Zavrieť

Porady

Živnosť alebo závislá práca - zmena zákona od 1.1.2013

Prosím o názor a radu...
Manžel pracuje ako živnostník. Vykonáva zváračské práce každý mesiac pre jednu firmu na základe Rámcovej zmluvy o spolupráci a odberateľsko-dodávateľskej zmluvy. T.z. chodí do práce denne, prácu mu určuje firma, pracovný čas si ale určuje sám...dôležité je, aby zákazka bola vykonaná včas...Môže takto pracovať ďalej, alebo ide o závislú prácu a mal by pracovať na pracovnú zmluvu...Firma nemá žiadnych zamestnancov, všetci tam pracujú ako živnostníci...a dobrovoľne...
Ďakujem za rady a názory...lebo som z toho zúfalá...takto je to pre nás vyhovujúce a predstava, že by to takto nemalo byť ma deprimuje =(
Indeed na AKÚ zmenu, AKÉHO ZÁKONA sa odvolávaš ???
siska8 na novelu Zákonníka práce, §1...
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

    veronikasad
    Myslím, že v tomto prípade ide o závislú prácu.

    Pozri § 1 Zákonníka práce - po novele od 1.1.2013

    2) Závislá práca je práca vykonávaná vo vzťahu nadriadenosti zamestnávateľa a podriadenosti zamestnanca, osobne zamestnancom pre zamestnávateľa, podľa pokynov zamestnávateľa, v jeho mene, v pracovnom čase určenom zamestnávateľom, za mzdu alebo odmenu.