Zavrieť

Porady

Poradíte mi prosím?

Dobrý deň,

chcem sa vás spýtať takúto otázočku. V prípade, ak som študent - nepodnikateľ a mám uzavretú zmluvu o dielo na tvorbu internetovej stránky na 3 mesiace a príjem za túto stránku bol napr. 70 000 Sk, mám povinnosť platiť si zdravotné poistenie, alebo iné odvody??

Ďakujem a prajem pekný deň

Zuzu
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    juko je offline (nepripojený) juko

    štátny zamestnanec juko
    Pri dosiahnutí príjmu v mesiaci presahujúcom 3000,-Sk musí sa študent prihlásiť do zdravotnej poisťovne a odviesť tam 14% z dosiahnutého príjmu. Po ukončení práce sa zase z poisťovne odhlási.

    Nike je offline (nepripojený) Nike

    Nike
    Mňa by zaujímalo kam zaradíš príjem zo zmluvy o dielo do ZDP., keď si nepodnikateľ.

    juko je offline (nepripojený) juko

    štátny zamestnanec juko
    V daňovom priznaní si to uvedie do príležitostného príjmu §8.

    Nike je offline (nepripojený) Nike

    Nike
    OK v tomto prípade dobre, ale dokedy to je príležitostný príjem? Keď budem mať takých zmlúv 5,7.... za rok?

    Luba2 je offline (nepripojený) Luba2

    Luba2
    Podľa mňa ide o zmluvu podľa autorského zákona a teda je to príjem z autorskej činnosti.

    zuzubalu je offline (nepripojený) zuzubalu

    zuzubalu