Zavrieť

Porady

Dan z MV - limity EURO 1,2,3

Ahojte,
viete mi niekto poradit podla coho urcim, ci automobil splna limity urovni na znizenie dane z MV - EURO 3, EURO 4 a EURO 5??
dakujem
Usporiadat
Vranová Vranová

Vranová je offline (nepripojený) Vranová

posúvam.....už som o tom počula...kto vie bližšie niečo o tom?? prosím....
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
Informácia k dani z motorových vozidiel :
Obvykle sa plnenie normy uvádza na riadku č. 49 osvedčenia o evidencii a to tak, že na uvedenom riadku je uvedené číslo príslušnej smernice Rady, podľa ktorej je norma EURO splnená, pričom na konci sa uvádza písmeno:
"A",čo znamená splnenie normy EURO 3,
"B",čo znamená splnenie normy EURO 4,
"C",čo znamená splnenie normy EURO 5

Informáciu nemôžem podložiť žiadnym oficiálnym predpisom, mám to uložené ako text. Zdroj neviem.
0 0
Vranová Vranová

Vranová je offline (nepripojený) Vranová

Aspoň čosi ....ďakujem Rozalka, ale moc veru z toho neviem....skúsim pátrať ďalej..
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
Podľa návodu som sa pozrela do TP, r. 49, kde je uvedené
EMISIE A SPOTREBA
49. V.9 Emisie ES/EHK 70/220*2003/76B

Potom som pozrela do tabuľky, ktorú prikladám, a zistila som z nej, že moje autíčko spĺňa limit EURO 4.

Zdroj: MF CR
1 0
Fragaria Fragaria

Fragaria je offline (nepripojený) Fragaria

Ahojte všetci super poraďáci.
Práve robím daň pre motorové vozidlá. Chcem sa len spýtať či som dobre zaradila Euro4 6-8t so sumou11660 Sk pre Žilinský kraj.
Ďakujem za reakcie poraďákov.
0 0
Fragaria Fragaria

Fragaria je offline (nepripojený) Fragaria

Nikto mi neporadí? Správca určil túto sumu no v tabulke pre Euro 4 je to 10600 tak neviem ktoré je správne. Ďakujem.
0 0
evnka evnka

evnka je offline (nepripojený) evnka

Dakujem Vam velmi pekne...presne toto som potrebovala...
0 0
ekonomicky usek DOR ekonomicky usek DOR
Ja ešte k tým limitom- potvrdzujem tu odpoveď Rozalky (r.49 v tech.preukaze....číslo smernice končiace sa na A = EURO 3 atď). Overovala som to na viacerých zdrojoch :

od p.Bulkovej, metodičky DÚ v Trenčíne

tiež sme dostali písomnú správu o metodickom usmernení z oddelenia metodiky daní v Banskej Bystrici, ktoré si posielali ešte v 01/08 daňové úrady.

Zníženie dane neplatí pre prívesy a návesy (t.j.prípojové vozidlá kategórie 0).

V prípade, že by ste mali staršie techničáky (r.49 tam nie je), informácie týkajúce sa emisií nájdete vzadu v techničáku, v ďalších úradných záznamoch.
0 0
mandula mandula

mandula je offline (nepripojený) mandula

ekonomicky usek DOR Pozri príspevok
Zníženie dane neplatí pre prívesy a návesy (t.j.prípojové vozidlá kategórie 0).
S týmto nemôžem súhlasiť, napr. vo Všeobec.záv.nariadení Trnavského samospr.kraja č. 12/2007, HlavaII, článok IV., je uvedené, citujem:

Ročná sadzba dane pre vozidlá v rámci návesovej jazdnej súpravy (ťahač a náves) sa určí v zmysle § 88 ods. 2 písm. c) Zákona NR SR č. 582/2004 Z.z. v znení neskorších zmien a doplnkov podľa celkovej hmotnosti a počtu náprav uvedených v dokladoch vozidla, osobitne pre ťahač a osobitne pre náves. Vozidlo sa z hľadiska určenia sadzby dane zaradí do najbližšej nižšej daňovej skupiny podľa Hl. II. čl. IV. písm. b), než do akej by patrilo podľa celkovej hmotnosti uvedenej v technickom preukaze vozidla osobitne ťahač a osobitne náves. Sadzba dane pre náves a prípojné nemotorové vozidlo v súprave sa určí z emisnej triedy pre ťahač.
Naposledy upravil mandula : 13.08.08 at 09:57 Dôvod: doplnenie čísla nariadenia
0 0
ekonomicky usek DOR ekonomicky usek DOR
K tým ťahačom citujem časť z metodického usmernenia od oddelenia metodiky BB, ktore sa nám dostalo z Trenčianskej samosprávy dňa 17.01.2008, písala p.Košalová:

"Vážené kolegyne,

Na podnet Ministerstva dopravy pôšt a telekomunikácií SR Vám oznamujeme nasledovné:
Prípojové vozidlá (kategórie 0) - návesy, prívesy nemôžu spĺňať žiadne limity EURO3, EURO4 a EURO5, pretože nedisponujú motorom (preto neprodukujú emisie). "

ďalej v maily od p.Bulkovej. TN kraj:

"... ohľadne prívesov a návesov ktoré nemôžu spĺňať kritériá na zníženie dane (EURO3, EURO4,EURO5)."

TAKŽE TO TREBA ZVÁŽIŤ , MOŽNO NASTALI OD VTEDY ZMENY- NEHÁDAM SA...
0 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

ekonomicky usek DOR Pozri príspevok
Ja ešte k tým limitom- potvrdzujem tu odpoveď Rozalky (r.49 v tech.preukaze....číslo smernice končiace sa na A = EURO 3 atď). Overovala som to na viacerých zdrojoch :

od p.Bulkovej, metodičky DÚ v Trenčíne

tiež sme dostali písomnú správu o metodickom usmernení z oddelenia metodiky daní v Banskej Bystrici, ktoré si posielali ešte v 01/08 daňové úrady.

Zníženie dane neplatí pre prívesy a návesy (t.j.prípojové vozidlá kategórie 0).

V prípade, že by ste mali staršie techničáky (r.49 tam nie je), informácie týkajúce sa emisií nájdete vzadu v techničáku, v ďalších úradných záznamoch.
mandula Pozri príspevok
S týmto nemôžem súhlasiť, napr. vo Všeobec.záv.nariadení Trnavského samospr.kraja č. 12/2007, HlavaII, článok IV., je uvedené, citujem:

Ročná sadzba dane pre vozidlá v rámci návesovej jazdnej súpravy (ťahač a náves) sa určí v zmysle § 88 ods. 2 písm. c) Zákona NR SR č. 582/2004 Z.z. v znení neskorších zmien a doplnkov podľa celkovej hmotnosti a počtu náprav uvedených v dokladoch vozidla, osobitne pre ťahač a osobitne pre náves. Vozidlo sa z hľadiska určenia sadzby dane zaradí do najbližšej nižšej daňovej skupiny podľa Hl. II. čl. IV. písm. b), než do akej by patrilo podľa celkovej hmotnosti uvedenej v technickom preukaze vozidla osobitne ťahač a osobitne náves. Sadzba dane pre náves a prípojné nemotorové vozidlo v súprave sa určí z emisnej triedy pre ťahač.
Má niekto novšie informácie?
Vzťahuje sa zníženie dane na návesy?
A na úžitkové automobily N1?
0 0
Kája. Kája.

Kája. je offline (nepripojený) Kája.

Anja111 Pozri príspevok
Má niekto novšie informácie?
Vzťahuje sa zníženie dane na návesy?
A na úžitkové automobily N1?

Ohľadne ťahačov a návesov som v našom VZN nič nenašla a pri návese nebudem uplatňovať zníženú sadzbu. A ohľadne úžitkových automobilov N1, vo VZN a aj v zákone o miestnych poplatkoch je definované úžitkové vozidlo ako vozidlo kategórii M2, M3, N1 až N3 a O1 až O4. Ale ja by som sa chcela spýtať, ktorú sumu píšete do riadku 8 a 9.
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
Na stránke http://www.cesmad.sk/beta/page.php?p...kat=39&id=1141
som našla tento článok:
K dani z motorových vozidiel

Podľa § 86 ods. 2 zákona č. 582/2004 Z. z. vyšší územný celok môže vo všeobecne záväznom nariadení podľa miestnych podmienok oslobodiť vozidlo od dane alebo znížiť daň aj na vozidlo používané na podnikanie, ktoré spĺňa limity úrovne EURO 3, EURO 4 alebo EURO 5 v súlade s osobitnými predpismi uvedenými v odkaze pod čiarou, ktorými sú:
Nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 367/2006 Z. z. o technických požiadavkách na zníženie emisií zo zážihových motorov a vznetových motorov motorových vozidiel v znení nariadenia č. 179/2007 Z. z.,
Nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 583/2006 Z. z. o technických požiadavkách na zníženie emisií znečisťujúcich látok zo vznetových motorov a zo zážihových motorov poháňaných zemným plynom alebo skvapalneným ropným plynom v znení nariadenia č. 165/2007 Z. z.,
Vyhláška Ministra zahraničných vecí č. 176/1960 Zb. o Dohode o prijatí jednotných podmienok pre homologizáciu (overovanie zhodnosti) a o vzájomnom uznávaní homologizácie výstroja a súčastí motorových vozidiel
a Oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky č. 245/1996 Z. z. o uskutočnení notifikácie sukcesie Slovenskej republiky do Dohody o prijatí jednotných podmienok pre homologizáciu (overovanie zhodnosti) a o vzájomnom uznávaní homologizácie výstroja a súčasti motorových vozidiel (ďalej „osobitné predpisy“).

Osobitné predpisy (nariadenia vlády) upravujú zníženie emisií zo zážihových motorov a vznetových motorov motorových vozidiel patriacich do kategórie M (motorové vozidlá určené na prepravu osôb) a kategórie N (motorové vozidlá určené na prepravu tovaru, aj špeciálne vozidlá).

Keďže prípojné vozidlá patriace do kategórie O sú nemotorovými vozidlami (neprodukujú emisie), nie je možné si u nich uplatniť zníženie dane podľa § 86 ods. 2 písm. d) zákona č. 582/2004 Z. z., a to i napriek skutočnosti, že prípojné vozidlo spĺňa limity normy EURO 3, EURO 4 alebo EURO 5, keďže norma EURO 3, EURO 4 alebo EURO 5 v prípade prípojných vozidiel sa netýka znižovania emisií ale iba plnenia ďalších požiadaviek na bezpečnosť.

Na základe uvedeného zníženie dane je možné si uplatniť iba u vozidiel kategórie M a N, pričom toto zníženie sa netýka vozidiel kategórie O.

Daňové riaditeľstvo SR
Dátum poslednej aktualizácie: 28. 10. 2008


V r. 8 uvediem základnú sadzbu, v r. 9 u nákladných zníženú sadzbu (ak vozidlo spĺňa limit EURO x)
0 0
mandula mandula

mandula je offline (nepripojený) mandula

Keďže prípojné vozidlá patriace do kategórie O sú nemotorovými vozidlami (neprodukujú emisie), nie je možné si u nich uplatniť zníženie dane podľa § 86 ods. 2 písm. d) zákona č. 582/2004 Z. z., a to i napriek skutočnosti, že prípojné vozidlo spĺňa limity normy EURO 3, EURO 4 alebo EURO 5, keďže norma EURO 3, EURO 4 alebo EURO 5 v prípade prípojných vozidiel sa netýka znižovania emisií ale iba plnenia ďalších požiadaviek na bezpečnosť.

Na základe uvedeného zníženie dane je možné si uplatniť iba u vozidiel kategórie M a N, pričom toto zníženie sa netýka vozidiel kategórie O.

Daňové riaditeľstvo SR


Toto stanovisko DRSR nemá podľa môjho názoru žiadnu oporu v zákone, nakoľko:
- Predmetom dane z motorových vozidiel je motorové vozidlo a prípojné vozidlo kategórie M, N a O (ďalej len "vozidlo"),
- Vyšší územný celok môže vo všeobecne záväznom nariadení podľa miestnych podmienok znížiť daň na vozidlo používané na podnikanie, ktoré spĺňa limity úrovne EURO 3, EURO 4 alebo EURO 5.

Čiže: Zákon hovorí o tom, že VÚC môže znížiť daň na vozidlo, nikde nespomína, že toto zníženie sa týka len motorových vozidiel. V zákone sa spomína "vozidlo", čo je súhrnné pomenovanie na motorové vozidlo a prípojné vozidlo.

Ďalej ťahač sám o sebe nie je schopný prepraviť žiaden náklad, preto je logické posudzovať súpravu ťahač+náves spolu a aplikovať zákon tak, ako to robí vo svojom všeobecne záväznom nariadení aj trnavský samosprávny kraj: Sadzba dane pre náves a prípojné nemotorové vozidlo v súprave sa určí z emisnej triedy pre ťahač. Logické je to aj preto, že náves ako taký neprodukuje žiadne škodlivé emisie, funkčný je spolu len s ťahačom, tak nevidím dôvod, prečo by mal byť ťahač v jednej kategórii a náves v druhej.

Toto stanovisko DRSR sa mi vidí také isté prekrúcanie zákona ako v téme od Johny18 http://www.porada.sk/t96387-13-pokut...priznanie.html

A už len na okraj: Trikrát som sa už pýtala na DÚ, ako mám postupovať pri vyplňovaní daň.priznania a správnom určení daňovej povinnosti v predmetnej veci, odpoveď bola, že podľa VZN a náves mám zaradiť podľa emisnej triedy pre ťahač.
0 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

Ďakujem...
0 0
vajda65 vajda65

vajda65 je offline (nepripojený) vajda65

a toto zníženie sadzby ked splna euro4 je možné použiť aj pri osobných autách?
Pri sadzbách bratislavského kraja som nevidel nič o tom popísané, o koľko sa znižuje.

Ďakujem
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
Pokiaľ VÚC nestanoví zníženie sadzieb pre osobné MV, nemáš ako uplatniť nižšiu sadzbu.
0 0
vajda65 vajda65

vajda65 je offline (nepripojený) vajda65

takže ono v tomto je bratislavský samosprávny zas špecialita? ostatné to majú iba BA zas nie?

//edit: aha to je aj tak iba pre nákladne, pre osobné to nemá žiaden kraj....škoda
Naposledy upravil vajda65 : 06.01.09 at 09:06
0 0
nika224 nika224

nika224 je offline (nepripojený) nika224

vajda65 Pozri príspevok
takže ono v tomto je bratislavský samosprávny zas špecialita? ostatné to majú iba BA zas nie?

//edit: aha to je aj tak iba pre nákladne, pre osobné to nemá žiaden kraj....škoda
Nie, BA nie je špecialita, ani v Žilinskom kraji nemajú vozidlá kategórie M nijakú úľavu.

Ja by som sa ešte opýtala - treba nejako dokladovať zníženie dane na daňový úrad? Napríklad doložením technického preukazu alebo nejako inak?
0 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

nika224 Pozri príspevok
Nie, BA nie je špecialita, ani v Žilinskom kraji nemajú vozidlá kategórie M nijakú úľavu.

Ja by som sa ešte opýtala - treba nejako dokladovať zníženie dane na daňový úrad? Napríklad doložením technického preukazu alebo nejako inak?
Osobné automobily nemajú zníženú sadzbu dane z MV...
Na DU pri podávaní DP zníženie dane nedokladuješ, nedávaš žiadne prílohy. Dokazovať budeš iba pri prípadnej kontrole.
0 0
Načítať ďalšie