Ak chcete ohlásiť prevádzkový čas na mestskom/miestnom úrade, je to tiež na formulári. K tomu ale budete potrebovať kópiu živnostenského. Nájomnú zmluvu alebo iný vzťah k nehnuteľnosti neskúmajú. Nezabudnite rovno sa prihlásiť aj na poplatky za odvoz odpadu - vybavíte jednou cestou a nezabudnúť ani na požiarnikov. Musí byť urobená požiarna obhliadka priestorov.
Registračnú pokladňu treba nahlásiť na Daňový úrad, keďže do pokladničnej knihy mi musí DU dať pečiatku a prideliť číslo DKP.
Totálne minimum na hygienu je:
- Pitná voda pre zamestnancov (zmluva z vodární, alebo z minerálok)
- Žumpa (buď stočné, alebo zmluva s certifikovaným čerpačom)
- WC pre zamestnancov (ale ty budeš potrebovať aj pre klientov)
- Ak ich je viac tak extra ženy a extra muži
- Šatňa pre zamestnancov (ak ich je viac detto ako WC)
- Skrinky musia byť uzamykateľné (alebo celá miestnosť so skrinkami)
- Umývadlo
Pred otvorením treba podať žiadosť o schválenie prevádzky na regionálny úrad verejného zdravotníctva (hygiena). Zákon, podľa ktorého sa vydáva rozhodnutie o ne/schválení je č. 355/2007 o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia. K žiadosti je potrebné doložiť 16,5 EUR kolok, kópiu živnostenského listu, nájomnú zmluvu alebo výpis z katastra nehnuteľností. Nezabudnúť pripojiť telefonický kontakt, aby sa vám mohli nahlásiť na obhliadku.
Počas obhliadky (cielený štátny dozor) príde pracovník, ktorý prezerá hlavne :
- veľkosť prevádzky
- šatne
- hygienické vybavenie
- tepelná, svetelná, ventilačná pohoda
- napojenie na inžinierske siete
- počet pracovníkov
- osvetlenie prirodzeným svetlom, vetranie,
- steny nie sú plesnivé, či nie sú v priestore umiestnené stroje čo potrebujú lepšie vetranie (napr. kopírka, kde vzniká ozón pri kopírovaní
Do zápisnice sa zapisuje rozsah poskytovaných služieb.
Majú 30 dní na kontrolu priestorov odo dňa, kedy im bola zaslaná žiadosť. Rozhodnutie vydávajú v rovnakom časovom limite.
V prevádzke musia byť uvedené: otváracie hodiny, meno zodpovednej osoby, tel. číslo, presná adresa, IČO, sídlo firmy a presný názov. Predavačka musí mať označenie a pracovnú zmluvu alebo dohodu. Ďalej musí mať ŽL, pečiatku, knihu pokladnice, paragóny, vyvesený prevádzkový poriadok a reklamačný poriadok.