Dobrý deň všetkým. Prosím o vysvetlenie situácie s vrátením poštovného. Som prevádzkovateľom elektronického obchodu.
Ak si zákazník objedná tovar, má možnosť zaslať tovar napr. Slovenskou Poštou za 1 Euro. Môže si taktiež zaplatiť službu kuriéra za 5 Euro, prípadne Express kuríera do 12 hodín za 10 Euro. Zákazník má možnosť získať tovar aj zaslaním helikoptérou za 5000 Euro do 1 hodiny.
Zákazník si vyberie helikoptéru. V zákonnej lehote sa však rozhodne tovar vrátiť. Môže požadovať vrátenie 5000 Euro za dopravu helikoptérou, alebo na vrátenie základného poštovného?
Existuje výklad, prípadne judikatúra, čo presne je myslené poštovným? Matne si spomínam na informáciu o vrátení základného poštovného, ktorú ale neviem nikde nájsť. Má prosím niekto správne a podložené informácie k tejto veci?
(Iste pochopíte absurdnosť tej helikoptéry a čo som tým myslel)
Ďakujem.
EDIT: No, nakoniec som to predsa našiel. Samozrejme, že obchodník helikoptéru neplatí. Dúfam, že pomôže ostatným Vrátenie kúpnej ceny musí zahŕňať náklady na poštovné, ktoré ste zaplatili pri objednávke tovaru. Obchodník však môže účtovať dodatočné dodacie náklady, ak ste výslovne žiadali o neštandardnú (expresnú) dodávku. http://europa.eu/youreurope/citizens...s/index_sk.htm