Mám v tomto systéme zapojených mojich rodičov. Myslím, že som systému pochopil veľmi dobre, som v ňom aj zapojený, ale nikomu ho neodporúčam. Chcel som sa aj odhlásiť, ale je to tak komplikované, že som tým len narobil problémy mojim rodičom, tak som to nechal tak. Prečo to neodporpúčam?
- tí, ktorí sa len zapoja a idú nakupovať cez partnerov ******* dostanú smiešne 1% naspäť, aj to až po dosiahnutí určitej nezanedbateľnej sumy, aby malo zmysel tú províziu vyplácať.
- musíte sa zaťažovať objednávaním rôznych poukážok, ak tam, kde chcete nakupovať nemajú terminál (ten nemajú skoro nikde)
- Ak chcete zo systému mať nejaký citeľný profit - musíte do toho veľa investovať (kupovať pozície), aby ste potom mali z nákupov vyššie percentá, než to 1%. Druhá možnosť je nakupovať, nakupovať a tieto pozície si "prirodzene" vyhospodáriť.
- Najväčší problém je, že tento systém deformuje spotrebiteľské správanie. Vidím to na príklade mojich rodičov - namiesto toho, aby nakúpili kvalitne a lacno, hľadajú nakupovanie cez *******. To, že tovar cez ich partnerov nakúpili oveľa drahšie než inde podvedome ignorujú. U nich to ešte chápem, lebo pokupovali toľko pozícií, že im týždenne vypláca ******* viac než to 1%, ale pre obyčajného človeka to znamená, že nakoniec nielenže neušetrí, ale nakupuje drahšie, ako by nakupoval bez *******.
- Tí ktorí sú "naspodu" a nekupujú pozície, rýchlo vytriezvejú z toho, či sa im oplatí čakať niekoľko mesiacov len preto, aby dostali naspäť nejakých 10 € z nákupov. Naviac, keď si uvedomia, že by inde nakúpili lacnejšie a teda ušetrili by hneď...
Ako jedno z negatív vidím skutočnosť, že celý systém vovnútri funguje tak trochu "sektársky". Kritika sa nepripúšťa, ak aj áno, tak sa rýchlo zamietne pod stôl.
Tiež mi na systéme vadí, že im je úplne jedno, kto sa zapojí. Na členov v podstate nie sú žiadne nároky, čo je rozdiel oproti bežnej firme. Bežná firmy potrebuje kvalifikovaných ľudí ak majú komunikovať s klientami, tak musia mať príjemné vystupovanie, nejaké vzdelanie, vyjadrovanie, zručnosti... v ******* na to nikto neprihliada, podstatné je, aby v tom bolo čo najviac ľudí a čo najviac ľudí nakupovalo.
Nemyslím si, že systém zanikne, akurát potrebuje točiť tých, čo sú naspodu "pyramídy" (nevidím na nej nič zlé). A to tak, že presvedčia človeka, nech sa zaregistruje a nakupuje. Človek nakupuje, snaží sa cez partnerov, ale nakoniec zistí, že za tých pár Eur sa mu to neoplatí. Buď sa necha úkecať a nakúpi pozície, a začne registrovať všetkých známych, o ktorých predtým ani neškrtol (nepríjemná záležitosť), alebo sa na to vybodne.
Kým bude dosť ľudí, ktorí tomu uveria a zapoja sa, tak to bude fungovať.
Ak to, pravda, niekto nepoloží "z hora", čo je samozrejme riziko aj v hociakej inej firme.