Zavrieť

Porady

Reklamácia sedačky

Chcel by som Vá poprosiť o radu ohľadom reklamácie sedacej súpravy. Či je
vyjadrenie z výroby oprávnené a ako ďalej pokračovať. Za odpoveď vopred
ďakujem
Dňa 3.9.2010 sme zakúpili sedaciu súpravu. Zhruba po dvoch týždnoch
14.9.2011 sme súpravu reklamovali, že má vysedené sedáky. Následne po
obhliadke bola sedacia súprava vzatá do výroby na opravu a bola nám vrátena
ako opravená. Po ďalšom mesiaci používania sme sedaciu súpravu opätovne
reklamovali 18.11.2011. Závada bola odstránená na mieste človekom z výroby formou "ponaťahovania a došponovania " látky. Dňa 26.2.2011 sme sa vybrali sedaciu súpravu opäť reklamovať z dôvodu vysedanie. Dňa 4.3.2011 sa u nás zastavil reklamačný technik na obhliadku, bez následne pisomného vyjadrenia. Dňa 14.3.2011 nám poštou prišlo vyjadrenie zaslané výrobcom s negatívnym postojom k reklamácií. S vyjajadrením " krčenie poťahovej látky je
prirodzený jav vlastnosť poťahovej látky spôsobený bežným uzívaním sedacej
súpravy."

Podotýkam že ako reklamačný technik bol u nás človek z výroby čo mi trošku pripadá kontraproduktívne nakoľko sa budú snažiť reklamáciu zamietnuť ako aj spravili.
Po priložení vodováhy alebo neakého rovného dlhšieho kusu dosky je viditelné vysedenie zhruba 0,8 - 1,0 cm z následným krčením potahovej látky.

Viete mi poradiť ako dalej postupovat?

ďakujem
Usporiadat
argyll argyll

argyll je offline (nepripojený) argyll

No vážený som zdesená z toľkých negatívnych pripomienok na firmu Beta Trenčín. Bohužiaľ od včerajška som už aj ja novopeenou majitelkou nepodarku sedačky TAU. Potahovinu som vybrala nadhernú, ale výroba otrasná. Pýtam sa dotýčneho výrobcu či vôbec nemá v sebe kúska hanby aby vypustil z vlastnej dielne takýto nepodarok. Zajtra budem emailom nepodarok reklamovať , som zvedavá ako pochodím.
0 0
milan1980 milan1980

milan1980 je offline (nepripojený) milan1980

Daj vediet ako si pochodila.
0 0
mixsiak mixsiak

mixsiak je offline (nepripojený) mixsiak

Zdravim...citam to tu a nechce sa mi to nejako verit..Ja mam sedaciu supravu VARPI od firmy Beta Trencin. kupoval som ju v roku 2009 v oktobry, takze sedacka ma uz 3 a pol roka a stale je ako nova..sme velmi SPOKOJNY a aj vsetci co ju videli a sedeli na nej ju chvalili..aj s pristupom celej firmy sme boli spokojny..sedacku nam zadarmo doviezli pred dom...k tej sedacke..nestala malo penazi a zato sme aj ocakavali kvalitu a na zaklade nasej spokojnosti, sme potom kupili lacnu pohovku PANDA nasim detom do izby ..OPAT VSETKO V PORIADKU..
A to este nieje vsetko..KEDZE SA NAS ZNAMY PYTALI KDE RESP. OD KOHO SME KUPILI, TAK NA NASE ODPORUCIA MAJU AJ NASI ZNAMY SEDACKU a POSTEL. Jedna sa o sedacku ADAM a postel KOLUMBIA .. tiez su uz rok spokojny od kedy ju maju..vybrali si latku tak ako aj my a vsetko je OK..
..samozrejme ze sme tieto vyrobky od firmy Beta Trencin najprv videli na zivo v ich predajni, a nie len v katalogu..
..tak na zaver som rad, ze nemame zle skusenosti ako vy.
pani ARGYLL ja verim ze Vam to vyriesia..
no a v nabytku BETAK by som tiez nekupoval..Beta Trencin niekedy cez nich vraj predavala..no asi vedia preco uz maju svoje vlastne obchody..no je to lepsie len pre nas zakaznikov..kupime napriamo od vyrobcu..drzim palce..a keby niekto neveril, kludne ho pozvem na navstevu kuknut tu nasu sedacku.
0 0
milan1980 milan1980

milan1980 je offline (nepripojený) milan1980

mozno v roku 2009 nevyrabali take smejdy. a mozno maju ludia iny pohlad na kvalitu. ja som si latku vybral na predajni, aj model som videl na predajni. ale ten srot co mi doviezli je nieco ine. Mal si stastie, ze si nereklamoval. potom by si zistil co su skutocne zac.
0 0
mixsiak mixsiak

mixsiak je offline (nepripojený) mixsiak

to ma mrzi...ale asi si necital pozorne..znamy kupili sedacku aj postel minuly rok..a ja tu pohovku tiez minuly rok.,.a vsetko OK..preto sa mi to zda take neuveritelne..lebo my mame skusenosti dobre..a verte mi som dost narocny ked za ieco dam kopu penazi..
0 0
milan1980 milan1980

milan1980 je offline (nepripojený) milan1980

Obavam sa, ze to Ty si necital pozorne. Takmer cela tato diskusia je o tom aky su to darebaci ked maju riest reklamaciu. Som rad, ze si so sedackou a ostatnym spokojny, ale to nic nemeni na tom, ze pri rieseni reklamacie sa spravaju ako tie najvacsie svine.
0 0
argyll argyll

argyll je offline (nepripojený) argyll

No takže sedačku som reklamovala telefonicky aj emailom 22.2.2013 a dodnes deň sa mi neozval nikto , len mi prišlo potvrdenie e-mailu že ból doručený a prečítaný. Ak sa do zajtra nikto nevyjadrí k mojej reklamácii tak nastane iný rachot . Som veľmi nahnevaná že nikoho to ani len z tejto firmi netrkne reagovať !
0 0
milan1980 milan1980

milan1980 je offline (nepripojený) milan1980

Ja som reklamaciu podal pisomne priamo v predajni. Fotodokumentaciu som poslal mailom. Ak to bude prebiehat ako v mojom pripade, tak Ti poslu odpoved tesne pred uplynutim 30-tich dni a reklamaciu ukoncia, nakolko podla nich sedacka splna tech. normy a technologicke postupy vyroby. Zaroven uvedu, ze dany stav je v sulade s dobou pouzivania i ked by si ju mala 1 den!?! Ak si neposlala aj fotodokumentacia, tak je reklamacia automaticky ukoncena. A ak si ju poslala, tak to posudia z fotografie. Drzim palce! Daj vediet co si vybojovala.
0 0
anajad anajad

anajad je offline (nepripojený) anajad

Nám prvú reklamáciu odmietli presne ako píšete. Tak sme im volali, že s tým nesúhlasíme. Povedali,aby sme poslali druhú reklamáciu. Tak sme im ju poslali. Neozvali sa ani po 30 dňoch, tak sme volali čo s tým. Vyhovárajú sa jedna pracovníčka na druhú, raz pani čo to vybavuje je chorá, potom má dovolenku, potom išla do výroby. Potom, že oni tú reklamáciu tam nemajú, aby sme sa nehnevali, že sa nám ozvú. Ale pokliaľ nezavoláme my tak oni nevolajú. Znovu im ju máme poslať. Tak som zvedavá ako to dopadne. Ale už ma to prestáva baviť, pretože sedačka nebola najlacnejšia. Ak to inak nepôjde
skúsim to cez Markízu, aspoň si iní dajú pozor, s kým majú tú česť.
0 0
milan1980 milan1980

milan1980 je offline (nepripojený) milan1980

Tu je link ako dopadla kontrola SOI

http://www.soi.sk/files/documents/pr...j/tn202013.rtf


Je to rozhodnutie pre Trenciansky kraj - 20 tyzden 2013

Z rozhodnutia vyberam:

Pri prešetrení spotrebiteľských podaní bolo zistené, že účastník konania uzatvára so spotrebiteľmi kúpne zmluvy, v ktorých je v článku V. Zodpovednosť za vady tovaru uvedená podmienka, ktorá ukladá spotrebiteľovi povinnosť bez právneho dôvodu, a to:

„Práva zo zodpovednosti za vady uplatňuje kupujúci u predávajúceho bez zbytočného odkladu. Pri podaní reklamácie je kupujúci povinný popísať závadu a priložiť fotodokumentáciu. Fotodokumentáciu je možné doplniť do 7 dní na adresu. reklamacie@betatrencin.sk. V opačnom prípade nebude daná reklamácia riešená. Pri vybavovaní reklamácie a odstraňovaní závad musí kupujúci poskytnúť primeranú súčinnosť predávajúcemu.“

Účastník konania uvedenou podmienkou ukladá spotrebiteľovi povinnosť bez právneho dôvodu, nakoľko žiaden právny predpis nestanovuje spotrebiteľovi povinnosť spolu s uplatnením reklamácie priložiť aj príslušnú fotodokumentáciu.
Pri prešetrovaní spotrebiteľských podaní bolo zistené, že účastník konania uviedol predmetnú neprijateľnú podmienku v nasledovných uzavretých kúpnych zmluvách: Kúpna zmluva ZV 208/2012, Kúpna zmluva PD 144/2012 a Kúpna zmluva ZV 284/2012.

Inšpektori teda zistili, že účastník konania porušil zákaz predávajúceho ukladať spotrebiteľovi povinnosť bez právneho dôvodu.
Tým porušil § 4 ods. 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z. z.

Správny orgán nesúhlasí s tvrdením účastníka konania, že keď spotrebiteľ podpíše podmienku týkajúcu sa vyhotovovania fotodokumentácie, ktorá je podmienkou prijatia reklamácie, robí to slobodne a bez nátlaku. Správny orgán poukazuje na skutočnosť, že nie každý spotrebiteľ má k dispozícií fotoaparát a nie každý spotrebiteľ vie vyhotoviť potrebnú fotodokumentáciu a zaslať ju e-mailom na adresu účastníka konania. Je neprípustné, aby účastník konania len na základe takto vyhotovenej fotodokumentácie urobenej spotrebiteľom reklamáciu zamietol.
Správny orgán je toho názoru, že pri kontrole bolo spoľahlivo zistené, že účastník konania zamietol reklamáciu bez odborného posúdenia, v dvoch prípadoch nevybavil reklamácie v zákonom stanovenej 30-dňovej lehote a v uzavretých kúpnych zmluvách ukladal spotrebiteľom povinnosť bez právneho dôvodu.

K povinnostiam účastníka konania patrí povinnosť predávajúceho vybaviť reklamáciu v zákonom stanovenej 30-dňovej lehote, povinnosť predávajúceho vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia a zákaz predávajúceho ukladať spotrebiteľovi povinnosť bez právneho dôvodu.


TAKZE:
Pokial Vam zamietli reklamaciu len na zaklade fotodokumentacie, tak ju zamietli BEZ ODBORNEHO POSUDENIA!
0 0
kabina kabina

kabina je offline (nepripojený) kabina

anajad
Ak má ešte niekto rovnaké problémy s firmou BETA Trenčín, uvažujem o tom,že to skúsim ešte cez média. Nepridáte sa?
cmarko
Chcel by som Vá poprosiť o radu ohľadom reklamácie sedacej súpravy. Či je
vyjadrenie z výroby oprávnené a ako ďalej pokračovať. Za odpoveď vopred
ďakujem
Dňa 3.9.2010 sme zakúpili sedaciu súpravu. Zhruba po dvoch týždnoch
14.9.2011 sme súpravu reklamovali, že má vysedené sedáky. Následne po
obhliadke bola sedacia súprava vzatá do výroby na opravu a bola nám vrátena
ako opravená. Po ďalšom mesiaci používania sme sedaciu súpravu opätovne
reklamovali 18.11.2011. Závada bola odstránená na mieste človekom z výroby formou "ponaťahovania a došponovania " látky. Dňa 26.2.2011 sme sa vybrali sedaciu súpravu opäť reklamovať z dôvodu vysedanie. Dňa 4.3.2011 sa u nás zastavil reklamačný technik na obhliadku, bez následne pisomného vyjadrenia. Dňa 14.3.2011 nám poštou prišlo vyjadrenie zaslané výrobcom s negatívnym postojom k reklamácií. S vyjajadrením " krčenie poťahovej látky je
prirodzený jav vlastnosť poťahovej látky spôsobený bežným uzívaním sedacej
súpravy."

Podotýkam že ako reklamačný technik bol u nás človek z výroby čo mi trošku pripadá kontraproduktívne nakoľko sa budú snažiť reklamáciu zamietnuť ako aj spravili.
Po priložení vodováhy alebo neakého rovného dlhšieho kusu dosky je viditelné vysedenie zhruba 0,8 - 1,0 cm z následným krčením potahovej látky.

Viete mi poradiť ako dalej postupovat?

ďakujem
evuš
cmarko Pozri príspevok
Sedacka je z výroby BETA Trenčín a predajca Nábytok Beták Trenč. Turná. poťahová látka Florida 3.

Mne sa to tiež nepozdáva ale zatiaľ nemám nič v ruke proti nim.
ufffff, no uvidím ako dopadneme so sedačkou my... máme objednanú, uvidíme ako budeme spokojný my.... našťastie som sa nedala presvedčiť manželom a u nich sme nekúpili - ale jedna sa mu páčila až až

ahojte ako sta dopadli s reklamaciami v našej drahej firme my podobne a sedacka je čistá katastrofa,už sa v nej cítime jak v koryte!
0 0
irulan18 irulan18

irulan18 je offline (nepripojený) irulan18

Tak presne tento problém máme aj my, zrovna zajtra si majú príst pre tú našu sedačku, ktorá reklamujeme. Technik vyzeral ako keby ho zobrali niekde z krčmy, fotil si sedačku len na mobil, a ešte som sa dozvedela že fotky nikomu ani nepredal, Sťažovala som sa na neho, ale bolo mi povedané že to može riešit len konateľ spoločnosti. A jeho akoby zázrakom nikde nemožu nájst. Naša sedačka je rohová, okrem toho že máme ju vysedenu ako keby mala 30rokov, vankuše ktoré služia ako opierka sú také zle vyplnené zdochliaky .....hroza. a to sedačka má rok a pol. Ešte si zmysleli že si berú len dvojsedák ( je rohova) lebo že zvyšok je v poriadku, prípadne sme všetko neuviedli do reklamácie. a sám technik zahlásil že je celá zle urobená akurat je chyba že sme si to od neho nedali napísat na papier.
0 0
mareko mareko

mareko je offline (nepripojený) mareko

Podobnosť čisto náhodná :-(. Mne zasa z fleku "pán reklamačný" povedal, že mi po nej skáču deti a tie to vyskákali. V byte bývam sam
0 0
blum blum

blum je offline (nepripojený) blum

milan1980 -ďakujem Ti za link, čo si mi poslal. Ešte sa Ti ozvem.
0 0
Adalberta Adalberta

Adalberta je offline (nepripojený) Adalberta

Práve teraz riešim podobnú reklamáciu ako Ty. Zdá sa mi, že zákony sú jedna vec a právo druhá. Kúpila som sedaciu súpravu od Tempo Konderla. Je to šmejd ako vyšitý! Ako si s tou reklamáciou dopadol Ty?
0 0
Peggynka Peggynka

Peggynka je offline (nepripojený) Peggynka

mám svoj svet
Je to úžas-tento internet.Ja teraz robím prieskum,syn potrebuje zariadiť byt a tak už mám "čiernu" listinu výrobcov a predajcov (biela technika,nábytok atď).Stačí čítať obchodné podmienky a nestačím sa čudovať.Nezazmluvnený záručný servis (predajca z Dun.Stredy chce,aby som mu veľkú kombi chladničku v prípade poruchy zaslala (310km!) a v originálnom obale (!)Fakt neviem,čo v tejto republike robia orgány dozoru,platené z našich daní ! A predajcovia majú dobré znalosti o nízkom právnom povedomí tohto národa a patrične to zneužívajú! No nič,uľavilo sa mi-zúrim.
A že firme Beta Trenčín nepomohlo ani rozhodnutie SOI-tu je dôkaz:
http://www.betatrencin.sk/sk/Predajne/Reklamacie.html
Nevidím dôvod,aby som ja robila fotodokumentáciu,tss.."Dobrá firma",akurát dnes mi dala poštárka do schránky reklamu,že v PP otvorili predajňu.
Naposledy upravil Peggynka : 20.03.14 at 11:32 Dôvod: Link
1 0
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

Peggynka
Je to úžas-tento internet.Ja teraz robím prieskum,syn potrebuje zariadiť byt a tak už mám "čiernu" listinu výrobcov a predajcov (biela technika,nábytok atď).Stačí čítať obchodné podmienky a nestačím sa čudovať.Nezazmluvnený záručný servis (predajca z Dun.Stredy chce,aby som mu veľkú kombi chladničku v prípade poruchy zaslala (310km!) a v originálnom obale (!)Fakt neviem,čo v tejto republike robia orgány dozoru,platené z našich daní ! A predajcovia majú dobré znalosti o nízkom právnom povedomí tohto národa a patrične to zneužívajú! No nič,uľavilo sa mi-zúrim.
A že firme Beta Trenčín nepomohlo ani rozhodnutie SOI-tu je dôkaz:
http://www.betatrencin.sk/sk/Predajne/Reklamacie.html
Nevidím dôvod,aby som ja robila fotodokumentáciu,tss.."Dobrá firma",akurát dnes mi dala poštárka do schránky reklamu,že v PP otvorili predajňu.
Peggy - pošli tento link SOI s tým, že firma naďalej uplatňuje voči zákazníkom neprimerané a zákonom nepodložené reklamačné podmienky. Aspoň zase budú ofuky.
0 0
Peggynka Peggynka

Peggynka je offline (nepripojený) Peggynka

mám svoj svet
misoft
Peggynka
Je to úžas-tento internet.Ja teraz robím prieskum,syn potrebuje zariadiť byt a tak už mám "čiernu" listinu výrobcov a predajcov (biela technika,nábytok atď).Stačí čítať obchodné podmienky a nestačím sa čudovať.Nezazmluvnený záručný servis (predajca z Dun.Stredy chce,aby som mu veľkú kombi chladničku v prípade poruchy zaslala (310km!) a v originálnom obale (!)Fakt neviem,čo v tejto republike robia orgány dozoru,platené z našich daní ! A predajcovia majú dobré znalosti o nízkom právnom povedomí tohto národa a patrične to zneužívajú! No nič,uľavilo sa mi-zúrim.
A že firme Beta Trenčín nepomohlo ani rozhodnutie SOI-tu je dôkaz:
http://www.betatrencin.sk/sk/Predajne/Reklamacie.html
Nevidím dôvod,aby som ja robila fotodokumentáciu,tss.."Dobrá firma",akurát dnes mi dala poštárka do schránky reklamu,že v PP otvorili predajňu.
Peggy - pošli tento link SOI s tým, že firma naďalej uplatňuje voči zákazníkom neprimerané a zákonom nepodložené reklamačné podmienky. Aspoň zase budú ofuky.
Dala som.
0 0
Peggynka Peggynka

Peggynka je offline (nepripojený) Peggynka

mám svoj svet
Tu je odpoveď od SOI:
Dobrý deň,
V predchádzajúcom období bolo rozhodnutím SOI spoločnosti BETA Trenčín zakázané ukladať pre spotrebiteľov povinnosť bez právneho dôvodu, t.j. nesmú podmieňovať prijatie reklamácie fotodokumentáciou. V reklamačnom protokole na stránke( otvorili sme si ho), to už však majú uvedené nie ako podmienku ale skôr ako odporúčanie ( podľa výrobcu to urýchľuje ďalší postup reklamácie, napr. pri vycestovaní na obhliadku).

Ak máte osobnú skúsenosť, že Vám bez fotodokumentácie odmietli vybaviť reklamáciu dajte nám to vedieť, pôjdeme vykonať kontrolu.

S pozdravom

Právny odbor I SOI so sídlom v Prievidzi pre Trenčiansky kraj

Ja asi neviem čítať-nenašla som,že by to bolo odporúčanie.V reklamačnom liste to píšu,ale v oboch prípadoch sa dožadujú fotodokumentácie !
Naposledy upravil Peggynka : 24.03.14 at 12:22
1 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať