Zavrieť

Porady

Účtovníctvo a daň.priznanie SVB

Milí poraďáci veľmi prosím o radu. Minulý rok som prevzala účtovníctvo po mojej predchodkyni u nás v bytovke. Býva tu dokopy 6 rodín. SVB je už od roku 2002. Prezerala som si faktúry, bankové a iné doklady, no nenašla som žiadne daňové priznanie. Vraj sa nemá podávať, povedala predchodkyňa. Nemáme žiadne príjmy, každy platí do fondu opráv, sem tam nejaká tá faktúra, bločky a ešte splácame úver na strechu. Má sa alebo sa nemá podávať daň. priznanie? Bola som aj na školení a školiteľka povedala, že sa má podávať hoci aj nulové.
Usporiadat
peton peton

peton je offline (nepripojený) peton

Nie nedaju a na stranke DU su neplatne tlaciva. Platne tlaciva najdes vo Financnom spravodajcovi c. 12 z r. 2010 bod c. 54 na konci dokumentu.
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
verkaz Pozri príspevok
Dobrý deň Slavica,
bola som ana daňovom a tam mi povedali, že nemusíme podávať DP. Dostala som dnes SPRAVODAJ č. 1 Združenia VB na Slovensku a tiež je tam uvedené : Daňovník, ktorý nie je založená alebo zriadený na podnikanie nemusí podať DP, ak má iba príjmy. ktoré nie sú predmetom dane a príjmy, z ktorých sa daň vyberá zrážkou.
stretli ste sa s prípadom, že SVB má príjem z prenájmu plochy na reklamu a zdaňuje to zrážkovou daňou?
teda nie nájomcovi, ale odvedie daň, tvári sa že zrážkou, pošle v tomto zmysle list, daň zaplatí, DP nepodáva.
A DU to akceptuje už nejaký ten rok?
Niečo mi ušlo?
0 0
BRK BRK

BRK je offline (nepripojený) BRK

Ja mám jedno SVB, oni majú príjem z prenájmu spoločných častí domu, tento príjem je účtovaný ako tvorba fondu opráv. Podľa § 43 ods. 3 písm. g) zákona o daniach z príjmov sa príjem z prenájmu spoločných častí zdaňuje zrážkovou daňou, do 15. 1. nasledujúceho roka odvediem zrážkovú daň, napíšem list - oznámim to du. Ale toto nemá nič spoločné, aspoň u mňa s tým, či DP podávam alebo nie. Ja DP podávam.
2 0
peton peton

peton je offline (nepripojený) peton

Kejka, takychto pripadov je mnoho.

§41 zakona o dani z prijmov
(1) Daňové priznanie za predchádzajúce zdaňovacie obdobie je povinný podať daňovník v lehote podľa § 49. Daňovník, ktorý nie je založený alebo zriadený na podnikanie, Národná banka Slovenska a Fond národného majetku Slovenskej republiky nemusia podať daňové priznanie, ak majú iba príjmy, ktoré nie sú predmetom dane, a príjmy, z ktorých sa daň vyberá podľa § 43.

Cize ak
SVB nema ine prijmy, ktore su predmetom dane tak nemusi podat DP, lebo ma prijem, ktory sice predmetom dane je, ale vybera sa z neho zrazkova dan. Cize mohlo by to byt v poriadku, ak su splnene vsetky podmienky. Avsak tak ako my obycajni smrtelnici, aj danove urady si vedia vysvetlit ustanovenia po svojom a samozrejme kazdy urad inak. Mam taku neblahu skusenost, ze co urad, to dostanes inu odpoved. Preto sa riadim tym, ze radsej podat DP a mat pokoj v pripade, ze by sa niektory DU "zobudil" a zacal si nahanat peniaze.
1 0
Takmerstarec Takmerstarec

Takmerstarec je offline (nepripojený) Takmerstarec

Tak ako je to vlastne. Podavaju SVB danove priznania ked nemaju ziadny zisk? Precital som celu diskusiu. Silna autorita na fore p. Maria znaci suhlas (prispevok 31), ze sa nepodavaju, niektore danove urady informuju, ze netreba podavat. Vacsina diskuterov v tejto teme vsak danove priznania za SVB podavaju aj ked ziadnu dan neplatia, pisu nulu do rubriky vypocitanej dane. Je zbytocna byrokracia pre spolocnost obcanov tohto statu okrem toho, ze to (pri)dava "pracu" nejakej stovke ludi efektivna, prospesna? Ci ide o to, aby bola prilezitost vyberat pokuty? Je to zmysluplne vytvarat cez neefektivnu cinnost prispevok k HDP statu a takto skreslovat celkove hospodarske vysledky statu?

