Zavrieť

Porady

Mzda pre vodiča

daja daja

daja je offline (nepripojený) daja

Dobrý deň,

je prosím Vás niekde určené aká musí byť minimálna mesačná mzda pre vodiča medzinár. kamiónovej dopravy. Stačí 7600 SK mes. mzda + diety? Ďakujem za každú radu.
Usporiadat
Muška Muška

Muška je offline (nepripojený) Muška

Najskôr ho zaraď podľa stupňa náročnosti, klikni tu
http://www.porada.sk/t16148-zakonnik-prace.html#257

A potom minimálnu mzdy prepočítaj koficientom, ktorý Ti určuje Zákonník práce a potom vlastne vypočítaš JEHO minimálnu mzdu

Stupeň - Koeficient minimálnej mzdy
1............................1, 0
2............................1, 2
3............................1, 4
4............................1, 6
5............................1, 8
6............................2, 0
0 0
jankasm jankasm

jankasm je offline (nepripojený) jankasm

Myslím, že preňho určite nestačí 7600,- čo je prvý stupeň.
Pre vodičov určite bude platiť vyšší stupeň. Pozri zákonník práce.
0 0
Danila Danila

Danila je offline (nepripojený) Danila

Poraďácky odpadlík:)))))
daja Pozri príspevok
Dobrý deň,

je prosím Vás niekde určené aká musí byť minimálna mesačná mzda pre vodiča medzinár. kamiónovej dopravy. Stačí 7600 SK mes. mzda + diety? Ďakujem za každú radu.
Myslím, že toto je príspevok do témy od Moniky / ermon/- perličky účtovnej kacelárie. A konkrétne táto je tá menej veselá.
0 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

Minimálne III. stupeň náročnosti práce.
0 0
daja daja

daja je offline (nepripojený) daja

O.K. Ďakujem.
0 0
Muška Muška

Muška je offline (nepripojený) Muška

Danila,
ale je to bohužiaľ realita, väčšinou vodičom píšu minálnu mzdu, potom mu preplatia akože nadčas, soboty , nedele....a vyšplhá sa na nejakých 13000,- hrubého. V popise práce majú napísané "robotník v nákladnej doprave".
Firmy majú pocit, že veď dostanú diéty.
Ale aj plnú dietu dostanú iba za výkon, tzn. až po ubehnutí napr. 586 km, čo je za 8 hodin jazdy /ak sa nič nestane/....a viac hodín aj tak nemôže ísť.
A keďže majú v aute postel, takže noc sa neráta.
A najlepšie, že to umožňuje zákon o cestovných náhradách.
0 0
daja daja

daja je offline (nepripojený) daja

Muška Pozri príspevok
Danila,
ale je to bohužiaľ realita, väčšinou vodičom píšu minálnu mzdu, potom mu preplatia akože nadčas, soboty , nedele....a vyšplhá sa na nejakých 13000,- hrubého. V popise práce majú napísané "robotník v nákladnej doprave".
Firmy majú pocit, že veď dostanú diéty.
Ale aj plnú dietu dostanú iba za výkon, tzn. až po ubehnutí napr. 586 km, čo je za 8 hodin jazdy /ak sa nič nestane/....a viac hodín aj tak nemôže ísť.
A keďže majú v aute postel, takže noc sa neráta.
A najlepšie, že to umožňuje zákon o cestovných náhradách.
Musím zareagovať na tento príspevok. Nemyslím si, že je to až také strašné. Ani jeden mesiac nemajú mzdu pod 32000 - čistého, a to nechodia vonku na víkendy. Vždy sú v piatok doobedu doma.
0 0
sophie sophie

sophie je offline (nepripojený) sophie

daja Pozri príspevok
Musím zareagovať na tento príspevok. Nemyslím si, že je to až také strašné. Ani jeden mesiac nemajú mzdu pod 32000 - čistého, a to nechodia vonku na víkendy. Vždy sú v piatok doobedu doma.
Ja odporúčam ešte naštudovať zákon č.121/2004 o pracovnom čase a dobe odpočinku v doprave
0 0
duficek duficek

duficek je offline (nepripojený) duficek

dobry den, som vas novy sofer
0 0
misolga misolga

misolga je offline (nepripojený) misolga

Môj priateľ pracuje ako vodič medzinárodnej dopravy.Oficiálne dostáva mzdu na bankový účet 8700,-Sk a zbytok 15 až 18 tis na ruku, ale to už nie je zdaniteľný príjem.Mne sa to nepáči, pretože do dôchodku , práceneschopnosti atď.. sa mu zaratáva iba z oficiálneho príjmu, ktorý dostáva na účet a taktiež je problém zo získavaním pôžičky, ale ako je to u nás zvykom nič nemôže proti tomu robiť.Proste firma nechce odvádzať vysoké odvody a dane..
0 0
Muška Muška

Muška je offline (nepripojený) Muška

Daja, opravím Ťa - určite to nie je mzda.
Sú to asi 3/4 diety - z ktorých sa nič neodvádza.
Réžiu na stravu majú podstatne vyššiu /aj keď z dôvodu šetrenia - nakupujú doma konzervy/.
Dovolenky si radšej nečerpajú pretože z diét sa im dovolenka predsa nepočíta.

Takže neviem či pri takej zodpovednosti, nervoch a pod.....je to "terno"
0 0
Danila Danila

Danila je offline (nepripojený) Danila

Poraďácky odpadlík:)))))
Muška Pozri príspevok
Danila,
ale je to bohužiaľ realita, väčšinou vodičom píšu minálnu mzdu, potom mu preplatia akože nadčas, soboty , nedele....a vyšplhá sa na nejakých 13000,- hrubého. V popise práce majú napísané "robotník v nákladnej doprave".
Firmy majú pocit, že veď dostanú diéty.
Ale aj plnú dietu dostanú iba za výkon, tzn. až po ubehnutí napr. 586 km, čo je za 8 hodin jazdy /ak sa nič nestane/....a viac hodín aj tak nemôže ísť.
A keďže majú v aute postel, takže noc sa neráta.
A najlepšie, že to umožňuje zákon o cestovných náhradách.
Muška, ale realita veľmi nepríjemná, ktorá sa dá riešiť. V medzinárodnej doprave sa chlapi poriadne nadrú a kráčajú k veľkým zdravotným problémom. Z tých 7600.- Sk by sa pri PN prikryli veľmi tenkou plachtou.A podnikateľ si zatiaľ močí nožičky pri mori. Sú aj takí, nepaušalizujem. Riešila som dvoch takých kamionistov. Stačilo, že sa prestali báť a veci nazvali pravým menom. Pomer zložiek mzdy sa veľmi rýchlo a veľmi priaznivo zmenil. Nie je dnes nevyhnutné zohnúť chrbát viac, ako je morálne. A plat 7600.-Sk za takúto činnosť je nemorálny.
0 0
jankasm jankasm

jankasm je offline (nepripojený) jankasm

Ale je pravda, že asi vo veľkej väčšine súkromných firiem to tak chodí. Robila som v jednej firme s kamiónovou dopravou a bolo to presne tak ako píšeš, na páske minimálna mzdy a na ruku zvyšok (diety). Avšak problém bol v tom, že keď sa aj niektorý šofér ozval, odpoveď bola: "Nepáči sa ti, môžeš ísť." A tak to aj dopadlo. Už tam nepracuje ani jeden zo šoférov, ktorí tam pracovali za mojich čias. Vždy sa našiel nejaký nový "dobrák", ktorý sa nesťažoval.
0 0
daja daja

daja je offline (nepripojený) daja

Len som sa chcela informovať. Vidím, že Vás to dosť pobúrilo. Treba sa pozrieť na to aj z druhej strany - zo strany dopravcu. Ceny za dopravu sú smiešne. A keby sme mali vyplatiť vodičovi 50-60 tis. tak mi nezostane ani na splácanie leasingu. A čo zvyšok. Navyše pracujú s drahým autom, pričom zodpovednosť niektorých je nulová a auto vyzerá po 2 rokoch ako 15 ročné. A čo sa týka tých miezd - určite to nie je len v doprave. Viem si predstaviť koľkí z Vás majú na prac. zmluve uvedené niečo iné ako v skutočnosti dostanete.
Ešte pre Danilu: asi je to čudné, ale náš šéf bol naposledy na dovolenke asi pred 15 rokmi.
0 0
Timka1 Timka1

Timka1 je offline (nepripojený) Timka1

Pripájam sa k Daji, zamestnanec si stále myslí, že má iba práva a povinnosti žiadne. Položme si otázku, ako to vyzerá s podnikaním v SR, koľko začínajúcich firiem má na to, aby platili nehorázne výšky poistného, takže si pomáhajú ako sa dá, veď aj zamestnanec má z toho niečo na oplátku ak dostane min. mzdu na papier. Myslím, že je to vecou dohody medzi z-ľom a z-com, ale na druhej strane zase sa z-teľ by sa mal pridržiavať minimálnych mzdových taríf podľa stupňa náročnosti práce.
0 0
jankasm jankasm

jankasm je offline (nepripojený) jankasm

Timka1 Pozri príspevok
Pripájam sa k Daji, zamestnanec si stále myslí, že má iba práva a povinnosti žiadne. Položme si otázku, ako to vyzerá s podnikaním v SR, koľko začínajúcich firiem má na to, aby platili nehorázne výšky poistného, takže si pomáhajú ako sa dá, veď aj zamestnanec má z toho niečo na oplátku ak dostane min. mzdu na papier. Myslím, že je to vecou dohody medzi z-ľom a z-com, ale na druhej strane zase sa z-teľ by sa mal pridržiavať minimálnych mzdových taríf podľa stupňa náročnosti práce.
Však len o to nám tu ide. Že ako šofér kamiónovej dopravy by nemal mať na páske minimum 7600 ale určite vyšší stupeň náročnosti. Nikto tu nehovorí, aby mu dali na páske 40000.
0 0
daja daja

daja je offline (nepripojený) daja

Timka1 Pozri príspevok
Pripájam sa k Daji, zamestnanec si stále myslí, že má iba práva a povinnosti žiadne. Položme si otázku, ako to vyzerá s podnikaním v SR, koľko začínajúcich firiem má na to, aby platili nehorázne výšky poistného, takže si pomáhajú ako sa dá, veď aj zamestnanec má z toho niečo na oplátku ak dostane min. mzdu na papier. Myslím, že je to vecou dohody medzi z-ľom a z-com, ale na druhej strane zase sa z-teľ by sa mal pridržiavať minimálnych mzdových taríf podľa stupňa náročnosti práce.
Súhlasím. Sama som zamestanec, ale manžel má firmu. Takže to viem pochopiť z obidvoch strán. Určite nechceme za každú cenu zbohatnúť na úkor zamestnancov. Neviem, prečo si každý myslí, že keď je niekto "podnikateľ" automaticky má na účte milióny. Je to veľmi mylná predstava mnohých zamestnancov.
0 0
ZEvina ZEvina

ZEvina je offline (nepripojený) ZEvina

šťastná babička dvoch vnučiek (od 21.9.2009 už troch) ...viac
daja Pozri príspevok
Musím zareagovať na tento príspevok. Nemyslím si, že je to až také strašné. Ani jeden mesiac nemajú mzdu pod 32000 - čistého, a to nechodia vonku na víkendy. Vždy sú v piatok doobedu doma.
v ktorej firme? Nemajú tam voľné miesto?
0 0
Muška Muška

Muška je offline (nepripojený) Muška

Dajka,
to je iba diskusia
Vieš mám to doma.
Aby bol rýchlejší kúpili sme navigátor za 20 tis. pre nákladnú dopravu. Firma ho za to "pochválila". Teraz stál 2 dni vo Francúzsku, bol pokazený, našťastie zvládne aj väčšie opravy, tak tam nakúpil náhradné diely a sám opravil auto. Myslíš, že mu šéf zaplatí tie 2 dni? Skôr mu strhnú za telefonny účet "nad limit 1000,- Sk". A to mesiac nebol doma.

Záver:
Je šofér a šofér a taktiež je firma a firma.
Preto aj my uvažujeme , že zmení zamestnávateľa.
0 0
daja daja

daja je offline (nepripojený) daja

jankasm Pozri príspevok
Však len o to nám tu ide. Že ako šofér kamiónovej dopravy by nemal mať na páske minimum 7600 ale určite vyšší stupeň náročnosti. Nikto tu nehovorí, aby mu dali na páske 40000.
Práve na to som sa pýtala - aký stupeň náročnosti má mať vodič MKD. Nič iné. Pekný deň.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať