Zavrieť

Porady

Postup pri zaúčtovaní 80% nákladov z prijatej faktúry v MRP - JU - neplatca DPH.

Dobrý deň, tento rok som si začala robiť sama jednoduché účtovníctvo v MRP programe. Potrebovala by som poradiť krok po kroku, ako postupovať pri zaúčtovaní 80% nákladov z prijatej faktúry. Nahodila som do programu prijatú faktúru za internet a telefón s celou sumou a potrebujem to rozdeliť aby mi do účtovníctva išlo len 80%. Predtým som používala Alfu, tam to išlo priamo nahodiť, ale v MRP to neviem. Keďže som začiatočník, tak by som vás poprosila napísať to krok po kroku.

//a ešte ma napadlo niektoré faktúry z minulého roka mi boli zaplatené až v januári, musím ich nahodiť z minuloročným dátumom aby mi ich na konci roka zaúčtovalo, alebo len vydanú faktúru mám uhradiť cez peňažný denník?
Ďakujem za odpovede
Naposledy upravil majus1 : 14.02.19 at 14:28
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Žabinka je offline (nepripojený) Žabinka

    Žabinka
    účtovanie 80%:
    https://faq.mrp.sk/Vizualny-system-J...o-vyske-80-470
    faktúry r.2018 majú byť zaúčtované v r.2018 a ak nebudú uhradené do konca roka tak sa zaevidujú v pohľadávkach..

    doplnenie:
    prepáč, nevšimla som si že ty sa nepýtaš na 80% DPH.. tento link sa týka platiteľa DPH a keďže si nie platiteľ DPH, musíš postupovať inak: