Zavrieť

Porady

Registračná pokladňa - storná

Potrebovala by som poradiť.
Stávajú sa nám prípady, kedy zákazník-podnikateľ si u nás kúpi náradie alebo nejaký stroj, ktorý používa na podnikanie. Avšak o mesiac sa vráti a chce stroj vymeniť, lebo tvrdí, že napríklad: "nespĺňa jeho požiadavky" alebo niečo podobné. Avšak nám neprinesie originál bločku z registračnej pokladne, nakoľko ho už má zaevidovaný v účtovníctve. Ale trvá na tom, aby sme mu bloček stornovali a predali mu nový stroj a dali k nemu nový bloček. Ako máme v tomto prípade postupovať? Ak by nám priniesol aj originál, tak nie je problém - priložím originál k storno dokladu, na zadnú stranu napíšem dôvod stornovania a priložím k dennej uzávierke. Ale čo v takomto prípade?
Ďakujem za odpovede.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    kaja1 je offline (nepripojený) kaja1

    kaja1
    Malo by sa postupovať, tak ako s faktúrou. Teda urobiť dobropis, mínusový doklad, jeden dať zákazníkovi /prefotiť ten jeho originál, prípadne priložiť nejaký zápis o vrátení tovaru/ a vystaviť nový doklad z ERP ako predaj za nový tovar.

    Ja by som v žiadnom prípade, nevracala originál dokladu, ktorý je už raz zaúčtovaný. Mala som taký istý prípad a vo Faxcopy to urobili, tak ako som vyššie popísala.

    Originál doklad, by som priložila iba v tedy, ked sa urobí chyba pri predaji, a zákazník je ešte pri pulte.

    K.

    Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

    Anja111
    tangel Pozri príspevok
    Potrebovala by som poradiť.
    Stávajú sa nám prípady, kedy zákazník-podnikateľ si u nás kúpi náradie alebo nejaký stroj, ktorý používa na podnikanie. Avšak o mesiac sa vráti a chce stroj vymeniť, lebo tvrdí, že napríklad: "nespĺňa jeho požiadavky" alebo niečo podobné. Avšak nám neprinesie originál bločku z registračnej pokladne, nakoľko ho už má zaevidovaný v účtovníctve. Ale trvá na tom, aby sme mu bloček stornovali a predali mu nový stroj a dali k nemu nový bloček. Ako máme v tomto prípade postupovať? Ak by nám priniesol aj originál, tak nie je problém - priložím originál k storno dokladu, na zadnú stranu napíšem dôvod stornovania a priložím k dennej uzávierke. Ale čo v takomto prípade?
    Ďakujem za odpovede.
    Ja by som to riešila tak, že by som nablokovala na nový bloček nový stroj a zároveň by som na tom istom bločku refundovala vrátený stroj. Zákazník doplatí rozdiel a zároveň má doklad do účtovníctva na vystornovanie vráteného tovaru i na zaúčtovanie nového. A ty máš tiež doklad aj na vrátenie tovaru, ale aj na predaj ďalšieho tovaru, či dokonca na usporiadanie skladu (kopia bločku v ERP).

    Registračná pokladňa - storná

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.