jeso
práve som obdržala nasledovné faktúry...
1. zálohová fa na sumu 94 188,5 -uhradili sme ju
2. fa na prijatú platbu - 79150 /základ /+15038,50 /DPH/= 94188,50
prijatá záloha -94188,50
k úhrade celkom 0
3.ostrá faktúry - 79150 - nie je tu rozpis DPH-je tu vyčíslený len základ dane
odpočet zálohy -79150
k úhrade 0
nemusí byť na ostrej fa vyčíslená celková suma ? Je to v poriadku ?
Ak prišla faktúra, tak si myslím, že všetci máme rovnaké povinnosti t.j. postupovať pri jej vystavení podľa § 71 a nasl. ZDPH. Dávam ešte do pozornosti aj § 75 ods. 7 - t.j. každý doklad, ktorý mení alebo dopĺňa pôvodnú faktúru a výslovne a jednoznačne sa na ňu vzťahuje, sa považuje za faktúru.
Nestretla som sa v praxi s "citovaným" postupom. Podľa toho čo vyššie naznačuješ (ale je to dosť strohé, bez dátumov a druhu dodávky) si to dodávateľ dosť zjednodušil.
Za vystavenie a náležitosti faktúry však zodpovedá on a ty máš doklad na účtovanie zálohy a ostrého plnenia (DPH máš odpočítanú zo zálohovej faktúry v závislosti od jej úhrady, čo je správne). Postupuj podľa svojho vedomia a svedomia (buď účtuj na základe prijatých dokladov, alebo si vyžiadaj vysvetlenia, či následnú opravu faktúry).