Nemali by dnesni demonstranti mat medzi poziadavkami aj zrusenie zbytocnej byrokracie?
0 0
peton peton

peton je offline (nepripojený) peton

Mimo temy, ale myslis, ze niektora z poziadaviek bude splnena? Snivajte s nami.
Ako je to vlastne, nuz pozri zakon o dani z prijmov § 12, §13, § 41, § 43 a pohladaj si tu temy,
ktore to uz x-krat rozoberali a zdovodnovali preco tak a nie inak.
0 0
BRK BRK

BRK je offline (nepripojený) BRK

Ja môžem len odporučiť túto stránku z daňového riaditeľstva, tam je presne uvedené, kto má a kto nemá povinnosť podávať DP.
http://www.drsr.sk/drsr/slovak/danov...a/spol_byt.pdf.
Podľa toho mne vychádza, že DP máme podávať.
1 0
Deganova Deganova

Deganova je offline (nepripojený) Deganova

... darmo budeme čítať stránky drsr... mám priateľky, kde im daňováčky povedali, že netreba DP, a u nás hoci máme 2 okresy v každom je to inak... jeden vyžaduje daňové rozpísané aj so výkazmi, druhému stačí bez výkazov a od hora dole nulu...
0 0
verkaz verkaz

verkaz je offline (nepripojený) verkaz

Bohužiaľ je to tak, ako uvádzate v predchádzajúcich príspevkoch. naše SVB má tiež príjem z prenájmu spoločných priestorov a zrážkovú daň za rok 2011 som odviedla do l5.01.2012 a písomne som oznámila, že bola táto daň odvedená.
DP radšej podávam, lebo ........ nemá význam aby nám vyrúbili pokutu a zbytočne sme sa naťahovali.
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
ja si zasa myslím, že treba sa naťahovať, pokuta nebude. Ak DP nepodáte, lebo nemusíte, tak DU vás môže vyzvať na podanie DP, vy na základe jeho výzvy a určenom termíne podáte, tým pádom je to bez pokuty.
Ak by vás chceli pokutovať, tak by k tomu museli mať dôvod.
Je pravda, že v pozícii, keď ste doteraz podávali a zrazu nepodáte, tú výzvu očakávať môžete. Raz to však absolvujete a následne budete mať pokoj.
SVB v mojom okolí DP roky nepodáva a nikto to nerozporuje.
0 0
peton peton

peton je offline (nepripojený) peton

Ako som už napísal, ani sami daňováci nevedia či "pýtať" alebo nie daňové priznanie. Viem, že v mnohých mestách sú daňováci benevolentní, možno aj preto že vidia, že je to kravina a majú dosť starostí s podnikateľmi. V našom meste však daňováci takí žiaľ nie sú, tu už prebehlo pár kontrol. Či to bolo z ich vlastnej iniciatívy alebo na podnet nespokojného vlastníka, ktorý udáva všetkých a všetko a všade netuším. Môj osobný názor je, že je to úplne zbytočná byrokracia.
Kejka vo vašom meste sú asi ľudskejší úradníci.
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
alebo znalí zákonov.
0 0
vila vila

vila je offline (nepripojený) vila

peton Pozri príspevok
Nie nedaju a na stranke DU su neplatne tlaciva. Platne tlaciva najdes vo Financnom spravodajcovi c. 12 z r. 2010 bod c. 54 na konci dokumentu.
Ďakujem Ti, pekný večer
0 0
Takmerstarec Takmerstarec

Takmerstarec je offline (nepripojený) Takmerstarec

BRK Pozri príspevok
Ja mám jedno SVB, oni majú príjem z prenájmu spoločných častí domu, tento príjem je účtovaný ako tvorba fondu opráv. Podľa § 43 ods. 3 písm. g) zákona o daniach z príjmov sa príjem z prenájmu spoločných častí zdaňuje zrážkovou daňou, do 15. 1. nasledujúceho roka odvediem zrážkovú daň, napíšem list - oznámim to du. Ale toto nemá nič spoločné, aspoň u mňa s tým, či DP podávam alebo nie. Ja DP podávam.
BRK alebo aj niekto iny kto podava danove priznanie,
davate s tlacivom danoveho priznania aj vyplnene vykazy 'o prijmoch a vydavkoch' a 'o majetku a zavazkoch'? Ak ano, co uvadzate vo Vykaze o majetku a zavazkoch v riadkoch Dlhodoby hmotny majetok, Ostatny kratkodoby financny majetok (stav v pokladni?) alebo aj v inych polozkach, ktore povazujete za podstatne ?

Ktore polozky u Vas obsahuje Rocna uctovna uzavierka ?

Podla zakona tusim 182/200* o vlastnictve bytov je Rada SVB povinna robit kazdorocnu kontrolu hospodarenia. Pozadujete pri tejto kontrole rocnu uctovnu uzavierku?
0 0
BRK BRK

BRK je offline (nepripojený) BRK

Áno, s DP predkladám na DU aj spomínané výkazy. Ja vo výkaze o MaZ v časti majetku vypĺňam iba riadky týkajúce sa pohľadávok, peňažných prostriedkov v hotovosti a v banke. V časti záväzky uvádzam výšku záväzkov a v mojom prípade aj výšku bankových úverov. V podstate iné údaje ja nemám.
Neviem čo odpovedať na ročnú účtovnú uzávierku, vediem JU, tak ako v JU.
Kontrolu hospodárenia si robím v prvom rade ja, aby som vedela, či som dala na vyúčtovanie správne čísla. Ja to robím tak, že si pripravím podklady na vyúčtovanie, oddelene čo sa týka výdavkov a príjmov za plnenie a detto výdavky a tvorba fondu opráv. Po vykonaní samotného vyúčtovania mi vyjde preplatok alebo nedoplatok a ten si kontrolujem s peniazmi. Ja si to nazývam finančná kontrola, dám si na papier stav všetkých peňažných prostriedkov k 31.12., zohľadním výdavky uhradené až v nasledujúcom roku, vyúčtovanie príslušného roka a ak som správne počítala, dostanem hodnotu fondu opráv. Ak nie, hľadám chyby. To som robila včera celý deň (po polnoci som to vzdala) a ráno som prišla na chybu. Takže už mi to sedí...
K vyúčtovaniu ešte vypracujem správu o hospodárení za príslušný rok, tá sa predkladá rade a zároveň sa dáva s vyúčtovaním aj každému majiteľovi bytu. Nič iné rade nepredkladám.
Katarína
Naposledy upravil BRK : 07.02.12 at 10:35 Dôvod: doplnenie textu
1 0
ebenova@zoznam.sk ebenova@zoznam.sk

ebenova@zoznam.sk je offline (nepripojený) ebenova@zoznam.sk

Vyplnenie tlačiva PREHĽAD sa musí podať od 1.1.2012 za každý mesiac ak sú vyplatene odmeny na základe dohody (predseda SVB, rada, dôverník a pod.)
Vyplňal niekto nové tlačivo ?
0 0
Takmerstarec Takmerstarec

Takmerstarec je offline (nepripojený) Takmerstarec

BRK Pozri príspevok
Áno, s DP predkladám na DU aj spomínané výkazy. Ja vo výkaze o MaZ v časti majetku vypĺňam iba riadky týkajúce sa pohľadávok, peňažných prostriedkov v hotovosti a v banke. V časti záväzky uvádzam výšku záväzkov a v mojom prípade aj výšku bankových úverov. V podstate iné údaje ja nemám.
Neviem čo odpovedať na ročnú účtovnú uzávierku, vediem JU, tak ako v JU.
Kontrolu hospodárenia si robím v prvom rade ja, aby som vedela, či som dala na vyúčtovanie správne čísla. Ja to robím tak, že si pripravím podklady na vyúčtovanie, oddelene čo sa týka výdavkov a príjmov za plnenie a detto výdavky a tvorba fondu opráv. Po vykonaní samotného vyúčtovania mi vyjde preplatok alebo nedoplatok a ten si kontrolujem s peniazmi. Ja si to nazývam finančná kontrola, dám si na papier stav všetkých peňažných prostriedkov k 31.12., zohľadním výdavky uhradené až v nasledujúcom roku, vyúčtovanie príslušného roka a ak som správne počítala, dostanem hodnotu fondu opráv. Ak nie, hľadám chyby. To som robila včera celý deň (po polnoci som to vzdala) a ráno som prišla na chybu. Takže už mi to sedí...
K vyúčtovaniu ešte vypracujem správu o hospodárení za príslušný rok, tá sa predkladá rade a zároveň sa dáva s vyúčtovaním aj každému majiteľovi bytu. Nič iné rade nepredkladám.
Katarína
Dakujem za rychlu odpoved. Mam vsak doplnujuce otazky:
Co myslite pod zohladnenim vydavkov v nasledujucom roku, mozte to uviest nejakym prikladom? Vediete v penaznom denniku kolonky (stlpce) datum a ukazovatel na cisla vypisov uctov z bank ? Pre platby z pokladne a dotacie pokladne z uctu ci uctov vypisujete prijmove a vydavkove listky, na ktore su tiez odvolavky v penaznom denniku? Moj nazor je, ze by sa to malo takto robit.
Zákon o vlastníctve bytov a nebytových priestorov - Zákon č. 182/1993 Z. z. - úplné znenie § 7c ods.2 pism b uvadza, ze Predseda navrhuje po prerokovaní v rade zhromaždeniu na schválenie ročnú účtovnú závierku spoločenstva. Odsek 9 toho isteho pragrafu zase uvadza, ze Zhromazdenie schvaľuje ročnú účtovnú závierku a vyúčtovanie úhrad za plnenia. Ked pisete, ze zavierka sa robi ako v JU, myslite tym obvyklu kontrolu suctov prijmov a vydavkov za rok v JU?
0 0
BRK BRK

BRK je offline (nepripojený) BRK

Zohľadnením výdavkov v nasledujúcom roku myslím napr. faktúry za december 2011, ktoré mi prídu a sú aj zaplatené v januári 2012, ďalej mzdy za december, vyplatené v januári nasledujúceho roku. Fyzicky do výdavkov - do účtovníctva sa mi dostanú až dátumom úhrady, ale keďže ide o plnenie roku 2011, do vyúčtovania ich započítavam do príslušného roku (napr. 2011).
Účtovníctvo vediem ako klasické JU, ako píšete, odvolávky na banku, vypisujem pokladničné doklady atď.
Ročnú uzávierku som myslela klasickú kontrolu súčtov príjmov a výdavkov.
To, čo ďalej píšete, že ročnú uzávierku predkladá predseda na schválenie rade SVB ... to už je tak trošku mimo mňa, ja robím účtovníctvo, a toto má na starosti predseda ... úprimne povedané, netuším, či postupujú v súlade so spomínanými ustanoveniami zákona 182. Na to sa musím spýtať predsedu.
2 0
Takmerstarec Takmerstarec

Takmerstarec je offline (nepripojený) Takmerstarec

BRK Pozri príspevok
Zohľadnením výdavkov v nasledujúcom roku myslím napr. faktúry za december 2011, ktoré mi prídu a sú aj zaplatené v januári 2012, ďalej mzdy za december, vyplatené v januári nasledujúceho roku. Fyzicky do výdavkov - do účtovníctva sa mi dostanú až dátumom úhrady, ale keďže ide o plnenie roku 2011, do vyúčtovania ich započítavam do príslušného roku (napr. 2011).
Účtovníctvo vediem ako klasické JU, ako píšete, odvolávky na banku, vypisujem pokladničné doklady atď.
Ročnú uzávierku som myslela klasickú kontrolu súčtov príjmov a výdavkov.
To, čo ďalej píšete, že ročnú uzávierku predkladá predseda na schválenie rade SVB ... to už je tak trošku mimo mňa, ja robím účtovníctvo, a toto má na starosti predseda ... úprimne povedané, netuším, či postupujú v súlade so spomínanými ustanoveniami zákona 182. Na to sa musím spýtať predsedu.
Opat dakujem za odpoved. Ale napadlo mi co vlastne ten Vas predseda robi, ked prevaznu cast prac suvisiacich s fungovanim SVB mu urobite Vy? Myslel som si, ze zaroven predsedate.
Ake tlacivo pouzivate na to danove priznanie ? Myslim tie oznacenia Danovym uradom (A,B,...).
0 0
BRK BRK

BRK je offline (nepripojený) BRK

No, predseda má funkciu a podpisuje, má zodpovednosť ... tak sme sa dohodli ...
SVB je právnická osoba, daňové priznanie podávam klasické DP pre právnické osoby.
0 0
Načítať ďalšie