Zavrieť

Porady

UPC SLOVAKIA – Automatické predĺženie viazanosti, bez súhlasu/podpisu klienta

Stará ale aktuána téma, okrem nadávok a znechutení som sa vlastne nedopátral k užitočnej odpovedi. Tak skúsim znova.
Bol som klientom UPC dlhé roky, poviností a starostí vyše hlavy, nemal som čas to sledovať a osobne riešiť a naháňať. Nebol som si faktu predĺženia zmluvy vedomý. UPC ale berie mlčanie a nečinnosť ako súhlas, druhá vec je či je to právne v poriadku a bez dodatku ku zmluve ma zaviažu na ďalšie obdobie za trhovo nevýhodné ceny. Prestúpil som ku konkurencii, kvôli výhodnejšej ponuke, do UPC som poslal odstúpenie od zmluvy k 30. 11., na preberací protokol som vrátil zariadenie setobox a modem. Raz mi zavolali, že či som si to nerozmyslel a že či som si vedomý, že mám viazanosť do marca, upozornil som ich, že už mám podpísanú zmluvu s iným operátorom, že som si žiadnej viazanosti neni vedomý. Slečna/pani mi povedala, že ok, že si ku mne napíše poznámku. V decembri mi prišla faktúra ako keby sa nechumelilo (teda vonku ano ) a nic. Dovolať sa cez nekonečný automat je takmer nemožné, čo teraz. Faktúru nezaplatím, prihodia mi tam 6€ penále a mlyny melú ďalej. Vie mi niekto poradiť ako sa brániť proti takýmto praktikám? Nemám to zaplatiť, mám šancu sa súdiť? Poprosím odpoved, to aké su to k***** a pod, to možno tušíme, ale to mi nepomôže. Dakujem.
3 komentárov     zbaliť
alaya1 Ja som sa s nimi "natahovala rok a pol" kym pochopili, ze nemam o nich zaujem. Treba napisat oficialnu reklamaciu, poslat doporucene, na linke su drzi, neprijemni ludia, podla mna skoleni, na takuto komunikaciu.
expeeert Nemusia byť školení, ak im tam volajú samí nespokojní klienti, tak sa "vyškolia" aj sami, ako odpovedať...
alaya1 aj s nespokojnym klientom sa da slusne komunikovat....
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    avalik je offline (nepripojený) avalik

    avalik
    Poriadne si prestuduj zmluvu, ktoru mas s nimi podpisanu.
    HamAndEgg Dakujem, za radu. Keby vsetko bolo tak ako pises, stacilo by si "poriadne precitat" a ludia by sa nesudili. Nemyslis? Zakony sa menia prave kvoli takymto "zmluvam" a ludom co sa proti tomu postavia.
    profesional Ešte by to chcelo aj aplikovať pojem Neprijateľné zmluvné podmienky v spotrebiteľských zmluvách.
    Ing. Ľubomír Janoška
    "UPC ale berie mlčanie a nečinnosť ako súhlas" - je to v poriadku, ak to máš v zmluve. Zmluva na dobu neurčitú alebo automatické konkludentné (v dôsledku neprejavenia vôle ukončiť zmluvu) predĺženie zmluvy sú bežnou praxou. Prečo by to nemalo mať UPC?
    Podaj výpoveď zmluvy.
    4 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    misoft Pokiaľ to nebude zákonom dané, že viazanosť sa môže predĺžiť JEDINE po písomnom súhlase zákazníka, dovtedy rôzni poskytovatelia, operátori a iní budú túto kľučku využívať....
    HamAndEgg Výpoveď zmluvy je už podaná a zmluva je ukončená 30. 11., ale viazanosť je do marca, tj. budú chcieť po mne aby som platil do marca, faktúra za december už dorazila a to aj napriek tomu, že zmluva je ukončená k 30.11.. Predĺženie zmluvy a zaviazanie druhej strany často za nevyhodných podmienok v podstate bez jej vedomia, pod časovým tlakom by nemala byt "bezna prax". Myslím, že aj termíny ako nekalé praktiky, zavádzanie spotrebiteľa, uvedenie do omylu sú bežnou praxou.
    vicktor Tak co si podal - odstupenie alebo vypoved alebo oboje?
    Mas k tomu odpoved? Inak nemozes tvrdit ze "zmluva je ukoncena k 30.11.". V takom pripade ti prisla decembrova faktura preto, ze ju vytlacili a poslali uz v predstihu.
    Ak mas viazanost do marca, sotva lehotu skratis. Ja som chcel dat vypoved v Pomaranci, ale pokuta za nedodrzanie viazanosti bola vyssia nez ostavajucich 9 mesacnych platieb.
    profesional Preto by to tam nemalo mať, lebo ide o neprijateľnú zmluvnú podmienku pre spotrebiteľské zmluvy. V oblasti ochrany osobných údajov sa vyznáš, ale do právničiny, ktorej zjavne nerozumieš, by si sa radšej nemal miešať. Ak ti problematika spotrebiteľských zmlúv nič nehovorí, skús naštudovať..
      zbaliť

    profesional je offline (nepripojený) profesional

    Ak chcem robit veci lepsie, musim ich robit uplne inak. Ten kto ma pozna vie, ze ja a konvencne myslenie nejdeme prilis dohromady. ...viac profesional
    V zmysle konštantnej judikatúry ESD, ako aj komisie pre preskúmavanie spotrebiteľský zmlúv MS SR je podmienka o automatickej opcii neprijateľnou zmluvnou podmienkou v spotrebiteľských zmluvách.

    Na takúto podmienku sa hľadí, ako by v zmluve nebola.

    Koniec koncov, práve za účelom zamedzenia takýchto praktík vznikla európska legislatíva pre reguláciu viazanosti zmluvných spotrebiteľských vzťahov v oblasti telekomunikačných a dátových služieb.

    Na tvojom mieste by som faktúru nezaplatil a písomne vrátil ako nezákonnú a neopodstatnenú.
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    vicktor Zaujimave ze cele staby firemnych pravnikov o tom nevedia.
    Alebo vedome porusuju judikaturu?
    Kto si je tohto vedomy, nech da podnet SOI, Ombudsmanke, Najvyssiemu sudu a este kade-tade. Mierim aj na teba.
    profesional Vedia. Ale vedia tiež, že väčšina oviec zaplatí, lebo právo nepozná. A voči tým čo sa budú efektívne brániť, faktúry dobropisujú. Čím väčšia korporácia, tým väčší šmejdi. Na mňa mieriť nemusíš. Ja som svoj spor o neprijateľné zmluvné podmienky voči UPS s prehľadom vyhral.
    ivka70 Pokial ide o poslednu fakturu pocas mesacnej vypovednej doby, neuhradenie faktury by nebolo prave spravne riesenie.
    Nepise, kedy dal vypoved, ci k 30.11. ju len dal alebo mu 30.11. uz uplynula mesacna VD.
    Podla toho treba rozlisovat, ci fakturu zaplatit alebo nie.
      zbaliť

    buchač je offline (nepripojený) buchač

    Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac buchač
    Dám starú a stále opakujúcu sa (v týchto prípadoch) odpoveď.

    Takéto záležitosti sa vybavujú OSOBNE !...čiže žiadne telefonáty s automatom, žiadne maily.
    Prídeš, odstojíš si (síce) šóru, nadnesieš požiadavku, spíšu sa náležité lajstrá, podpisy...finito.

    Výpoveď si poslal, no ešte jeden mesiac budeš musieť platiť faktúru.
    Že si bol/si dlhoročným zákazníkom, to na platbu nemá vplyv...proste MUSÍŠ zaplatiť...beží výpovedná lehota = 1 mesiac.
    Tie zvyšné mesiace už faktúry nedôjdu, čiže žiadna pokuta.
    14 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    alaya1 mne isla ...aj nasledujuce mesiace....
    buchač Mne nie. Presne podľa postupu,čo som dal.
    ...a včul si vyber.
    alaya1 prosim ta, mne poslali rovno technika na instalaciu a to v nedelu . zariadenia, aj ked som o to ani nepoziadala, a ostatne veci, netreba, aby som tu rozoberala, staci si o nich precitat recenzie na nete. A ze tebe to takto vyslo, inym nemuselo.
    mari2x záleží,čo je v zmluve
    buchač alaya1 (Dnes 14:08) prosim ta, mne poslali rovno technika na instalaciu a to v nedelu
    ===================
    Počkaj...dám si okuliare...





    Už som si dal na nos...


    Proskám pekne....a nebavíme sa náhodou o zrušení, teda ak dobre vidím...či ?
    ------------------
    Čo ale tvrdím a aj budem ?
    Nič nenahradí osobný kontakt...vždy sa dá niečo vybaviť.
    Trebárs aj zľavu za poskytnuté služby.
    Zmluvy na diaľku sú o dvoch veciach...o trte a o tom druhom.
    alaya1 Nesuhlasim s tym, ze dobre je len osobne stretnutie. Ja v Telekome vzdy len cez linku- a sluzby mame desatrocia v pohode a aj podla nasich predstav....a este nie je ani na zahodenie, ze sa hovory nahravaju, pri osobnom stretnuti nie... Mne takyto hovor pomohol prave s UPC, ked som bola bez viazanosti uz dlhy cas a dosiel mi pan instalovat zariadeniem vraj to kazdemu . UPC je podvodna firma.. Ak by nebol ten hovor, , kde vyslovenie hovorim, ze si nezelam pokracovat v dodavke sluzby, mohla by som sa ist.Kazdy mame inu skusenost.Pre mna je chodenie a cakanie zbytocna strata casu.
    misoft Ja len tak .... na okraj.... nedávno som sa (konečne - na cca 4-tý pokus) dovolal pri výpadkoch tej podpore a prvé, čo bolo, som sa ich spýtal, či si hovor nahrávajú, aby sa potom nevyhovárali, že som im niečo neoznámil, že som sa nesťažoval....
    Pokiaľ mi nejaká tá oná.... vola a oznamujú, že hovor nahrávajú (a sú to všelijaké tier oblbovákagentúry) - sa ich spýtam, ODKIAĽ majú moje telefónne číslo. Ak odpovedia, že z verejného telefónneho zoznamu - v tom okamihu ich varujem, že akékoľvek ďalšie volanie budem považovať za obťažovanie a môžu mať problémy so zákonom (moje číslo je totiž utajené, ani operátor ho nikomu neoznámi - mám to v zmluve - jedine tým, ktorí na to majú zákonný nárok) a žiadam, aby číslo bolo okamžite z ich databázy vymazané...
    profesional Prosím všetkých mudrcov, aby si pred tým, než začnú vypisovať o tom, že je podstatné čo je v zmluve, naštudovali problematiku spotrebiteľských zmlúv.

    Nakoľko automatická zmluvná opcia je v spotrebiteľských zmluvách neprijateľná zmluvná podmienka, ak predmetom zmluvnej opcie je predĺženie zmluvnej viazanosti. Zmluvnú viazanosť možno zjednať jedine explicitným prejavom vôle, nikdy nie konkludentne, pokiaľ ide o spotrebiteľské zmluvy.
    buchač Hm...takže asi takto :

    1. Ani Kristus Pán sa z tých zmúv nevysomári...tak laik nemá šancu !!!
    2. Ja teda nemudrujem
    3. Dal som len a len svoj postup.
    4. Výsledok bol v pohode...
    5. Nech každý robí ako len chce...nech sa realizuje podľa seba.
    Ing. Ľubomír Janoška Keď sa potrebuješ vyvyšovať nad niekoho, kto píše o KONKLUDENTNOM ZJEDNANÍ VIAZANOSTI, tak prosím zacituj príspevok.
    A ak máš problém s pochopením písaného textu, radšej múdro mlč a neoznačuj za mudrcov tých, ktorí si príspevok najprv prečítaú a až potom naňho reagujú.
    profesional V spotrebiteľských zmluvách nie je možné zjednať opciu na báze konkludencie pre zmluvnú viazanosť. Ide o neprijateľnú zmluvnú podmienku. Radšej by si mal múdro mlčať ty, keď právu nerozumieš.
    Ing. Ľubomír Janoška Keď si prečítaš, čo som napísal, zistíš, že chorá konštrukcia o opcii na viazanosť vznikla v tvojej hlave.
    Možno máš právnické vzdelanie,ale nevieš pochopiť napísaný text.
    Vyššie som ti napísal, že máš citovať príspevok, ktorý atakuješ. Rozumieš tomu? Vieš, co znamená citovať? Vieš, že to neznamená pridávať vlastné fabulácie do cudzích príspevkov?
    misoft Oné.... profesionál.....
    "V spotrebiteľských zmluvách nie je možné zjednať opciu na báze konkludencie pre zmluvnú viazanosť."
    To HOVOR tým, ktorí tie zmluvy tlačia klientom do hlavy a pero do ruky!!!!!
    Pretože podľa morálky je to podraz, podľa štátu je to prijateľné.... koľko z týchto zmlúv bolo označených ako neprijateľných a neplatných zo strany štátu? Ani jedna, jedine, keď sa klient ozve, odrazu štát zakročí (resp. justícia).... inak na toto štát (sorry ostatní) SERIE!
    profesional Štát nemá prevenčnú povinnosť. Ale reakčnú. Bez podania spotrebiteľa nemá možnosť konať proti neprijateľným podmienkam spotrebiteľskej zmluvy.
      zbaliť
    kopretinka 13.12.17 10:26 odstránil(a) z Porady

    UPC SLOVAKIA – Automatické predĺženie viazanosti, bez súhlasu/podpisu klienta

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.