Zavrieť

Porady

ESHOP - Vrátenie tovaru vrátane poštovného - základné, alebo zaplatené?

Dobrý deň všetkým. Prosím o vysvetlenie situácie s vrátením poštovného. Som prevádzkovateľom elektronického obchodu.

Ak si zákazník objedná tovar, má možnosť zaslať tovar napr. Slovenskou Poštou za 1 Euro. Môže si taktiež zaplatiť službu kuriéra za 5 Euro, prípadne Express kuríera do 12 hodín za 10 Euro. Zákazník má možnosť získať tovar aj zaslaním helikoptérou za 5000 Euro do 1 hodiny.

Zákazník si vyberie helikoptéru. V zákonnej lehote sa však rozhodne tovar vrátiť. Môže požadovať vrátenie 5000 Euro za dopravu helikoptérou, alebo na vrátenie základného poštovného?

Existuje výklad, prípadne judikatúra, čo presne je myslené poštovným? Matne si spomínam na informáciu o vrátení základného poštovného, ktorú ale neviem nikde nájsť. Má prosím niekto správne a podložené informácie k tejto veci?

(Iste pochopíte absurdnosť tej helikoptéry a čo som tým myslel)

Ďakujem.

EDIT: No, nakoniec som to predsa našiel. Samozrejme, že obchodník helikoptéru neplatí. Dúfam, že pomôže ostatným

Vrátenie kúpnej ceny musí zahŕňať náklady na poštovné, ktoré ste zaplatili pri objednávke tovaru. Obchodník však môže účtovať dodatočné dodacie náklady, ak ste výslovne žiadali o neštandardnú (expresnú) dodávku.
http://europa.eu/youreurope/citizens...s/index_sk.htm
Naposledy upravil drNo : 06.01.15 at 23:20
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    avalik je offline (nepripojený) avalik

    avalik
    102/2014 Z. z.Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho

    § 9
    Povinnosti predávajúceho pri odstúpení od zmluvy

    (1) Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov; tým nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5.
    drNo Ďakujem za promptnú odpoveď!
    Našiel som však ínformácie k danej téme a spravil som edit do otázky s riešením expresných dodávok.

    ESHOP - Vrátenie tovaru vrátane poštovného - základné, alebo zaplatené?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.