Zavrieť

Porady

opakované dodania - vznik daňovej povinnosti od 1.1.2010

Ahojte,
mám takúto otázočku:
podľa pripravovanej novely zákona o dph platnej od 1.1.2010 sa v § 19 ods. 3 píše, že pri opakovanom alebo čiastkovom dodaní sa tovar alebo služba považujú za dodané posledným dňom obdobia, na ktoré sa platba vzťahuje - vypustilo sa slovko "najneskôr". mám tomu rozumieť tak, že už sa nemôžeme rozhodnúť, že dátum dodania tovaru a teda vznik daňovej povinnosti bude napríklad deň vystavenia faktúry? lebo nie je tam vyslovene napísané, že to musí byť ten posledný deň.
príklad - naša firma fakturuje za opakované dodanie za obdobie 1.1.-31.3.
dátum vystavenia fa - 5.1.
dátum splatnosti - 20.1.
môže byť po novom dátum dodania 5.1. alebo to musí byť 31.3.?
vďaka
Usporiadat
Luba Luba

Luba je offline (nepripojený) Luba

1/ - ak tie dodávky zodpovedajú opakovanému dodaniu a máte zmluvne dohodnuté obdobie fakturácie napr.dvojmesačné, príp.kvartálne a sedí to na obdobie 8-9, tak by malo stačiť vystaviť fa na konci septembra (v opakovaných dohodnutých lehotách). Ak to nemáte dohodnuté, tak posledný deň mesiaca je aj dňom dodania.

2/ - áno.
1 0
renata E. renata E.

renata E. je offline (nepripojený) renata E.

Dobry den, chcela by som sa spytat ci je spravne vystavena tato faktura, ked faktura je za obdobie 8/2010 a v predmete faktury je spominany 9/2010, k fakture nie su ziadne prilohy
dakujem
0 0
apo apo

apo je offline (nepripojený) apo

renata E. Pozri príspevok
Dobry den, chcela by som sa spytat ci je spravne vystavena tato faktura, ked faktura je za obdobie 8/2010 a v predmete faktury je spominany 9/2010, k fakture nie su ziadne prilohy
dakujem
Tento rozpor trápil aj mňa. Pravdepodobne v tejto téme je odpoveď, že telekomunikácie majú výnimku.

apo
0 0
Luba Luba

Luba je offline (nepripojený) Luba

Tiež sa mi nechce lúskať celú túto tému, či to tam dakde už je, ale myslím, že toto je ono - §19 (3): Ak:
d) sa opakovane poskytujú elektronické komunikačné siete a elektronické komunikačné služby a spolu s nimi elektronické služby osobami, ktoré majú na poskytovanie uvedených sietí a služieb povolenie podľa osobitného predpisu, 6a) za deň dodania služby sa považuje najneskôr deň vyhotovenia faktúry a ak faktúra nie je vyhotovená do konca tretieho kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci, v ktorom bola služba dodaná, daňová povinnosť vzniká posledným dňom tretieho kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci, v ktorom bola služba dodaná; táto výnimka sa nevzťahuje na opakovane poskytované elektronické komunikačné siete a elektronické komunikačné služby a spolu s nimi poskytované elektronické služby, ak daň z týchto služieb je povinný platiť príjemca služby.
Myslím, že sa to vzťahuje aj na telef.poskytovateľov, že si tam ponechanie toho slovka najneskôr vylobovali Odkaz na 6a) Zákon č. 610/2003 Z. z. o elektronických komunikáciách.
Ostatným to asi vrátia späť od 1.1.2011.
1 0
Lotarka Lotarka

Lotarka je offline (nepripojený) Lotarka

Toto je jeden bod z návrhu novely od 1.1.2011:

10. V § 19 ods. 3 prvej vete sa za slovo „dodanú“ vkladá slovo „najneskôr“.

https://lt.justice.gov.sk/Public/All...8574&langEID=1
Naposledy upravil Lotarka : 22.09.10 at 09:21
2 0
HP1100 HP1100

HP1100 je offline (nepripojený) HP1100

Lotarka Pozri príspevok
Toto je jeden bod z návrhu novely od 1.1.2011:

10. V § 19 ods. 3 prvej vete sa za slovo „dodanú“ vkladá slovo „najneskôr“.
Môžeš prosím ťa poslať link na navrhované zmeny v DPH?
Ďakujem
0 0
Evanka Evanka

Evanka je offline (nepripojený) Evanka

HP1100 Pozri príspevok
Môžeš prosím ťa poslať link na navrhované zmeny v DPH?
Ďakujem
https://lt.justice.gov.sk/Attachment...00414122201480
2 0
Debra Debra

Debra je offline (nepripojený) Debra

Lotarka Pozri príspevok
Toto je jeden bod z návrhu novely od 1.1.2011:

10. V § 19 ods. 3 prvej vete sa za slovo „dodanú“ vkladá slovo „najneskôr“.

https://lt.justice.gov.sk/Public/All...8574&langEID=1

"Od 1. 1. 2010 sa zmenilo ustanovenie § 19 ods. 3 ZDPH. Deň vzniku daňovej povinnosti sa v prípade opakovaných a čiastkových plnení ustanovil na posledný deň obdobia, na ktoré sa takáto platba vzťahuje. V prípade, ak sa platba prijme skôr ako posledný deň obdobia, daňová povinnosť vzniká už dňom prijatia platby podľa § 19 ods. 4 ZDPH.
Aplikácia týchto ustanovení spôsobuje značné problémy v praxi najmä v súvislosti s duplicitným vystavovaním faktúr, a preto sa od 1. 1. 2011 právna úprava vzniku daňovej povinnosti pri opakovaných a čiastkových plneniach vracia do stavu platného pred 1. 1. 2010.
„Ak sa dodanie tovaru alebo služby uskutočňuje čiastkovo alebo opakovane počas trvania zmluvy, tovar alebo služba sa považuje za dodanú najneskôr posledným dňom obdobia,..." (Verlag Dashofer /17. september 2010/ DPH aktuálne)
0 0
apo apo

apo je offline (nepripojený) apo

Debra Pozri príspevok
"Od 1. 1. 2010 sa zmenilo ustanovenie § 19 ods. 3 ZDPH. Deň vzniku daňovej povinnosti sa v prípade opakovaných a čiastkových plnení ustanovil na posledný deň obdobia, na ktoré sa takáto platba vzťahuje. V prípade, ak sa platba prijme skôr ako posledný deň obdobia, daňová povinnosť vzniká už dňom prijatia platby podľa § 19 ods. 4 ZDPH.
Aplikácia týchto ustanovení spôsobuje značné problémy v praxi najmä v súvislosti s duplicitným vystavovaním faktúr, a preto sa od 1. 1. 2011 právna úprava vzniku daňovej povinnosti pri opakovaných a čiastkových plneniach vracia do stavu platného pred 1. 1. 2010.
„Ak sa dodanie tovaru alebo služby uskutočňuje čiastkovo alebo opakovane počas trvania zmluvy, tovar alebo služba sa považuje za dodanú najneskôr posledným dňom obdobia,..." (Verlag Dashofer /17. september 2010/ DPH aktuálne)

To trvalo kým prišli nato, že zaviedli do života zmenu, ktorá zaviedla pre rok 2010 totálny chaos do lízingových zmlúv. Velebím toho čo vrátil pre rok 2011 stav z roku 2009.

apo
0 0
azla azla

azla je offline (nepripojený) azla

Zákonom sa tento stav má upraviť od 1.1.2011.


Pre nás všetkých, čo sme sa trápili, snažili ...čo a ako urobiť, aby to bolo v súlade so zákonom ...menili sa nájomné zmluvy, leasingove zmluvy atď ....tak prikladám jeden dokument zo stránky drsr.sk(natrafila som na neho len teraz); je z 29.6.2010

...skrátka kto aj v r. 2010 postupoval podľa r. 2009 ....nič sa nedeje


III. Opakované plnenia podľa § 19 ods. 3 - str. 10-13 (záver dokumentu)


14 0
aktaK aktaK

aktaK je offline (nepripojený) aktaK

mojtyboze, ludia, ani neviete, aky balvan mi spadol z pliec, som stastna prestastna, kopec roboty pribudlo, a konecne aspon raz aj odbudne......diki velebnosti )
0 0
Luba Luba

Luba je offline (nepripojený) Luba

apo Pozri príspevok
To trvalo kým prišli nato, že zaviedli do života zmenu, ktorá zaviedla pre rok 2010 totálny chaos do lízingových zmlúv. Velebím toho čo vrátil pre rok 2011 stav z roku 2009.

apo
Akurát, že poniektoré firmy (napr. leasingovky) táto sranda stála nemálo peňazí, aby nechali upraviť svoj SW, kopa peňazí na poštovné, kopu ľudí to v r.2010 stálo čas, energiu atď - kto to vráti? MF? Ha-ha.
0 0
florin florin

florin je offline (nepripojený) florin

Ahojte poraďáci ! Veľmi rýchlo potrebujem poradiť :
faktúra z CZ do SK za webhosting za obdobie od 09.09.2010 do 09.09.2011 ( teda fak. za celý rok )
Faktúra vystavená 09.09.2010, uhradená 08.09.2010
Faktúra je vystavená s DPH !!!!! (ZD 39,50 DPH 7,90 celkom 47,40 €)
Otázky :
1. Faktúra by mala byť vystavená bez DPH, mám pravdu ?
2. Kedy mám samozdaniť ? 09.09.2010
Prosím vás o vysvetlenie, neprilepte odkaz na nejaký paragraf, lebo som už preštudovala zákon o DPH viackrát ale neviem si nájsť rady s týmto prípadom. Vopred ďakujem všetkým, ktorí sa mi budú snažiť pomôcť v riešení.
0 0
azla azla

azla je offline (nepripojený) azla

Fa má byť bez Dph.

Podobný prípad najdeš tu : (príspevok č. 30, 31 )

http://www.porada.sk/1448085-post30.html
0 0
florin florin

florin je offline (nepripojený) florin

Ďakujem pekne.
0 0
psps psps

psps je offline (nepripojený) psps

V nájomnej zmluve uzatvorenej 31.3.2010 máme dohodnuté, že nájomné sa bude platiť najneskôr do 1.dňa v mesiaci, ktorý predchádza dvom mesiacom nájmu. T.j. platba by mala byť najneskôr do 1.10.2010 za 11-12/2010. - podľa zmluvy. Lenže faktúry nám vystavujú všeljako napr.:
za 4/10 dátum dodania 9.4. zaplatené 9.4., odpočet DPH 4/10
za 5/10 dátum dodania 9.4. zaplatené 9.4., odpočet DPH 4/10
za 6/10 dátum dodania 1.7. zaplatené 9.7., odpočet DPH 7/10
za 7/10 dátum dodania 1.7. zaplatené 9.7., odpočet DPH 7/10
za 8/10 dátum dodania 3.9. zaplatené14.9., odpočet DPH 9/10
za 9/10 dátum dodania 3.9. zaplatené14.9., odpočet DPH 9/10
viem, tie faktúry nie sú dobré a teraz mi prišli ďalšie faktúry za 10-12/10 a 1/11 s rovnakým dátumom dodania a vystavenia 8.11.2010 a splatnosť 15.11.2010. Už som ich žiadala o opravu faktúr. Ak chcú platby vopred, mali by vystaviť len zálohové faktúry s dátumom podľa zmluvy a potom vystaviť na platby ostré faktúry s dátumom prijatia platby - uvažujem správne?
Ale čo ak sa s nimi nedá dohodnuť a tie faktúry neopravia? Môžem to robiť ako doteraz, čiže za nájom 10-12/10 a 1/11 odpočítať dňom dodania 8.11. teda v DP za 11/10 ?
Myslím že z hľadiska DPH je to v konečnom dôsledku jedno, lebo DPH uplatňujem podľa ich dátumu dodania, ale vždy to v tom istom mesiaci aj zaplatím.
Prosím vyjadríte sa mi k tomu?
0 0
macte macte

macte je offline (nepripojený) macte

Dobrý večer, prosím vás poradíte mi s nasledovným problémom?
s.r.o. sa stala platiteľom DPH 1.11.2010.
Prišla mám fa ot T-comu za internetové služby nasledovne.

v hlavičke fa je uvedené: Vaša Fa za 1.10.2010 - 31..10.2010
V texte fa : používanie xy služby 1.11.2010 - 30.11.2010
dátum dodania služby 31.10.2010
dátum vyhotovenia fa 3.11.2010
dátum splatnosti 17.11.2010

máme nárok na odpočet DPH keď dodanie služby ako je uvedené bolo 31.10.2010? Do ktorého účtovného obdobia zaúčtovať túto fa? do 10 alebo 11?
Neviem si s tým poradiť.
0 0
apo apo

apo je offline (nepripojený) apo

Deň dodania je rozhodujúci.

Nie je nárok na odpočet.

apo
0 0
Adiks Adiks

Adiks je offline (nepripojený) Adiks

účtovník
psps Pozri príspevok
V nájomnej zmluve uzatvorenej 31.3.2010 máme dohodnuté, že nájomné sa bude platiť najneskôr do 1.dňa v mesiaci, ktorý predchádza dvom mesiacom nájmu. T.j. platba by mala byť najneskôr do 1.10.2010 za 11-12/2010. - podľa zmluvy. Lenže faktúry nám vystavujú všeljako napr.:
za 4/10 dátum dodania 9.4. zaplatené 9.4., odpočet DPH 4/10
za 5/10 dátum dodania 9.4. zaplatené 9.4., odpočet DPH 4/10
za 6/10 dátum dodania 1.7. zaplatené 9.7., odpočet DPH 7/10
za 7/10 dátum dodania 1.7. zaplatené 9.7., odpočet DPH 7/10
za 8/10 dátum dodania 3.9. zaplatené14.9., odpočet DPH 9/10
za 9/10 dátum dodania 3.9. zaplatené14.9., odpočet DPH 9/10
viem, tie faktúry nie sú dobré a teraz mi prišli ďalšie faktúry za 10-12/10 a 1/11 s rovnakým dátumom dodania a vystavenia 8.11.2010 a splatnosť 15.11.2010. Už som ich žiadala o opravu faktúr. Ak chcú platby vopred, mali by vystaviť len zálohové faktúry s dátumom podľa zmluvy a potom vystaviť na platby ostré faktúry s dátumom prijatia platby - uvažujem správne?
Ale čo ak sa s nimi nedá dohodnuť a tie faktúry neopravia? Môžem to robiť ako doteraz, čiže za nájom 10-12/10 a 1/11 odpočítať dňom dodania 8.11. teda v DP za 11/10 ?
Myslím že z hľadiska DPH je to v konečnom dôsledku jedno, lebo DPH uplatňujem podľa ich dátumu dodania, ale vždy to v tom istom mesiaci aj zaplatím.
Prosím vyjadríte sa mi k tomu?
Za 6/2010 má byť dátum dodania 30.6.2010, za 8/2010 má byť dátum dodania 31.8.2010. Faktúru za prijatú platbu by Vám mali vystaviť, keď zaplatíte v mesiaci, ktorý predchádza mesiacu, v ktorom nastane dodanie služby, napríklad nájomné za 6/2010 by ste zaplatili 20.5.2010. Ak zaplatíte v mesiaci, v ktorom nastane dodanie služby, faktúru za prijatú platbu nemusia vystaviť, lebo platba prijatá vopred aj dodanie služby nastalo v jednom mesiaci.
0 0
psps psps

psps je offline (nepripojený) psps

Máme tu takýto prípad. Slovenská firma1 kupuje tovar od českej firmy2 a predáva ďalej slovenskej firme3. Ide o to, že 100%platba prebehne v tomto roku ale tovar bude dodaný v budúcom roku. Ako je to s DPH? Česká firma2 musí vystaviť faktúru pri prijatí platby? Slovenská firma1 prijme faktúru a samozdaní ešte v tomto roku? A slovenká firma1 vystaví tiež na 100% platbu faktúru a dá do DPH na výstupe do daňového priznania ešte tento rok? A slovenská firma3 prijme faktúru a zahrnie do DP v tomto roku na vstupe? Môže to takto byť aj keď tovor bude dodaný až budúci rok?
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať