Zavrieť

Porady

SZČO-cestovné náhrady

Ahojte,

chcela by som sa opýtať, či ste sa nestretli s podobnou situáciou a ako ste ju riešili.
Ide o SZČO, ktorý pracuje ako obchodný zástupca istej spoločnosti. Jeho úlohou je predávať produkty danej spoločnosti a následne si potom fakturuje svoje výkony. Denne však cestuje vlastným autom takmer po celom Slovensku. Otázka znie, má tento SZČO nárok na priznanie diét do daňových výdavkov? Miesto výkonu jeho práce nie je bližšie špecifikované.
Ďakujem,
Majka
Usporiadat
ingridpa ingridpa

ingridpa je offline (nepripojený) ingridpa

[quote=STRELEC;421988]
ingridpa Pozri príspevok
....

Stravné nie lebo to pokladám za pravidelné miesto jeho výkonu práce /alebo skôr služby, keďže je živnostník/. Robím to dobre?[/q

Ja by som mu rozhodne dával, priznával stravné. Pravidelnosť / nepravidelnosť výkonu práce je posudzovaná v súvislosti so stálou prevádzkárňou. Určite ako robotník na živnosť prevádzkáreň zriadenú nemá.
Je to super, ale včera som sa dozvedela, že jeho kolegovi daň. kontrola vyhodila všetky takéto jazdy. Do cesťákov si písal "cesta do zamestnania". Bol podľa Vás problém len v nesprávnom názve? Zmluvu o výkone prác má. Ja píšem "výkon objednaných prác" Máte niekto skúsenosti s daňovou kontrolou v takomto prípade /t.j. že chodí poskytovať zváracie práce každý deň asi 30 km od miesta podnkania-svojho bydliska pre jedného objednávateľa na jedno miesto, ale zakázky sa menia- jedna sa ukončí, príde nová - neviem či je toto vôbec podstatné. Zo stránky drsr ako chápete túto vetu??"Z uvedeného vyplýva, že pri výkone činností, ktoré nemajú miesto, kde sa činnosť pravidelne vykonáva a nie sú vykonávané v stálej prevádzkarni, sa bude vychádzať zo živnostenského oprávnenia a z toho, čo je v ňom uvedené ako miesto podnikania, napr. miesto trvalého bydliska." Je to miesto, ktoré má byť uvedené v ŽL????
0 0
ingridpa ingridpa

ingridpa je offline (nepripojený) ingridpa

[quote=ingridpa;425687]
STRELEC Pozri príspevok