Zavrieť

Porady

Registrácia - Ochrana osobných údajov ...

Potreboval by som poradiť k registrácii niekoľko vecí. Možno to tu niekde je ale niektoré veci sú troška asi špecifické.

Názov informačného systému:
Tu neviem moc čo dať, nakoľko momentálne predávam tovar nie cez e-shop, to znamená, že objednávky prijímam telefonicky, emailom, osobne.
Neviem ako v tomto prípade nazvať tento systém ... a tiež že či môžem uviesť aj e-shop keďže plánujem spustiť no ostane aj tento typ predaja popri tom.


Tretie strany
Môžem uviesť aj také, ktoré teraz nie sú ale budú /prepravca/
Aký právny základ uviesť pri Prepravných spoločnostiach ako DPD, GLS, atď.
Taktiež aký v prípade, že by boli údaje poskytované napr AT Computers, ktorý ich potrebujú pre prepravcu na zaslanie tovaru môjmu koncovému zákazníkovi.
Treba potom s nimi mať aj zmluvu v rámci týchto údajov? Alebo to vyplýva z toho právneho základu. Preto asi napr. zo slovenskou poštou netreba mať zmluvu ...


Ako poslednu vec v rámci tohto formulára neviem kde uviesť IDOKLADY kde vystavujem faktúry. V podstate čo som s nimi písal tak sa odvolávaju na svoje podmienky obchodné a o ochrane osobných údajov, kde je uvedené, že "Služba iDoklad využívá služeb poskytovatelů hardwaru, síťového připojení a dalších technologií nezbytných pro správný běh aplikace. I když provozovatel služby, Cígler Software, a.s., vlastní kód a databáze služby, všechna data, která si do našich databází uložíte, jsou pouze vaše a vy k nim máte všechna práva a odpovědnost za ně.".
Teda nič im neposkytujem. Je treba ich niekde v registrácii uvádzať?


Tiež už neviem kde a či mi to niekto tu písal, je potrebné k registrácii priložiť vzor súhlasu so spracovaním osobných údajov?
Naposledy upravil svito1982 : 17.02.14 at 18:41
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času
    svito1982 Už som napísal text, omylom som to odoslal prázdne.
    Ing. Ľubomír Janoška
    Dobrý deň,
    názov nie je zákonom presne upravený, takže kľudne môžete použiť napríklad "IS pre maloobchod" alebo "Retail" alebo jednoducho "Obchod" alebo "Zákazníci". Informačný systém je vymedzený účelom spracúvania a právnym základom, nie názvom.
    Ako právny základ pre prepravcov/doručovateľov by ste mohli použiť zákon 324/2011 o poštových službách (tzv. poštový zákon).
    Ak niekto bude vo vašom mene doručovať tovar (AT computers), musíte s ním mať zmluvu podľa § 8 zákona 122/2013; rozdiel oproti iným prepravcom je ten, že neposielate tovar Vy, ale váš sprostredkovateľ.
    O Cíglerovi sme si tuším už písali, ak nie, tak ma opravte.
    Súhlas so spracovaním sa do registrácie dostane ako príloha prílohy - príloha registrácie budú podmienky spracovania a súhlas bude príloha podmienok spracovania.
    4 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    svito1982 Ďakujem za odpoveď, áno od IDOKLADY sme sa už bavili, len teraz keď som pozeral na tie veci okolo registrácie tak neviem či ich tam vôbec uvádzať. Keďže s tými údajmi nepracujú a ani ich nezaujímajú.

    A ak som to dobre pochopil, teda môžem do tej registrácie uviesť aj takých prepravcov, s ktorými rátam do budúcna /aby som nemusel robiť zmeny/. No samozrejme než by som ich potom išiel využiť asi by som musel ešte predtým mať tu zmluvu.

    Pokiaľ by som to nerobil, cez AT computer, lebo tam je to tuším už ošetrené v zmluve, ktorú treba podpísať /to ma napadlo až dnes /, než by oni za mňa posielali tovar v mojich cenách.

    A nakoniec ešte doplním otázku.
    V tej prílohe kde sú podmienky spracovania, nie je teda problém uviesť viacero spôsobov získavania osobných údajov, teda cez eshop a napr. osobne. A tu prílohu vzor súhlasu zrejme je teda potrebné posielať len ak sa ten súhlas nerobí na eshope, kde len zoškrtáva pred odoslaním objednávky.
    Ing. Ľubomír Janoška 1/ pochopili ste to dobre,
    2/ prílohy Vašej žiadosti by mali byť úplné, takže by mali popisovať každú formu súhlasu, ktoré používate; okrem toho by mali aj popisovať a vysvetľovať, ako to u Vás funguje, aby Vám Úrad zbytočne neprerušil konanie.
    svito1982 ďakujem, tak teda spravím dva vzory keďže na stránke to bude troška inak. Len je zaujímavé, že kamarát tento vzor nedával a uznali to ...
    Nole ano mam s tym osobnu skusenost 1x mi to urad vratil koli nedostacujucim infocmaciam.. :/
      zbaliť

    Registrácia - Ochrana osobných údajov ...

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.