Zavrieť

Porady

Chaos - už sa na..... aj domáci

srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

od začiatku roku 2012 vládne v daňovej správe chaos.
najedovalo to už aj obyčajných zamestnancov a tak po 37 dňoch chaosu - nefunkčný informačný systém - je na na svete " Sťažnosť vo veci vykonávania štátnej služby":


Služobný úrad FR SR
(mesto), 10.02.2012
Sťažnosť vo veci vykonávania štátnej služby

Podpísaní štátni zamestnanci oddelení správy daní Daňového úradu (mesto) služobného úradu Finančné riaditeľstvo SR so sídlom Vazovova 2, 811 07 Bratislava
podávame týmto sťažnosť v zmysle § 65 zákona č. 400/2009 Z. z. zákona o štátnej službe a o zmene o doplnení niektorých zákonov.
V zmysle § 59 ods. 1 písm. a) zákona č. 400/2009 Z. z. v znení neskorších predpisov má štátny zamestnanec právo na vytvorenie podmienok nevyhnutných na riadne vykonávanie štátnej služby. Tieto podmienky v súčasnosti na správe daní nie sú vytvorené. Nefunkčnosť daňového informačného systému nám znemožňuje plnenie riadnych zákonných povinností. Bez funkčného informačného systému zabezpečujúceho celé spektrum činností správcu dane nie je v súčasnosti možné tieto činnosti vykonávať riadne, správne a tak aby boli dodržané zákonné lehoty. V súčasnosti ani nemáme žiadne konkrétne informácie o novom informačnom systéme, resp. systémoch, a spôsoboch ich používania po ukončení odstávky. Nie je nám známy termín uvedenia celého systému do reálnej funkčnej prevádzky. Z dôvodu odstávky systému od 2.1.2012 do dnešného dňa /37 dní/ nie je možné z pozície správcu dane

- zabezpečiť včasné vrátenie nadmerných odpočtov a preplatkov splatných po 1.1.2012
- zistiť aktuálny stav osobných účtov daňových subjektov /overiť úhrady platieb po 1.1.2012/, k dispozícii máme len údaje o stave osobných účtov daňových subjektov k 31.12.2011
- spracovať a overiť správnosť podaných daňových priznaní k dani z motorových vozidiel, daňových priznaní k dani z pridanej hodnoty, prehľadov na závislej činnosti podaných po 1.1.2012 a vystaviť predpisy
- zistiť informácie o daňových subjektoch /ukončenie činnosti, prerušenie činnosti, zmena bydliska, adresy na doručovanie a iných informácií relevantných pre bežnú komunikáciu s daňovým subjektom/


Nakoľko táto prekážka nevznikla na našej strane, odmietame akúkoľvek zodpovednosť za chyby a škody vzniknuté za celé obdobie počas ktorého nebol a nebude
služobným úradom poskytnutý plne funkčný informačný systém poskytujúci všetky relevantné informácie pre riadny výkon našich služobných úloh a plnenie našich zákonných povinností.
V prípade, ak spustenie nového systému prebehne do ostrej reálnej prevádzky, vzhľadom na to, že do dnešného dňa sme neboli zaškolení, netestovali sme pracovné činnosti v novom systéme, nepoznáme jeho fungovanie, odmietame zodpovednosť za škody a chyby vzniknuté po takomto spustení, nedodržanie zákonných termínov, nesplnenie príkazov a úloh.

zdroj: sme.sk

to o čom sa doteraz šuškalo, je faktom. kto je za tento stav zodpovedný?

viac tu:
Daňová správa sa topí v chaose

Kauza u daniarov rastie. Na peniaze čaká 1 700 firiem


DPH vracia štát naslepo. Úradníci to počítajú ručne
Naposledy upravil srska : 15.02.12 at 02:37
Usporiadat
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
JankaO Pozri príspevok
Presne z tohto dôvodu idem moje zvýšené náklady spojené s opätovnou registráciou vyfakturovať Finančnénu riaditeľstvu. Len neviem, či na ústredie alebo príslušnému DÚ.
Veľmi dobrý nápad. A nech si to žiadajú od hlavného vinníka...
0 0
Johanka Johanka

Johanka je offline (nepripojený) Johanka

www.sme.sk

Ivan Gašparovič hovoril v pondelok aj s poverenou prezidentkou finančnej správy Máriou Machovou.
"Dostal som od nej také zadosťučinenie, že do piatka určite urobí všetko, aby tie financie, ktoré majú prúdiť do štátneho rozpočtu, tam boli," povedal Gašparovič.


... teraz to vyzerá, že celý problém je v tom, že daňové subjekty neplatia dane .
1 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
Ja som to pochopila tak, že naše dane v nefunkčnom systéme nemajú ako prerozdeliť a tak neprúdia do rozpočtových organizácií ...
0 0
Marianna01 Marianna01

Marianna01 je offline (nepripojený) Marianna01

ja to zas chápem tak, že bol umelo vytvorený chaos, aby peniaze skutočne neprúdili tam, kam majú.... otázka je, kde skončia...
ja naozaj chcem vedieť, aký diletant je za týmto chaosom, čo bolo jeho skutočným cieľom. dokážem už uveriť aj tomu, že sa potrebovalo zakamuflovať, aký je skutočný výber daní, a teda suma, ktorá prichádza do štátneho rozpočtu. či už kvôli neúmerne nízkym príjmom, čiže sa nedokáže naplniť štátny rozpočet, alebo naopak, prekvapujúco vyšším príjmom (čomu by som asi ťažko uverila aj v sne).
ďalšia otázka je, kto potreboval odstaviť firmu novitech, ktorá zrejme funkčný systém už vyvinula a kto zhrabol tučnú odmenu za to, že niekoľko miliónov z našich daní poletí komínom (za uhradenie už vyvinutej verzie, ktorá sa neuvedie do činnosti, za uhradenie ešte nevyvinutej verzie, za uhradenie sporov zo strany novitechu a hlavne za uhradenie sporov, ktoré podajú subjekty na fs)
3 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

skončí to podľa včerajších večerných informácií takto: aj koza celá, aj vlk sýty
0 0
Melnick Melnick

Melnick je offline (nepripojený) Melnick

človek čo opustil Poradu.
srska Pozri príspevok
skončí to podľa včerajších večerných informácií takto: aj koza celá, aj vlk sýty
Hmm a za stromom schovaný s plnými vrekami €, si mädlí ruky poľovník ( My cool czik).
1 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

no ale povedzme si otvorene, ten systém Novitechu tiež nebola žiadna sláva. Ke´d si spomeniem na problémy minulý rok, ked sa začali súhrnné výkazy posielať elektronicky. A ako sme pri tom sedeli a podaktori aj plakali....
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

Dáša_ Pozri príspevok
no ale povedzme si otvorene, ten systém Novitechu tiež nebola žiadna sláva. Ke´d si spomeniem na problémy minulý rok, ked sa začali súhrnné výkazy posielať elektronicky. A ako sme pri tom sedeli a podaktori aj plakali....
máš pravdu - nebola to sláva.
aby bolo jasné ostatným v tejto téme: nie som zástancom systému od novitechu.
od začiatku mi ale vŕtalo v hlave - kto je vlastníkom dát, ktoré ja (my) sme do 31.12.2011 posielali povinne cez etax alebo aj v papierovej forme na dú. pochopil som, že moje (aj vaše) dáta, ktorých na začiatku sme vlastníkmi my (daňové subjekty) sa stávajú po odoslaní vlastníctvom štátu ( finančnej správy). nechápal som, že keď je vlastníkom dát finančná správa, aký problém je s tzv. migráciou dát.

veď zoberme zjednodušene: spravujem nejaký web. súčasťou webu je aj databáza, ktorú pravidelne zálohujem a ukladám na iné miesto mimo webu. databázu môžem zálohovať ako komplet (štruktúra + dáta) alebo len dáta. záloha je okrem iného aj na to, že keď skolabuje z nejakej príčiny web mám databázu v zálohe a po znovuspojazdnení webu naimportujem komplet databázu na web.

ak teda vlastníkom databázy (štruktúra+dáta od daňových subjektov) je finančná správa, aký problém je poskytnúť štruktúru databázy novému dodávateľovi včas aby mohol vytvoriť is, s ktorým by nebol problém spracovať aj staré dáta spracované apv dis do 31.12.2011 ?
načo je vlastne celý ten humbug okolo migrácie dát z apv dis do kons? vie niekto vysvetliť?
3 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

srska Pozri príspevok
máš pravdu - nebola to sláva.

ak teda vlastníkom databázy (štruktúra+dáta od daňových subjektov) je finančná správa, aký problém je poskytnúť štruktúru databázy novému dodávateľovi včas aby mohol vytvoriť is, s ktorým by nebol problém spracovať aj staré dáta spracované apv dis do 31.12.2011 ?
načo je vlastne celý ten humbug okolo migrácie dát z apv dis do kons? vie niekto vysvetliť?
Presne tak, na čo je toto celé? Alebo sa spýtajme: Komu toto celé prospeje?

Kto alebo čo je za tým? Teda okrem snahy Novitechu neprísť o lukratívnu prácu
1 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

názor pána krnáča: http://ekonomika.sme.sk/c/6272723/ex...kulcikovi.html
0 0
Gabhus Gabhus

Gabhus je offline (nepripojený) Gabhus

Dnes ma skoro porazilo, rezort financií v srabe, DÚ majú problémy a minister Mikloš s úsmevom LYŽUJE v Tatrách......
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

Gabhus Pozri príspevok
Dnes ma skoro porazilo, rezort financií v srabe, DÚ majú problémy a minister Mikloš s úsmevom LYŽUJE v Tatrách......
šetrí - využíva zľavu
skipass.jpg  
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

akú šancu, aké manažérske rozhodnutie - dávno mal byť preč
Naposledy upravil srska : 25.02.12 at 04:05
0 0
AnnaK AnnaK

AnnaK je offline (nepripojený) AnnaK

Prezident dáva šancu Miklošovi, Machová Mikulčíkovi. Kto ale dá na Slovensku šancu spravodlivosti, zodpovednosti a zákonu?
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

AnnaK Pozri príspevok
Prezident dáva šancu Miklošovi, Machová Mikulčíkovi. Kto ale dá na Slovensku šancu spravodlivosti, zodpovednosti a zákonu?
nechápem tú pani - prioritne rieši personálny útvar? som zvedavý na kollárovu tlačovku v pondelok.
0 0
pavol54 pavol54

pavol54 je offline (nepripojený) pavol54

To bol sofistikovaný podraz. V mojich mladých rokoch som bol menovaný do funkcie a ten čo bol odvolaný ostal mojim podriadeným. Väčšie problémy som nevidel, vedel kde ako skomplikovať situáciu, jeho odvolanie nebolo v mojej kompetencii. Takže známa vec, treba dokázať že prv odvolaný bol človek na svojom mieste.
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

Krnáčov list Miklošovi 18.02.2012 po prevalení kauzy:



FINANČNÉ RIADITEĽSTVO SLOVENSKEJ REPUBLIKY
Vazovova 2, 815 11 Bratislava


Ing. Ivan Mikloš podpredseda vlády a minister financií
Ministerstvo financií Slovenskej republiky

Štefanovičova 5

817 82BRATISLAVA

Váš list číslo/zo dňa Naše číslo Vybavuje/linka
l000000/1/174471/2012 Ing.Otrubčiaková/6827402
Bratislava
18.2.2012



Vážený pán podpredseda vlády a minister financi!,

dovoľte mi reagovať na medializované informácie v súvislosti s problémami pri vývoji, nasadzovaní a prevádzke daňového informačného systému (ďalej len "DIS"), ktoré boli o.i. aj predmetom zasadnutia výboru pre financie a rozpočet Národnej rady Slovenskej republiky zo dňa 16. 02. 2012 a tiež poslaneckého prieskumu, ktorý uskutočnila skupina poslancov dňa 17. 02. 2012 v priestoroch Finančného riaditeľstva SR a tiež Vás informovať o opatreniach, ktoré som ako prezident Finančnej správy v minulosti prijal na elimináciu nedostatkov.


Ako ste boli priebežne informovaný z úrovne generálneho riaditeľa Daňového riaditeľstva SR v priebehu roku 2011, resp. neskôr prezidenta Finančnej správy SR od 01. januára 2012, zo záverov Riadiaceho výboru projektov UNITAS ako aj z korešpondencie medzi Ministerstvom financií SR, Daňovým, resp. Finančným riaditeľstvom SR a zástupcami spoločnosti Novitech Tax s.r.o., problematika úpravy DIS pre legislatívu platnú pre rok 2012 (t.j. pre reformu orgánov daňovej správy podľa zákona č. 479/2009 Z.z.) je nosnou a rozhodujúcou aktivitou pre úspešné zvládnutie reformy daňových orgánov a tiež zlúčenie daňovej a colnej správy do Finančnej správy. Daňové riaditeľstvo, ktoré som z pozície generálneho riaditeľa do 31.12.2011 viedol a tiež Finančné riaditeľstvo SR, ktoré vediem ako poverený prezident od 01.01.2012, vykonalo v priebehu roku 2011 ako aj v roku 2012 niekoľko závažných krokov a prijalo zásadné opatrenia na hladký priebeh transformácie a nábehu informačných systémov pre výber a správu daní tak, aby nebol ohrozený proces správy verejných financií.



Vybrané rozhodujúce opatrenia uvádzam v chronologickom poradí:


1. Dňa 23. novembra 2011 bolo na požiadanie vedenia DR SR vypracované Review stavu vybraných projektov DR SR spojených s reformou daňovej správy od 01.01.2012, v ktorom pre každý projekt boli odbornými garantmi týchto projektov zhodnotené doterajšie výsledky, riziká, ako aj návrh opatrení na odstránenie nedostatkov (viď priloha č. 1a, 1b).


2. 19. porada vedenia DR SR dňa 0l. 12. 2011 bola o tomto stave projektov detailne informovaná a na jeho základe prejednala a prijala návrh uznesení, v ktorých zaviazala jednotlivé odborné útvary DR SR, ako aj samotného generálneho riaditeľa DR SR ďalšími krokmi smerujúcimi k úspešnej implementácii zmien v informačných systémoch - okrem iného porada vedenia DR SR jednomyseľne rozhodla, že systém KONS IS bude do produktívnej prevádzky nasadený až po odstránení všetkých aplikačných nedostatkov a súčasne porada vedenia DR SR odsúhlasila mandát na pokračovanie prác na projekte ROS (transformácia APV DIS od dodávateľa Novitech Tax pre štandardy roku 2012), (zápis - viď príloha č. 2).


3. Okamžite po prijatí týchto rozhodnutí porady vedenia DR SR sa začali rokovania so zástupcami Novitech Tax o rozsahu zmenových konaní, ktoré smerujú k podpisom dodatkov zabezpečujúcich transformáciu APV DIS na štandardy vyplývajúce z legislatívy roku 2012 v súvislosti s reformou daňových orgánov a to v súlade s rámcovou zmluvou uzavretou medzi DR SR a Novitech Tax.


4. Vývoj aplikácie KONS IS naďalej prebiehal aj v mesiaci december 2011 a to aj napriek tomu, že neboli zrealizované dodávky nových funkčností, na čo DR SR reagovalo listom zo dňa 4.11.2011 a listom zo dňa 25.11.2011, v ktorých spoločnost' IBM a Bank Pro Soft boli upozornené na neplnenie zmluvných povinnosti, predovšetkým termínov a kvality dodaných funkčných celkov (viď príloha č. 3a, 3b).


5. Dňa 6.12. 2011 bol zo strany Ministerstva financi! SR poverený p. Miroslav Mikulčik koordináciou riadenia procesov a úloh súvisiacich s transformáciou daňovej správy, následne v štruktúre vtedajšieho DR SR bol zriadený tzv. krízový referát, ktorý od líniového vedenia DR SR prevzal kompetencie na riadenie všetkých zmien v súvislosti a informačnými systémami DR SR (viď príloha č. 4)


6. Dňa 22. 12. 2011 prebehlo na vzorke cca. 500 používateľov - správcov a registrátorov (košický a prešovský kraj) testovanie aplikácie ROS (upravený APV DIS od Novitech Tax) a toto bolo vyhodnotené ako úspešné s tým, že do 25. 01. 2012 budú odstránené všetky nedostatky zistené pri testovaní (čo sa aj stalo).


7. Dňa 0l. januára 2012 v zmysle zákona č. 333/2011 Z.z. v znení neskorších zmien a doplnení vzniklo Finančné riaditeľstvo SR ako aj Kompetenčné centrum finančných operácií (ďalej len "KCFO").


8. KCFO je samostatným orgánom štátnej správy a zodpovedá o.i. aj za vývoj a prevádzku informačných systémov; povereným riaditeľom KCFO je od 0l. 0l. 2012 p. Miroslav Mikulčik.


9. Od 0l. 0l. 2012 KCFO prevzalo agendu transformácie pôvodného DIS a jeho synchronizácie s KONS IS, ako aj metodické usmerňovanie daňových úradov a riadenie prevádzky IS s tým, že o výsledkoch neinformovalo poradu vedenia FR SR v podobe situačných správ, ale len ústne s tým, že daný proces je bez výrazných komplikácií a možných rizík.


10. Dňa 10. februára 2012 som ako prezident Finančnej správy SR cestou kancelárie prezidenta finančnej správy (o.i. aj pod tlakom informácií z úrovne riadenia daňových úradov - predovšetkým správcov dane a registrátorov) vyzval listom riaditeľa KCFO p. Miroslava Mikulčika na predloženie aktuálneho stavu pripravenosti informačných systémov a predloženia zoznamu opatrení, ktorými KCFO zabezpečí plynulý proces výberu a správy daní, vrátane ich redistribúcie -na tento list som do dnešného dňa nedostal odpoveď, hoci termín uplynie až 21. februára 2012 (viď príloha č. 5).


Vážený pán minister, vzhľadom na vážnosť danej situácie, stupňujúcu sa nespokojnosť pracovníkov daňových úradov, ako ajmedializáciu daného problému a nespokojnosť daňových subjektov adresovanú priamo na prezidenta finančnej správy, ale predovšetkým vzhľadom na skutočnosť, že vyššie pomenovaný problém ohrozuje správu verejných financií v Slovenskej republike, som po konzultácii s odbornými útvarmi Finančného riaditeľstva SR dospel k rozhodnutiu, že až do úplného odstránenia nedostatkov v informačnom systéme KONS IS, bude Finančná správa SR pre oblasť výberu a správy daní používať informačný systém RDS od dodávatel'a Novitech Tax a to tak, aby boli plnené všetky povinnosti, ktoré má Finančná správa v zmysle zákona č. 333 /2011 Z.z. a tiež aby bol zabezpečený proces správy a výberu daní objektívnym a správnym spôsobom. Uvedené rozhodnutie po dôkladnej analýze súčasného stavu považujem za jediné efektívne a rýchle riešenie.


Súčasne mi dovoľte informovať Vás, že za vzniknutú situáciu vyvodím aj príslušné personálne opatrenia vo vedení KCFO, ktoré hodlám zrealizovať už 20. februára 2012, a to v rozsahu kompetencií, ktoré mi prislúchajú ako poverenému prezidentovi finančnej správy.


Súctou

Ing. Igor Krnáč
prezident finančnej správy



Prílohy č. l - 5

zdroj: tax.novitech.sk
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

teraz ide o to, čo predstavuje tá kvapalina vytekajúca alebo kvapkajúca z kohútikov

image zdroj: tax.novitech.sk
Naposledy upravil srska : 26.02.12 at 06:31
stav+IS+FS+SR+21_2_2012_3.jpg  
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať