Zavrieť

Porady

Podporili by ste štrajk učiteľov, keby k nemu došlo (september 2011) ?

Anketa: Podporili by ste štrajk učiteľov za ich lepšie finančné ohodnotenie ?

Počet hlasujúcich
117. Na účasť v tejto ankete nemáte prístupové práva.
  • ANO

    54 46.15%
  • NIE

    58 49.57%
  • NEVIEM

    5 4.27%
Zaujímajú ma názory učiteľov, rodičov, žiakov-študentov a aj tých, ktorých sa zdanlivo táto téma netýka. Je pre nás všetkých veľmi dôležité do akej školy chodia naše deti, vnúčence .... akí učitelia ich učia ....

Pre tých, ktorí nie sú v obraze:
http://strajkucitelov.websnadno.cz/Vzkazy.html
http://www.akodalejucitel.wbl.sk/POCET-PODPISOV.html
http://www.facebook.com/groups/219597171402340?ap=1
dodatočne pridané:
http://m.tvnoviny.sk/index.php?artic...omments_page=4
http://komoraucitelov.org/clanok-66-...mentare-1.html
Naposledy upravil jaros5 : 02.08.11 at 17:44 Dôvod: vložený dalsí link
Usporiadat
marjankaj marjankaj

marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

I am a man
Adiks Pozri príspevok
Kto ťa núti byť živnostníkom? Poď pracovať ako zamestnanec a budú ti kvitnúť ruže.
Tak k vám je to trochu ďaleko Ale keď mi preplatíte letenky, tak prečo nie? To je tá teplárenská spoločnosť?
0 0
mirka005 mirka005

mirka005 je offline (nepripojený) mirka005

Štrajk učiteľov by som určite podporila, podporila som ho aj v marci pred prezidentským palácom, ale veľa ľudí o ňom nevedelo, bolo nás tam málo. Tak keď sa nejaký štrajk bude konať, treba dať o ňom vedieť a šíriť ho, aby sa učitelia zobudili a prišli, ale tiež by asi pomohlo zatvorenie škôl na celé dni. Hlavne rodičia detí na 1.stupni by boli z toho zúfalí kam dať dieťa, ale možno by sa "pohli ľady".
0 0
trisestri trisestri

trisestri je offline (nepripojený) trisestri

Právo na štrajk je legitímne,na druhej strane by som prehodnotil niektoré požiadavky-na jednej strane chcú učitelia pracovat aj v dochodku,na druhej strane chcú skorší odchod do dochodku-nemyslím že je vhodné selektovat odchod do dochodku podla profesii a práve teraz ked sa posúvala radikalne jeho hranica a ešte bude posúvat.
1 0
marjankaj marjankaj

marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

I am a man
No aj ja by som ten štrajk išiel podporiť. Ale môj zamestnávateľ(teda ja) mi ten deň nezaplatí ani keby som si zobral dovolenku.
Alebo keby aj zaplatil, tak zase iba z môjho, takže by som bol na tom tak isto.
A vraj sú živnostníci zvýhodňovaní.
Keby na tom štrajku aspoň podávali guláš a pivo.
Naposledy upravil marjankaj : 02.08.11 at 11:25
0 0
milagros208 milagros208

milagros208 je offline (nepripojený) milagros208

Osobne si myslím, že finančné ohodnotenie učiteľov nie je vysoké, ale to nie je ani u mnohých z nás. Sociálne výhody? Mnohí z nás o tom ani nesnívajú. Teraz som vyplňovala jeden výkaz, v ktorom sa okrem iného spomína, aké výhody ponúka zamestnávateľ svojim zamestnancom. Ani som netušila aké výhody môžme ako zamestnanci mať. Bohužiaľ, mnohí sme radi, že dostaneme aspoň to, čo nám podľa zákonníka práce patrí, nie to ešte niečo navyše.
Mne skôr vadí, že sa vytratila tá prirodzená autorita a rešpekt detí a rodičov voči učiteľom. Myslím si, že to veľmi zle ovplyvňuje výchovu a hodnoty našich detí. A odpoveď na otázku, či by som podporila štrajk učiteľov, tak asi nie, nemajú menej ako my ostatní. Určite by som však podporila zlepšiť podmienky škôl ako takých.
4 0
jaros5 jaros5

jaros5 je offline (nepripojený) jaros5

Kvaka Pozri príspevok
Jaros, prečo posielaš niekoho z témy preč len preto, že si nepochopil jeho príspevok? Názory na učiteľov, žiakov, na školstvo môžu povedať predovšetkým tí, ktorých sa to týka. Teda žiaci, študenti, absolventi, učitelia a ostatní, čo pracujú v školstve. Ak máme podporiť štrajk, tak určite je vhodný aj názor na to, či taký štrajk pomôže alebo sa minie účinkom, keďže nie je nijakým výrazným spôsobom prezentovaný.
Nikoho nevyhadzujem , snažil som sa len prispôsobiť humorom janíkovi a musím priznať, že nie moc úspešne . Na druhej strane som mu vďačný za jeho snahu tému trošku odľahčiť a zabaviť nás.
0 0
marjankaj marjankaj

marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

I am a man
jaros5 Pozri príspevok
Nikoho nevyhadzujem , snažil som sa len prispôsobiť humorom janíkovi a musím priznať, že nie moc úspešne . Na druhej strane som mu vďačný za jeho snahu tému trošku odľahčiť a zabaviť nás.
To nie je humor. Tu si treba dať jasnú podmienku (zvýšiť mzdy). Ak tam budú popridávané nejaké prkotiny, tak vám vyjdú v ústrety iba s tými prkotinami(stravné lístky a pod.). Miklóš si peniaze stráži. Rozdáva iba odmeny na svojom ministerstve. Ani zdravotníci veľmi neuspeli s tým štrajkom. A tam ide naozaj o životy. Ja vám držím palce, ale to je váš boj, ten si musíte vybojovať sami. Tak isto aj v zdravotníctve.
Ako vás mám podporiť ja? Nepustiť deti do školy? Nechodiť k lekárom, keď som chorý? Nekupovať žiadne potraviny, lebo sú drahé? Neplatiť dane?
5 0
IVETA N IVETA N

IVETA N je offline (nepripojený) IVETA N

jaros5 Pozri príspevok
Ďakujem za názor.
Na tak malom priestore ťa neusmerním ale v podstate ide o zvýšenie platov učiteľov.
A toto je jedno z vyjadrení aktivistov petičnej akcie ....
"Ani jeden učiteľ nechce zvyšovať svoju životnú úroveň nadpriemerným platom, chceme len dosiahnuť úroveň primeranú svojmu povolaniu. V porovnaní s európskymi štátmi sme na chvoste a v porovnaní s platmi na Slovensku sa držíme na podobnej úrovni"

Učiteľov podporím už len s princípu , lebo sa tu na SLOVENSKU musí už konečne niečo rozhýbať, lebo to nie je v nijakom odvetví dobre . A len sa čudujem,, Čo ostatní tí nechcú dosiahnúť úroveň primeranú k svojmu povolaniu ,,???? Moj názor : mali by sme sa tam s nimi postaviť všetci ktorým na svojom živote záleží a nečakať v kútiku doma na to čo druhí urobia a zúfalo nadávať tam kde nás nikto nepočuje akí sme mi chudáci.

IVETA
1 0
kukučka kukučka

kukučka je offline (nepripojený) kukučka

marjankaj Pozri príspevok
To nie je humor. Tu si treba dať jasnú podmienku (zvýšiť mzdy). Ak tam budú popridávané nejaké prkotiny, tak vám vyjdú v ústrety iba s tými prkotinami(stravné lístky a pod.). Miklóš si peniaze stráži. Rozdáva iba odmeny na svojom ministerstve. Ani zdravotníci veľmi neuspeli s tým štrajkom. A tam ide naozaj o životy. Ja vám držím palce, ale to je váš boj, ten si musíte vybojovať sami. Tak isto aj v zdravotníctve.
Ako vás mám podporiť ja? Nepustiť deti do školy? Nechodiť k lekárom, keď som chorý? Nekupovať žiadne potraviny, lebo sú drahé? Neplatiť dane?

Stráži tie peniaze až tak, že vraj na DÚ sa nemôže kúpiť ani ceruzka, zato na ÚP sa opravuje aj to, čo sa opravovalo už včera, ale tie patria už inému ministrovi.
4 0
jaros5 jaros5

jaros5 je offline (nepripojený) jaros5

http://komoraucitelov.org/clanok-66-...mentare-1.html

TOTO sú rozumne sformulované požiadavky, s jasnou a logickou argumentáciou:

1. Ministerstvom školstva určiť minimálny normatív, ktorý by musel zriaďovateľ poskytnúť pre originálne kompetencie (fungovanie materskej školy [MŠ], školskej jedálne [ŠJ] a školského klubu [ŠK]).

Originálne kompetencie prinášajú v praxi nasledujúce problémy: pri základnej škole funguje aj MŠ, ŠJ a ŠK. Ich riadenie a prevádzku zabezpečuje základná škola. Financie na ich fungovanie však prichádzajú od zriaďovateľa (z originálnych kompetencií) a nie sú dostatočné. Aby sa vykryla diera, ktorá vzniká pri prevádzke MŠ, ŠJ a ŠK, núti zriaďovateľ základnú školu presunúť finančné prostriedky z prenesených kompetencií na originálne kompetencie. Vedenie základnej školy sa tak častokrát pod tlakom zriaďovateľa dostáva do protiprávneho konania a zároveň znižuje finančné prostriedky určené na prevádzku a mzdové výdavky základnej školy.


2. Financie všetkých školských zariadení, ktoré sú určené na prenesené kompetencie, prideliť priamo školám a neposielať ich sprostredkovane cez zriaďovateľa (je úplne jedno, či ide o základné školy, stredné školy alebo ďalšie typy školských zariadení).

V praxi sa totiž častokrát stáva, že sa tieto finančné prostriedky nedostanú v 100%-tnej výške do školských zariadení, čo komplikuje ich prevádzku. Ich vymáhanie je zo strany škôl v súčasnej dobe takmer nemožné.


3. Financovať krúžkovú činnosť v základnej škole rovnakým spôsobom, ako sa financuje v centrách voľného času (CVČ).

CVČ, ktoré realizujú krúžkovú činnosť, získavajú finančné prostriedky z dvoch zdrojov: 1. zo vzdelávacích poukazov, 2. z normatívov, ktoré sa prideľujú na každé dieťa zapísané v CVČ. Ak krúžkovú činnosť zabezpečujú školy, sú financované iba zo vzdelávacích poukazov. Ak teda neexistuje pri škole CVČ, nie je pre školy natoľko lukratívne zriaďovať krúžkovú činnosť.


4. Postupne zvýšiť základný tarifný plat učiteľov tak, aby sa do 4 rokov dostal na 1,5 násobok priemerného platu na Slovensku.

Je nevyhnutné, aby sa plat učiteľov dostal na úroveň 1,5 násobku priemernej mzdy na Slovensku. Nie je možné dosiahnuť tento nárast iným spôsobom ako zvýšením tarifných platov. Je totiž nemysliteľné, aby sa nástupný plat učiteľov, ktorí absolvovali vysokoškolské štúdium, ani len nepribližoval platu stavebných robotníkov, ktorým stačilo ukončiť 3-ročnú učňovku.


5. Vytvoriť kategorizáciu vyučovacích predmetov podľa náročnosti, na základe ktorej by sa upravili osobné príplatky učiteľov.

Je mi jasné, že osobný príplatok nie je povinnou zložkou platu učiteľa. Ale bolo by dobré, aby sa tak stalo. Je však potrebné zaviesť poriadok v spôsobe vyplácania osobných príplatkov. Jednou z možností je práve kategorizácia predmetov podľa náročnosti. Ďalšou by mohli byť úspechy žiakov v rôznych súťažiach...


6. Skrátiť čas adaptačného vzdelávania začínajúcich učiteľov z 1 roka na 3 mesiace.

Vďaka zákonu 317/2009 sa dostali začínajúci učitelia z 10. platovej triedy do 9. platovej triedy, čím klesol nástupný plat učiteľov. Skrátením adaptačného vzdelávania by výraznejšie nestúpli náklady na finančný rozpočet ministerstva školstva alebo na rozpočty samotných škôl, pretože v deň, keď začínajúci učiteľ ukončí adaptačné vzdelávanie, zaniká aj nárok uvádzajúceho učiteľa na príplatok za uvádzanie do praxe. Teda by sme vzali príplatok uvádzajúcemu učiteľovi a dali by sme ho v podobe zvýšenia tarify začínajúcemu učiteľovi. Rozdiely sú naozaj zanedbateľné.


7. Časovo neobmedzovať platnosť kreditového príplatku, ktorý upravuje zákon 317/2009.

Predstavme si učiteľa, ktorý má ukončenú aprobáciu slovenský jazyk a dejepis a rozhodne sa získať ďalšiu aprobáciu z anglického jazyka. Po jej absolvovaní získa povedzme 80 kreditov, za ktoré môže dostať 12 %-tný kreditový príplatok. Prečo by mu mal po siedmich rokoch tento príplatok zaniknúť? Veď ten človek budem môcť učiť angličtinu aj po týchto siedmich rokoch.
Naposledy upravil jaros5 : 02.08.11 at 23:15
0 0
jaros5 jaros5

jaros5 je offline (nepripojený) jaros5

Myslím, že je nekorektné od "poraďáka", keď klikol v tejto téme, že je vyriešená .... anketa má trvanie do 22.8.
Chcem poprosiť tých, ktorým sa téma nepáči, aby vydržali do konca augusta (potom ju zruším sám).
0 0
day day

day je offline (nepripojený) day

jaros5 Pozri príspevok
Myslím, že je nekorektné od "poraďáka", keď klikol v tejto téme, že je vyriešená .... anketa má trvanie do 22.8.
Chcem poprosiť tých, ktorým sa téma nepáči, aby vydržali do konca augusta (potom ju zruším sám).
jaros to som bol ja,
ja si myslim, ked je niekto nespokojny so svojim zamestnanim moze pracovat v inej oblasti, pripadne zacat podnikat. mam v rodine ucitelku, par znamych ucitelov a mozem povedat, ze nie je to az taky "stres".
(to si myslim aj o doktoroch a ich "sestrach")
2 0
Petra Nová Petra Nová

Petra Nová je offline (nepripojený) Petra Nová

jaros5 Pozri príspevok
Ideálne by bolo 1000 respondentov, ale vidím, že ak sa ankety zúčastní 500, tak môžem byť spokojný ...
K čomu má slúžiť táto anketa? To by ma teda zaujímalo. Tiež by ma zaujímalo, akú má vypovedaciu hodnotu. Inak, zdalo by sa mi korektné, keby to bolo v zadaní témy uvedené.
0 0
veronikasad veronikasad

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

day Pozri príspevok
jaros to som bol ja,
ja si myslim, ked je niekto nespokojny so svojim zamestnanim moze pracovat v inej oblasti, pripadne zacat podnikat. mam v rodine ucitelku, par znamych ucitelov a mozem povedat, ze nie je to az taky "stres".
(to si myslim aj o doktoroch a ich "sestrach")
Mala som klientku, ktorá podnikala ako kaderníčka, teraz robí majsterku odb.výcviku vo svojom odbore-nesťažuje si.
Len kto si skúsil podnikanie vie porovnávať výhody učitelského povolania ...
Naposledy upravil veronikasad : 02.08.11 at 21:00
3 0
jaros5 jaros5

jaros5 je offline (nepripojený) jaros5

day Pozri príspevok
jaros to som bol ja,
ja si myslim, ked je niekto nespokojny so svojim zamestnaním, moze pracovat v inej oblasti, pripadne zacat podnikat. mam v rodine učiteľku, par znamych ucitelov a mozem povedat, ze nie je to az taky "stres".
(to si myslim aj o doktoroch a ich "sestrach")
Na začiatok chcem úplne jednoznačne vyhlásiť - nie som bojovník za práva učiteľov
- nie som za to, aby učitelia svoje požiadavky riešili krajným spôsobom - štrajkom (brali si za rukojemníkov deti a ich rodičov / tak isto ako lekári a sestričky svojich pacientov).

Súhlasím s tebou, že kto nie je spokojný so svojím zamestnaním, môže pracovať v inej oblasti (poznám veľmi veľa učiteľov, čo tak urobili).
Ale čo s tými učiteľmi čo sú spokojní so svojím zamestnaním, len nie sú spokojní s podmienkami, ktoré v školstve sú. Teda čo sa učí, ako sa učí, kto všetko učí a v nemalej miere aj za čo sa učí. A úplne prirodzene sa snažia o nápravu.

SKU (Slovenská komora učiteľov) jasne sformulovala požiadavky na zlepšenie pracovných (aj platových) podmienok učiteľov (v niektorom predchádzajúcom príspevku som dal link a dodatočne doplnil aj do zadania).
Jedine rokovaniami prostredníctvom SKU, poprípade v súčinnosti s OZ, ktoré budú konštruktívne a podložené argumentmi, môžu učitelia uspieť.

Nie "šaškovaním" s transparentami pred úradom vlády, hoc´ by sa ich tam zišlo tisíce. Predpokladám, že ich bude o niečo viac, ako respondentov v mojej ankete.

(nechcem zahlcovať tému mojimi názormi, som zvedavý na vaše)
Naposledy upravil jaros5 : 02.08.11 at 23:11
1 0
Ľudovít St Sebelédi Ľudovít St Sebelédi
jednoznačne !!! za požiadavky ktoré sú v Petícii...... peniaze sú, len sú zle rozdelené....... tisícové odmeny na úradoch ministerstiev verzus nástupný plat vysokoškolsky vzdelaného učiteľa 499€ v hrubom!!!! - tu niet čo váhať.... takto to ďalej nesmie byť!!!!!
0 0
kastelka kastelka

kastelka je offline (nepripojený) kastelka

Nechápem, prečo učitelia stále mrnčia, majú kopec prázdnin, 45 dní dovolenky(a vraj žiadne benefity!!!), a mnoho ďalších výhod .
O 8,00 začne pracovať (ak sa vôbec to vykvakovanie a mudrovanie dá prácou nazvať, a o 13,00 práši zo školy !!!
K lopate s nimi, nech vedia čo sú to zaslúžené peniažky. Zámerne som napísal k lopate (nie ako im tu niekto doporučil, že majú podnikať), lebo keby podnikal, tak zahynú.
0 0
sanna sanna

sanna je offline (nepripojený) sanna

Je to smutné, že učitelia (lekári...) musia takto žobroniť. Naši vládni predstavitelia si vážia len svojich (ministrov, právnikov, bankárov...). Rodičia nadávajú do pí. na všetko a pri všetkom a deti to isté. Treba najprv prevychovať rodičov (verejnosť). Treba si vážiť každé povolanie, neodsudzujte, neskúsili ste. Podporím!
0 0
sanna sanna

sanna je offline (nepripojený) sanna

kastelka Pozri príspevok
Nechápem, prečo učitelia stále mrnčia, majú kopec prázdnin, 45 dní dovolenky(a vraj žiadne benefity!!!), a mnoho ďalších výhod .
O 8,00 začne pracovať (ak sa vôbec to vykvakovanie a mudrovanie dá prácou nazvať, a o 13,00 práši zo školy !!!
K lopate s nimi, nech vedia čo sú to zaslúžené peniažky. Zámerne som napísal k lopate (nie ako im tu niekto doporučil, že majú podnikať), lebo keby podnikal, tak zahynú.
Úbohé...
0 0
GabiZ GabiZ

GabiZ je offline (nepripojený) GabiZ

jaros5 Pozri príspevok
http://komoraucitelov.org/clanok-66-...mentare-1.html

TOTO sú rozumne sformulované požiadavky, s jasnou a logickou argumentáciou:

1. Ministerstvom školstva určiť minimálny normatív, ktorý by musel zriaďovateľ poskytnúť pre originálne kompetencie (fungovanie materskej školy [MŠ], školskej jedálne [ŠJ] a školského klubu [ŠK]).

Toto nie je bohužiaľ v kompetencii MŠ, ale treba urobiť zmeny v zákonoch, teda vláda by sa mala zamyslieť nad tým, čo sa so školstvom po rôznych zmenách stalo. Začnem samosprávou. Boli jej dané mnohé kompetencie, ale hlavný problém je v tom, že je nekontrolovateľná. Nie sú žiadne páky, ako donútiť zriaďovateľa, aby dal na školské zariadenia tých 40% z podielových daní, ktoré by im prináležali, pretože ho nič k tomu nezaväzuje. Zabúdajú však pritom na to, že výpočet podielových daní vychádza aj z počtu detí, ktorí navštevujú školské zariadenia a keby tieto deti nemali, nemali by ani toľko peňazí. Je potom smutné, že riaditelia škôl a školských zariadení sa snažia o 100% naplnenosť a „svoje“ peniaze nedostanú. Je to chyba systému, pretože samospráva má dnes príliš veľkú moc a štát ju nedokáže nijako ovplyvniť. Mnoho školských zariadení a hlavne materských škôl bolo vyradených zo siete, zrušených, zanikli. A ako veľmi dnes potrebujeme tieto zariadenia, pretože doba je stále náročnejšia a musíme si zabezpečiť deti, pokiaľ my chceme ísť do práce, aby sme prežili. Na druhej strane, prečo tak samospráva koná? Hoci dostala mnoho kompetencií, ktoré predtým boli riadené štátom, nemá adekvátne finančné prostriedky na to, aby dokázala financovať všetko, čo sa týka zabezpečenia života v obciach. Čiže kompetencie bez financií a robte si čo chcete. Tak bohužiaľ školstvo je stále niekde na chvoste.


2. Financie všetkých školských zariadení, ktoré sú určené na prenesené kompetencie, prideliť priamo školám a neposielať ich sprostredkovane cez zriaďovateľa (je úplne jedno, či ide o základné školy, stredné školy alebo ďalšie typy školských zariadení).

V praxi sa totiž častokrát stáva, že sa tieto finančné prostriedky nedostanú v 100%-tnej výške do školských zariadení, čo komplikuje ich prevádzku. Ich vymáhanie je zo strany škôl v súčasnej dobe takmer nemožné.

Problém nie je v ceste, cez ktorú peniaze idú, ale v zákone, ktorý umožňuje zriaďovateľovi časť normatívu prerozdeliť. Ale, jedná sa hlavne o zriaďovateľov zvyčajne o mestá a VÚC ktoré majú vo svojej zriaďovateľskej pôsobnosti viac škôl. Sú stanovené minimálne percentuálne podiely z normatívnych príspevkov a rozdiel oproti pridelenému normatívnemu príspevku zriaďovateľ do konca kalendárneho roku pridelí školám vo svojej zriaďovateľskej pôsobnosti podľa svojho rozhodnutia zohľadňujúceho ich potreby (zákon č. 597/2003 Z.z. o financovaní ZŠ, SŠ a šk. zariadení). Tu je hlavný problém, prečo školy nedostanú všetko, čo im patrí. Obec, ktorá má jednu školu, táto dostane všetko, pretože zriaďovateľ jej musí do konca roka prideliť celý rozpočet, ako má rozpísaný MŠ SR. Musíme pritom brať do úvahy, že peniaze pre školy idú z kapitoly ministerstva cez jednotlivé KŠÚ a následne zriaďovateľom. Ak by sa mali vynechať tieto články, neviem si dobre predstaviť, ako by ministerstvo posielalo peniaze celému slovensku na účty škôl – to je nemysliteľné. A určitý zmysel, prečo je táto možnosť prerozdeľovať peniaze to má, pretože obce by mali najlepšie vedieť, čo ich tá ktorá škola potrebuje. Len je zase smutné, že mnohé samosprávy to skôr zneužívajú.
Z tohto všetkého vyplýva len jedno. Celý systém má veľmi veľké medzery a netýka sa to len školstva. Toto nie je len o učiteľoch, lebo sú aj iné odvetvia, kde ľudia pracujú za minimálne mzdy, ich práca je často taká náročná, že im doslova ide o život. Nehovorím, že práca učiteľa nie je náročná, myslím si, že každá práca je náročná. Každý, kto vykonáva určitú činnosť môže najlepšie povedať, čo všetko musí absolvovať a vo väčšine prípadov za plat, ktorý mu stačí len na to, aby nejako vyžil do ďalšej výplaty. Ale na druhej strane si myslím, že toľko voľna, čo majú učitelia (rôzne prázdniny, riaditeľské voľná, letné prázdniny) – kto z nás za rovnaký plat má takéto výhody. Naopak ešte máme problém v tomto čase zabezpečiť si svoje deti. Čo sa týka ich práce ako takej, nedajú sa všetci hádzať do jedného vreca a niet im ani čo závidieť, pretože je v dnešnej dobe mládež taká aká je a častokrát sú v podstate práve učitelia najohrozenejšou skupinou ľudí. Nehovoriac o tom, že z učiteľov sa stávajú aj administratívni pracovníci, pretože to, čo musia oni v dnešnej dobe vypĺňať, pedagogická dokumentácia je už taká náročná......nehovoriac o iných výkazoch a pod. Treba zmeniť systém hodnotenia učiteľov, čo sa v podstate aj začína trošku meniť (kredity). Ale stále tu ešte niečo chýba!!!!
Štrajky majú možno niečo do seba, aby si páni tam hore nemysleli, že sme naozaj spokojní a donekonečna len budeme klopiť plecia a prispôsobovať sa ich častokrát nezmyselným zmenám. Lenže v poslednom čase to končí zvyčajne tak, že sa vlastne vôbec nič nezmení. Ako z tohto bludného kruhu?
Naposledy upravil GabiZ : 03.08.11 at 09:45
5 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať