Zavrieť

Porady

Kúpa budovy a jej zaradenie do majetku

Dobrý deň,
chcem Vás poprosiť o radu. S.r.o. kúpila na svoje podnikateľské účely budovy, došlú faktúru zaplatila dňa 05.06.2008. Zápis do katastra sa však uskutočnil až 24.07.2008.
Môžem túto budovu zaradiť do majetku a začať odpisovať dňom 05.06.2008, teda zaplatením dodávateľskej faktúry?
Treba k tomu doložiť nejaké tlačivko, že firma sa rozhodla zaradiť majetok týmto dňom?
Prosím poraďte, veľmi pekne ďakujem
Naposledy upravil Dav : 17.03.10 at 09:17
Usporiadat
Katka.T. Katka.T.

Katka.T. je offline (nepripojený) Katka.T.

kazdy mesiac teda zauctujem 551/081 - a potom na konci roka urobim rozdiel medzi uctovnymi a danovymi odpismi? cize uctovne odpisy ano, ale danove odpisy nie...dufam, ze to uz chapem spravne :-/
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
UO budú pripočitateľná položka.
pri zaradení pozor na pozemok - jeho hodnotu treba vedieť určiť a zaúčtovať na 031.
tie energie a réžia - to všetko budú doklady na meno dočasného užívateľa?
0 0
MilanLacza MilanLacza

MilanLacza je offline (nepripojený) MilanLacza

Aky vysoky musi byt najom aby sa dali uplatnit aj danove odpisy bytu ?
Podobne ako v priklade hore, ked ma s.r.o. kupeny byt a prenajima ho niekomu za nie velku sumu - napr. 150 EUR mesacne. Moze si tento byt zaradit aj na danove odpisy aj ked by tieto boli vyssie (do 1000 EUR mesacne) ako ten prijem z prenajmu ? Tato s.r.o. by mala prenajom (resp. aj realitnu cinnost) aj ako jednu zo zivnosti.
Ked by mala tato s.r.o. aj inu vyrazne vyssiu ziskovu cinnost, moze to takto spravit ?
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
výška nájmu je dohodou mluvných strán. Osobitne treba brať do zreteľa obvyklé nájomné pri spriaznených osobách, v niektorých prípadoch môže ísť o nepeňažný príjem - problematika je široká, len naznačujem.
daňové odpisy vo výške 1000 EUR sa mi pri byte vidia trochu prehnané. To by teda musel byť byt=rezidencia, otázka vvystáva, čo všetko by bolo predmetom nájmu, napr. zariadenie by už podliehalo DPHčke - mohlo by podliehať.
v zásade pri dlhodobom nájme a veľkej konkurencii môže byť prenajímanie stratové, prečo nie?
0 0
MilanLacza MilanLacza

MilanLacza je offline (nepripojený) MilanLacza

Pocul som aj nazor, ze prenajom musi byt minimalne taky vysoky aby pokryl aspon danove mesacne odpisy. Nezda sa mi to - ked ma s.r.o viac cinnosti a ostatne su ziskove, preco by si nemohla takato s.r.o. dovolit aj stratovy prenajom, ked celkovy hosp. vysledok by bol vzdy kladny ?
Nejedna sa mi o vratenie DPH ani nic okolo DPH, s.r.o. by bola neplatca.
Nadobudacia cena bytu v BA je teraz aj napr. 240.000 EUR, co na mesacny odpis (20 rokov) vychadza 1.000 EUR.
Moze si takymto sposobom spriaznena osoba (konatel) od s.r.o prenajat takto dlhodobo lacno (150 EUR) byt od s.r.o. ? To je len otazka do diskusie.
0 0
Katka.T. Katka.T.

Katka.T. je offline (nepripojený) Katka.T.

dakujem KEJKA... energie a rezia budu na meno docasneho uzivatela. S tym pozemkom to tiez riesim. V Kupnej zmluve je len celkova cena nehnutelnosti. Niekde som sa docitala, ze sa to da riesit formou dodatku ku KZ a rozdelit tam cenu pozemku a cenu budovy. Mam znalecky posudok sice na celkom inu nehnutelnost ale v rovnakej obci z roku 2008, tak chcem pouzit tuto cenu pozemku na m2 - pripadne trosku vyssiu - a tak rozdelit cenu na pozemok a budovu.
0 0
Stefan2005 Stefan2005

Stefan2005 je offline (nepripojený) Stefan2005

!
MilanLacza Pozri príspevok
...Nadobudacia cena bytu v BA je teraz aj napr. 240.000 EUR, co na mesacny odpis (20 rokov) vychadza 1.000 EUR.
Moze si takymto sposobom spriaznena osoba (konatel) od s.r.o prenajat takto dlhodobo lacno (150 EUR) byt od s.r.o. ? To je len otazka do diskusie.
...aká je priemerná cena nájmu obdobného bytu teraz (resp. v čase uzatvorenia nájomnej zmluvy) ?
Ak je okolo 150 €, tak cena je bez problémov obhájiteľná. Ak viacnásobne vyššia, vidím v tom problém.
0 0
MilanLacza MilanLacza

MilanLacza je offline (nepripojený) MilanLacza

Ako citam, lepsi bude asi nasledovny model:
1. Byt kupi s.r.o. napr. za tych 240.000 EUR.
2. Polovicu vymery pouziva ako sidlo firmy. Druhu polovicu da do prenajmu konatela.
3. s.r.o. plati energie spravcovi bytu.
4. konatel plati komercny najom za polovicu bytu do s.r.o. napr. 400 EUR mesacne.
5. s.r.o. odpisuje cely byt v nadobudacej cene.

Je tento model mozny ?
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
áno, podľa mňa to možné je.
0 0
DanielaSL DanielaSL

DanielaSL je offline (nepripojený) DanielaSL

Mama troch dospelých detí
Klient - s.r.o. kúpil budovu ..s tým, že momentálne s ňou robiť nebude nič, do budúcna sa tam pravdepodobne s.r.o. presťahuje. Kúpil ju vraj kvôli tomu, aby si uplatnil odpisy a znížil daň. Budova bola zaplatená 21.11.2012 v deň podpisu kúpno-predajnej zmluvy, zápis do katastra 10.12.2012. Ja som mu tvrdila, že odpisovať ju nemôžem...že ju môžem len zaúčtovať ako obstaranie majetku. On sa vraj bol radiť...dokonca s niekým z DÚ...a môže ju odpisovať. Keď som sa ho pýtala..čo plánuje s budovou, tak mi povedal,že ju bude prenajímať a trvá na tom, aby som ju odpisovala. No a teraz mi poraďte čo mám robiť......
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
daj si podpísať vyhlásenie, že chce uplatniť daňové odpisy napriek upozorneniu že budova neslúži na dosahovanie príjmov.
/ale prečo nie? ved si tam môže zriadiť kanceláriu, archív, čokoľvek/.
Účtovne odpisovať musíš, budova ako každý majetok sa opotrebúva.
1 0
Stefan2005 Stefan2005

Stefan2005 je offline (nepripojený) Stefan2005

!
Mila123 Pozri príspevok
inak daňový i účtovný odpis iba za 1 mesiac.....
... prečo iba 1 mesiac ?
... podľa mňa aj 2 mesiace.
1 0
DanielaSL DanielaSL

DanielaSL je offline (nepripojený) DanielaSL

Mama troch dospelých detí
Stefan2005 Pozri príspevok
... prečo iba 1 mesiac ?
... podľa mňa aj 2 mesiace.
Prečo dva? Pretože ju zaplatil v novembri?
0 0
Stefan2005 Stefan2005

Stefan2005 je offline (nepripojený) Stefan2005

!
DanielaSĽ Pozri príspevok
Prečo dva? Pretože ju zaplatil v novembri?
a aj

DanielaSĽ Pozri príspevok
Budova bola zaplatená 21.11.2012 v deň podpisu kúpno-predajnej zmluvy...
... a ak bola aj kupujúcemu odovzdaná (predpokladám)
0 0
marjankaj marjankaj

marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

I am a man
DanielaSĽ

28 Minutes Ago #28979 Ďakujem...to by išlo... môže tam mať archív... sklad...V prípade, že by prenajímal priestory , musí sa prihlásiť na DÚ ?


Prečo by to mal nahlasovať?

http://www.epi.sk/Main/Default.aspx?Template=~/Main/TArticles.ascx&phContent=~/EDL/ShowArticle.ascx&ArticleId=26806
Naposledy upravil marjankaj : 16.12.12 at 11:34
1 0
DanielaSL DanielaSL

DanielaSL je offline (nepripojený) DanielaSL

Mama troch dospelých detí
KEJKA Pozri príspevok
daj si podpísať vyhlásenie, že chce uplatniť daňové odpisy napriek upozorneniu že budova neslúži na dosahovanie príjmov.
/ale prečo nie? ved si tam môže zriadiť kanceláriu, archív, čokoľvek/.
Účtovne odpisovať musíš, budova ako každý majetok sa opotrebúva.
Dopadlo to tak, že sa bol poradiť u daňovej poradkyne....a tá mu povedala, že daňové odpisy až po rekonštrukcii a kolaudácii. Trošku ale odbočím od pôvodnej otázky...všetko čo sa bude opravovať , budem dávať ako technické zhodnotenie budovy? A čo s dezinfekciou? Vymyslel, že si ide dať v prvom rade budovu dezinfikovať, aj keď teda nechápem načo, keď ju ide časom prerábať.
0 0
Jarka 1 Jarka 1

Jarka 1 je offline (nepripojený) Jarka 1

Klient s.r.o. kúpil budovu. Už pred kúpou so súhlasom vlastníka začal vybavovať vo svojom mene dokumentáciu k rekonštrukcii časti budovy. Ďalšiu časť začal hneď prenajímať. Prosím o kontrolu, či uvažujem správne.

Náklady na dokumentáciu a získanie povolenia na stavebné úpravy pôjdu do času prevzatia budovy
/ preberací protokol/ na účet 042 vrátane kúpnej ceny.
Po zaradení do majetku začnem mesačne účtovné odpisy.
O náklady na rekonštrukciu každý mesiac zvýšim hodnotu budovy o TZ a urobím prepočet mesačného účtovného odpisu.
0 0
Jarka 1 Jarka 1

Jarka 1 je offline (nepripojený) Jarka 1

Posúvam.
0 0
Tweety Tweety

Tweety je offline (nepripojený) Tweety

Jarka 1 Pozri príspevok
Klient s.r.o. kúpil budovu. Už pred kúpou so súhlasom vlastníka začal vybavovať vo svojom mene dokumentáciu k rekonštrukcii časti budovy. Ďalšiu časť začal hneď prenajímať. Prosím o kontrolu, či uvažujem správne.

Náklady na dokumentáciu a získanie povolenia na stavebné úpravy pôjdu do času prevzatia budovy
/ preberací protokol/ na účet 042 vrátane kúpnej ceny.
Po zaradení do majetku začnem mesačne účtovné odpisy.
O náklady na rekonštrukciu každý mesiac zvýšim hodnotu budovy o TZ a urobím prepočet mesačného účtovného odpisu.
Tak.
0 0
1234 1234

1234 je offline (nepripojený) 1234

Prosím o radu: spoločnosť má na účte 042 zaúčtované obstaranie budovy, od 1.10.12 na základe nájomnej zmluvy dá do prenájmu budovu aj s priľahlými pozemkami za účelom výstavby novej budovy, v priebehu 10/12 dôjde k zbúraniu budovy. Ako sa mám vysporiadať s účtom 042?
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať