Zavrieť

Porady

Existuje zákonná povinnosť najskôr uhradiť faktúru a až potom reklamovať?

Kolega ma tu presviedča, že nemôžeme riešiť reklamáciu, ak faktúra nebola uhradená. Ide o bežný nákup a predaj tovaru, nie energie, ani voda ani tele služby.
Ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Chobot je offline (nepripojený) Chobot

    Chobot
    Ako to máte uvedené v obchodných podmienkach alebo v dodávateľskej zmluve? Ak nijako, tak sú to 2 samostatné právne veci. Jedna je povinnosť uhradiť faktúru do dňa splatnosti a druhá je právo spotrebiteľa tovar reklamovať. Reklamovať môže spotrebiteľ tovar aj keď ešte za neho nezaplatil - ak splatnosť faktúry ešte neuplynula.

    Rovnako je to aj pri operátoroch - faktúru musíš uhradiť najneskôr do dňa splatnosti. Reklamovať výšku faktúry môžeš aj v deň doručenia. Akurát že reklamácia nemá odkladné účinky na splatnosť.

    A čoho sa týka reklamácia? Sumy na faktúre, alebo nejakej vlastnosti tovaru?
    5 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    IvetaH nespokojnosť s kvalitou dodávky
    jslancik a ako je to s štandardne vlastníckym právom? kedy prechádza na "nového majiteľa"? Dá sa vlastne reklamovať niečo, čo ešte nie je tvoje?
    Chobot NA toto neexistuje jednoznačná univerzálna odpoveď. Záleží od predmetu kúpy a od zmluvných podmienok.

    Napr. pri kúpe nenuteľnosti sa stávaš vlastníkom zápisom do katastra.

    Pri kúpe tovaru v obchode po zaplatení kúpnej ceny.

    Niekedy sa staneš vlastníkom ja pred zaplatením faktúry, ak je faktúra splatná v budúcnosti. Niekde si predajca vyhradí právo vlastníctva až do doby, kedy dôjde k úplnému zaplateniu kúpnej ceny.
    Consultix Chobot, dovolim si s Tebou v tomto pripade istym sposobom nesuhlasit. Som toho nazoru, ze pri standardnej fakture za tovar prechadza vlastnictvo dodanim, ked kupujuci zaroven prebera aj zodpovednost za skodu. Pozri sa na to takto: Ak som niekomu nieco nedodal, teda sa nestal vlastnikom predmetu dodavky, tak mne nema z akeho titulu vzniknut pohladavka voci nemu. Myslim tym teraz pripad, ked sa vztah neriadi zmluvou, alebo VOP, ktora tieto podmienky moze mierne upravit. Ale pri hmotnych veciach som jednoznacne toho nazoru, ze ak nie je ukon na jednej strane (prechod vlastnictva), tak nemoze vzniknut narok na druhej strane (pohladavka). Nestotoznujem sa s textom "tovar zostava majetkom dodavatel do uplnej uhrady faktury". Ak tovar mam, vyuzivam ho, disponujem nim, ale nie je moj, tak nikto by si odo mna nemal narokovat kupnu cenu, ale mozno tak najom za pouzivanie veci...
    Chobot Ani mne sa také niečo nepozdáva, ale veľa spoločností, má také formulácie v kúpnej zmluve alebo vo VOP. Neviem, či je to právne obhájiteľné, ani či je to správne, ale je to fakt. Pozri napr. tieto VOP čl. 6.1:

    http://www.tatra-gold.sk/files/vseob...0podmienky.pdf

    alebo tu, čl. 7.1:

    http://www.mskshe.sk/phocadownload/zmluvy/preprava.pdf.

    Pri leasingu to je automatické, tam sa vlastníkom staneš až po splatení leasingu, ale to je trochu iné, leasingom si vlastne atuo len požičiavaš.

    Ale asi to bude v poriadku, tu sa o tom dosť obšírne píše, len som to zbežne prebehol:

    http://www.najpravo.sk/rady-a-vzory/...a.html?print=1
      zbaliť

    Existuje zákonná povinnosť najskôr uhradiť faktúru a až potom reklamovať?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.