma ktorá odoslala tovar má právo žiadať u prepravcu náhradu škody.
Tu sú Všeobecnoobchodné a prepravné podmienky jedného prepravcu - to je len na doplnenie.
http://www.derkurier.sk/files/Sk/Vse...podmienky.html