Zavrieť

Porady

vymáhanie škody za nevrátené prepravné nádoby

Neviem aký postup zvoliť pri vymáhaní škody, ktorá vznikla tým že rôznym odberateľom bol odovzdaný tovar v prepravných nádobách, ktoré nám potom už nevrátili. Sú to tisíce nádob a nazbieralo sa to za pár rokov a celková hodnota nevrátených – stratených nádob sa šplhá na desaťtisíce. Zo začiatku Nebola nedostatočná evidencia a odberatelia tvrdia, že nemajú žiadne naše prepravné nádoby. Firmy boli napomínané aby nádoby vrátili. Dokonca niektoré firmy za tých pár rokov už zanikli, v ktorých evidujeme nevrátené nádoby a už ich nezískame späť. Ťahá sa to už roky a dlh stále pomaly narastá. Bolo by správne to dať k náhrade zodpovednému vedúcemu, ktorý za celé roky nič nepodnikol pre to aby sa nestrácali prep. Nádoby a ktorý má na starosti prac. proces prepravných nádob a vodičov, ktorí rozvážajú tovar? Alebo by to malo ísť na škodu firmy?
Naposledy upravil ivka70 : 28.11.16 at 08:47 Dôvod: vratenie vymazanej otazky
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    jslancik je offline (nepripojený) jslancik

    bez servítky jslancik
    ak nebola vedená dôsledná evidencia - teda príjem a výdaj nádob oproti podpisu, tak nemáš čo od koho vymáhať. Vymáhať môžeš iba to, čo niekto prevzal a máš o tom dôkaz. A to platí aj pre vodičov.

    Akému zodpovednému vedúcemu to chceš dať k náhrade? tomu, ktorý s tým nemohol absolútne nič spraviť, lebo to malo iné nadväznosti a vyžadovalo by si to komplexné riešenie, ktoré by sa týkalo celej firmy?

    Jediné riešenie, ak teda nechcete prejsť k dôslednej evidencii, je zahrnúť si hodnoty obalov do cien. viete, že za rok potrebujete dokúpiť xyz obalov, a viete, koľko ks výrobkov za rok predáte. v konečnom dôsledku je zvýšenie cien výrobkov zanedbateľné, možno percento. Len s tým treba počítať, že v cene máte zahrnuté napr. 1000ks obalov ročne, aby sa to dalo od šéfovcov "vymáhať" a aby oni tieto peniaze neminuli na jednu dovolenku navyše...

    spätne nemáte šancu niečo vymôcť. od nikoho. Teda právoplatne. môžete napr. krátiť prémie/odmeny zamestnancom s tým, že je to následok bordelu v obaloch, ale treba zvážiť následky.

    Hm, to boli časy, keď som robil v nemenovanej pekárni a prepravky boli stálym problémom. Ale podarilo sa s tým mierne pohnúť. šoféri a expedientky ma poväčšinou neznášali

    vymáhanie škody za nevrátené prepravné nádoby

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.