Zavrieť

Porady

Poistná udalosť auto

Dobrý deň,
stala sa mi dopravná nehoda, podľa vyjadrenia poisťovne bola likvidovaná ako totálna škoda. Po odpočítaní zvyškov vozidla, /ohodnotené poisťovňou na 70,000,00 Sk - vrak/ bolo vyplatené poistné plnenie. Vrak sa podarilo predať za 10.000,00 Sk. Prípad vyšetrovala Polícia, poškodenou som ja. Je možné podľa nejakého zákona žiadať od toho kto spôsobil škodu, prípadne z jeho zákonného poistenia rozdiel ohodnoteného a predaného vraku?
Usporiadat
preboha preboha

preboha je offline (nepripojený) preboha

poradim - ozvi sa
0 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
rada rada

rada je offline (nepripojený) rada

preboha Pozri príspevok
poradim - ozvi sa
Nie žeby som bola nejako zvedavá, ale nemohli by sa radu dozviedieť aj ostatní účastníci porady?
Kto má MV môže sa hocikedy ocitnúť v obdobnej situácii. A vtedy je každá rada nad zlato.
0 0
vieroslava vieroslava

vieroslava je offline (nepripojený) vieroslava

A vlastne aký rozdiel chceš pýtať od vinníka škody, medzi čím a čím?
Veď ak som správne čítala, suma, na akú bolo ohodnotené auto Ti bola vyplatená poisťovňou, plus naviac si získala aj 10tis. za odpredaj vraku. Alebo to zle chápem?
Naposledy upravil vieroslava : 29.03.08 at 18:51
0 0
zuhl zuhl

zuhl je offline (nepripojený) zuhl

My sme mali v roku 2005 podobný prípad, lenže nepýtame nič od vinnníka, ale doteraz sa súdime s poisťovňou, lebo oni to uznajú ako vrak, čo vôbec nie je pravda a potom si to drahšie predajú.
0 0
vieroslava vieroslava

vieroslava je offline (nepripojený) vieroslava

zuhl Pozri príspevok
My sme mali v roku 2005 podobný prípad, lenže nepýtame nič od vinnníka, ale doteraz sa súdime s poisťovňou, lebo oni to uznajú ako vrak, čo vôbec nie je pravda a potom si to drahšie predajú.
A ten vrak ste ponechali poisťovni?
Ja to asi stále nechápem, lebo som mala podobnú nehodu, tiež nám chceli dať auto na totálku s tým, že ešte niečo získame aj za odpredaj vraku.
0 0
zuhl zuhl

zuhl je offline (nepripojený) zuhl

Áno, lebo to bolo ešte na leasing.
0 0
vieroslava vieroslava

vieroslava je offline (nepripojený) vieroslava

zuhl Pozri príspevok
Áno, lebo to bolo ešte na leasing.
Aha, takže auto nepatrilo vám, ale leasingovej spoločnosti.
0 0
zuhl zuhl

zuhl je offline (nepripojený) zuhl

Ale aj tak sa v spolupráci s D.A.S. s nimi súdime, lebo nemali pravdu.
0 0
preboha preboha

preboha je offline (nepripojený) preboha

rada Pozri príspevok
Nie žeby som bola nejako zvedavá, ale nemohli by sa radu dozviedieť aj ostatní účastníci porady?
Kto má MV môže sa hocikedy ocitnúť v obdobnej situácii. A vtedy je každá rada nad zlato.
v tejto oblasti je poradenstvo závislé od konkrétnej situácie, a môže pomôcť v tomto prípade, ale nemusí byť použiteľné pre obdobný prípad. Takže : cena opravy nesmie presiahnuť aktuálnu cenu vozidla ( túto určí poisťovňa). Poisťovňa má tendenciu posudzovať škody ako totálne, pretože vyplatie ďaleko menej, a klientovi ostane na krku havarované vozidlo.
Uvediem príklad: aktuálna cena vozidla 100 000 Sk, oprava 99 999 Sk - nejedná sa o totálnu škodu, lebo oprava nepresiahla cenu vozidla, klient by mal dostať odhadom 75 000 Sk ( rozdiel predstavuje tzv. amortizácia - nerozbili ti nový blatník, ale 5- ročný, jeho životnosť je cca 7 rokov, takže zaplatia iba zvyškovú zivotnosť dielu)
Ak oprava presiahne cenu vozidla (teor. 100 001 Sk), zaplatia 35 000 Sk, a vrak ocenia na 100000 - 35000= 65 000 Sk. Pri jeho skutočnom predaji dostaneš 35 000 Sk, lebo aj výkupca vrakov chce z niečoho žiť. V tomto prípade mu prispeješ na živobytie.
Finta šetriaca poisťovni peniaze je v tom, že sa snažia maximálne zraziť cenu vozidla, a vybaviť poistnú udalosť ako totálnu škodu. O ďalšie koruny prídeš pri predaji vraku, lebo jeho cenu stanovia neprimerane vysoko. Záver: ak poisťovňa posúdi, že sa jedná o totálnu škodu, treba si nechať urobiť nezávislý odhad ( posudok za 1-2000 Sk) a požiadať poisťovňu o prehodnotenie svojho názoru - inak povedané, treba reklamovať KVALIFIKOVANE. Ak sa ozveš, viem Ti povedať, či Ťa vybavili korektne, alebo iba tak ako sú zvyknutí, a k tomu potrebujem niektoré údaje o vozidle. Stačí?
0 0
Martina12345 Martina12345

Martina12345 je offline (nepripojený) Martina12345

Moja sestra minulý rok havarovala s autom-nebola vinníkom ! Škoda na aute 165000,-Sk, cena auta 170000,-( odhadnuté poisťovňou). Poisťovna zaplatila 115000,-, ostatné(amortizáciu) jej po dohode zaplatil vinník nehody- ktorý nemal zaplatené havarijné poisťovne, riešila to asociácia poisťovní-čo trvalo asi 3 mesiace(ten čas mala auto v servise). Ževraj sa to dá riešiť súdom, cez občiansko právne veci.
Taktiež ona potrebovala náhradné auto-je ZŤP, na začiatku sa to nedalo, žeby poisťovna zaplatila z požičovne auto a ona na to nemala, tak sme jej požičali my. Na konci po urgenciách všelijakých jej povedala, že sa to dá !
0 0
preboha preboha

preboha je offline (nepripojený) preboha

Martina12345 Pozri príspevok
Moja sestra minulý rok havarovala s autom-nebola vinníkom ! Škoda na aute 165000,-Sk, cena auta 170000,-( odhadnuté poisťovňou). Poisťovna zaplatila 115000,-, ostatné(amortizáciu) jej po dohode zaplatil vinník nehody- ktorý nemal zaplatené havarijné poisťovne, riešila to asociácia poisťovní-čo trvalo asi 3 mesiace(ten čas mala auto v servise). Ževraj sa to dá riešiť súdom, cez občiansko právne veci.
Taktiež ona potrebovala náhradné auto-je ZŤP, na začiatku sa to nedalo, žeby poisťovna zaplatila z požičovne auto a ona na to nemala, tak sme jej požičali my. Na konci po urgenciách všelijakých jej povedala, že sa to dá !
ktorá to bola poisťovňa?
0 0
leti leti

leti je offline (nepripojený) leti

Vaše info sa týka konkrétnej poisťovne.Každá má iný postup likvidácie .
0 0
Martina12345 Martina12345

Martina12345 je offline (nepripojený) Martina12345

preboha Pozri príspevok
ktorá to bola poisťovňa?
vinník nehody mal Kooperatívu !
0 0
preboha preboha

preboha je offline (nepripojený) preboha

Martina12345 Pozri príspevok
vinník nehody mal Kooperatívu !
v každej komunikácii s poisťovňou treba vychádzať z toho, že nikto Vám neponúkne informáciu na čo máte nárok, a tak sa zaoberajú iba tým, čo pýtate. Vo vačom prípade (ZTP) nebudem hovoriť že "máte nárok" na náhradné vozidlo. Zíkon, ktorý upravuje na čo má poškodený nárok je pochopiteľne všeobecný, a hovorí, že musíte nárok UPLATNIŤ (požiadať napr. o náhradné vozidlo) a PREUKÁZAŤ (vo Vašom prípade je preukázanie jednoznačné, pretože vozidlá s označením ZTP obyčajne nestoja v garáži, ale slúžia na každodennú potrebu ZTP, takže stačí napr. doložiť, že vozidlo vozí ZTP každý deň na rehabilitáciu atp.). Ak poisťovna nelikvidovala poistnú udalosť ako "totálku" , na preplatenie nákladov spojených s použitím náhradného vozidla ste jednoznačne "mali nárok", resp. z mojich skúseností nepoznám prípad, kedy poisťovňa nepreplatila náhradné vozidlo pre ZTP. nárok nie je za tri mesiace, ale iba NA ČAS OPRAVY. To znamená, že ak servis vyúčtoval, že oprava trvala 40 Nh (normohodina), tak Vám preplatia prenájom na CCA 7 dní. Nepreplatia čas, ktorý vozidlo stálo v servise a čakalo napr. na začatie opravy. Ak chcete požiadť poisťovňu o doplatenie, treba PREUKÁZAŤ čo Vás prenájom stál - napr. bežná zmluva o zapožičaní vozidla od známeho, rodin. príslušníka atp. Súčasťou zmluvy by samozrejme mala byť aj cena za prenájom, a doklad, že ste túto sumu zaplatili (potvrdenie o zaplatení napísané trebárs rukou). mohli ste riešiť potrebu prevozu ZTP aj taxíkom - máte účtenky, ktoré sú dostatočným podkladom. Tento postup vyplýva zpríslušného zákona, ktorý je iba jeden, a tento nepripúšťa "rôzne postupy pri likvidácii". Rôzny postup pri likvidácii treba nazývať porušením zákona. Že ste takto pochodili u Vami menovanej poisťovne ma neprekvapuje. Na záver poznámka - na doplatenie amortizácie nie je právny nárok, takže ak vám ju vinník zaplatil, bola to jeho dobrá vôľa, alebo neznalosť zákona. Ako poznám slovákov skôr to druhé.
0 0
Martina12345 Martina12345

Martina12345 je offline (nepripojený) Martina12345

preboha Pozri príspevok
v každej komunikácii s poisťovňou treba vychádzať z toho, že nikto Vám neponúkne informáciu na čo máte nárok, a tak sa zaoberajú iba tým, čo pýtate. Vo vačom prípade (ZTP) nebudem hovoriť že "máte nárok" na náhradné vozidlo. Zíkon, ktorý upravuje na čo má poškodený nárok je pochopiteľne všeobecný, a hovorí, že musíte nárok UPLATNIŤ (požiadať napr. o náhradné vozidlo) a PREUKÁZAŤ (vo Vašom prípade je preukázanie jednoznačné, pretože vozidlá s označením ZTP obyčajne nestoja v garáži, ale slúžia na každodennú potrebu ZTP, takže stačí napr. doložiť, že vozidlo vozí ZTP každý deň na rehabilitáciu atp.). Ak poisťovna nelikvidovala poistnú udalosť ako "totálku" , na preplatenie nákladov spojených s použitím náhradného vozidla ste jednoznačne "mali nárok", resp. z mojich skúseností nepoznám prípad, kedy poisťovňa nepreplatila náhradné vozidlo pre ZTP. nárok nie je za tri mesiace, ale iba NA ČAS OPRAVY. To znamená, že ak servis vyúčtoval, že oprava trvala 40 Nh (normohodina), tak Vám preplatia prenájom na CCA 7 dní. Nepreplatia čas, ktorý vozidlo stálo v servise a čakalo napr. na začatie opravy. Ak chcete požiadť poisťovňu o doplatenie, treba PREUKÁZAŤ čo Vás prenájom stál - napr. bežná zmluva o zapožičaní vozidla od známeho, rodin. príslušníka atp. Súčasťou zmluvy by samozrejme mala byť aj cena za prenájom, a doklad, že ste túto sumu zaplatili (potvrdenie o zaplatení napísané trebárs rukou). mohli ste riešiť potrebu prevozu ZTP aj taxíkom - máte účtenky, ktoré sú dostatočným podkladom. Tento postup vyplýva zpríslušného zákona, ktorý je iba jeden, a tento nepripúšťa "rôzne postupy pri likvidácii". Rôzny postup pri likvidácii treba nazývať porušením zákona. Že ste takto pochodili u Vami menovanej poisťovne ma neprekvapuje. Na záver poznámka - na doplatenie amortizácie nie je právny nárok, takže ak vám ju vinník zaplatil, bola to jeho dobrá vôľa, alebo neznalosť zákona. Ako poznám slovákov skôr to druhé.
Bohužiaľ nikto v poisťovni nás neinformoval o tom že má sestra nárok na náhradné vozidlo, na pobočke nám dali tel. číslo-zavolajte si do Blavy kontrolora (ani snaha nebola od nich to sami zistiť). Boli tam dalšie veci, sami sme si museli vybaviť správu od policajtov(ony to ževraj nedostali a už len na to čakali.Potom zistili, že vinník nemá zaplatené havarijné poistenie, tak to išlo na asociáciu poisťovní, tam asi 1 mesiac trvá, kým napíšu všetkým poisťovňam ). Aj sme sa sťažovali u generálneho v Kooperatíve, ale nič ! Asi sme mali smolu, natrafili sme na nesprávnych ľudí-pracovníkov, lebo veľa vecí je o ľudoch ! Ináč o to preplatenie amortizácie, my sme sa informovali na súde, tam nám to poradili, že sa to dá v občiansko právnom konaní žiadať od vinníka preplatenie rozdielu-amortizácie .
0 0
preboha preboha

preboha je offline (nepripojený) preboha

Martina12345 Pozri príspevok
Bohužiaľ nikto v poisťovni nás neinformoval o tom že má sestra nárok na náhradné vozidlo, na pobočke nám dali tel. číslo-zavolajte si do Blavy kontrolora (ani snaha nebola od nich to sami zistiť). Boli tam dalšie veci, sami sme si museli vybaviť správu od policajtov(ony to ževraj nedostali a už len na to čakali.Potom zistili, že vinník nemá zaplatené havarijné poistenie, tak to išlo na asociáciu poisťovní, tam asi 1 mesiac trvá, kým napíšu všetkým poisťovňam ). Aj sme sa sťažovali u generálneho v Kooperatíve, ale nič ! Asi sme mali smolu, natrafili sme na nesprávnych ľudí-pracovníkov, lebo veľa vecí je o ľudoch ! Ináč o to preplatenie amortizácie, my sme sa informovali na súde, tam nám to poradili, že sa to dá v občiansko právnom konaní žiadať od vinníka preplatenie rozdielu-amortizácie .
jeden známy 9 mesiacov čakal na doplatenie spoluúčasti od kooperativy. Vybavoval to 9(!) mesiacov. Po 9 -tich mesiacoch sa dozvedel, že príslušný vinník nie je poistený v kooperative....
ako som už uviedol, preplatenie amortizácie je zo strany vinníka výsostne dobrovoľné. nie je na ňu právny nárok. Ak by bol, poisťovňa by ju uhradila.Pozdravujte dotyčného pána (pani) na súde nech si pozrie zákon 442 OZ. A
Ak ste nepochodili u pána generálneho, nečudujte sa . Na stránke www.sudoroviny.sk nájdete jeho rozhovor s novinárom. exkluzívne je hlavne priložené video. ak by som sa chcel zosmiešniť pred celým Slovenskom, urobil by som to presne ako on v spomenutom videu. príslušný článok má názov "každý klient by mal mať 5 poistení" - autor p. Lelkes generálny riaditeľ kooperativy.
0 0
preboha preboha

preboha je offline (nepripojený) preboha

ako to stojí aktuálne s poisťovňou? vysúdili ste niečo? napíšte aktuálnu informáciu
0 0
Martina12345 Martina12345

Martina12345 je offline (nepripojený) Martina12345

Asociácia poisťovní to zaplatila, okrem amortizácie( tu zaplatil vinník nehody).
0 0
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.
Si vyprosujem aby ste kooperativu radili medzi poisťovne.To nieje poisťovna ale ********!
Naposledy upravil Chobot : 14.04.08 at 07:21
0 0
Tweety Tweety

Tweety je offline (nepripojený) Tweety

220870 Pozri príspevok
Si vyprosujem aby ste kooperativu radili medzi poisťovne.To nieje poisťovna ale ********!
Vulgárne slová sem nepatria.
Naposledy upravil Chobot : 14.04.08 at 07:20
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať