Zavrieť

Porady

Leasing NA v podvojnom účtovníctve

ahojte poraďáci,
v účtovaní leasingu som úplný začiatočník. preto sa obraciam s prosbou o radu na vás. Firma sro-ka kupila NA na leasing cez BOF..mám v ruke splátkový kalendár z ktorého sa neviem akosi vymotať.
je na ňom uvedená :
Obst. cena / bez DPH / -1.982.710
leasing. cena / bez DPH /- 2.247.560,96
poistné zahrnuté v leasing. cene. -133.884
poistná hodnota pre poistnenie predmetu leasingu -2.975.000
doba užívania- 36mesiacov
no nie je mi jasné v akej výške zaradím auto do majetku, či v OC alebo v leasingovej cene a následne splátkový kalendár mi obsahuje
nájomné - dph - poistné zahrnuté v nájomnom celkom
34894,61sk- 6630sk- 3719sk- 41525sk
nikde ale nemám rozpísaný úrok z istiny tak neviem či je to správne vystavený splátkový kalendár...
ak má niekto skúsenosť a vie poradiť , veľmi pekne vopred ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Johanka je offline (nepripojený) Johanka

    Johanka
    Poraďácky život ma naučil pri nejasných leasingoch položiť základnú otázku - je uzatvorená zmluva o finančnom prenájme ?

    Johanka je offline (nepripojený) Johanka

    Johanka
    Tak si pýtaj od druhej zmluvnej strany iný splátkový kalendár . Položky, ktoré uvádzaš bývajú v splátkových kalendároch pre občanov ....

    otp je offline (nepripojený) otp

    otp