Zavrieť

Porady

Odložená daň z príjmov

Od rána študujem všetky príspevky týkajúce sa odloženej dani z príjmov, ale priznám sa, že mám z toho guláš. Prečítala som aj Cenigovú, ale nič mi to nehovorí. Za rok 2006 máme prvý krát audit, čiže musím o tejto dani aj účtovať, len neviem ako. Máte niekto úplne jednoduchý návod ako to zvládnuť? Ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Janka P je offline (nepripojený) Janka P

    žena - čo viac si želať ? Janka P
    Dada, úplne jednoduchý návod ako to zvládnuť Ti asi neporadím budeš o odloženej dani musieť toho prelúskať viac, ale pokúsim sa aspoň čiatočne Ti pomôcť :
    - je dobré si analyticky rozlišovať na účte 481 z akého titulu tvoríš odloženú daň ( aby si sa v ďalších rokoch v tom vyznala )
    - ak tvoríš odloženú daň, napr. z titulu rozdielu daňových a účtovných odpisov, pričom daňové odpisy sú vyššie, tak tvoríš daňový záväzok a účtuješ : 592/481 (19 % = daň z tohoto rozdielu ), postupne v ďalších rokoch ako sa rozdiel medzi daňovými a účtovnými odpismi vyrovnáva tento daňový záväzok rozpúšťaš 481/592
    a opačne ak sú daňové odpisy nižšie tvoríš daňovú pohľadávku 481/592