Dobrý deň, listujem v porade aj na stranke daň.riaditeľstva a hľadám informácie ohľadom DPH. Sme s.r.o. s predmetom činnosti - správa nehnuteľnosti. Podľa zákona o DPH sme sa k 1.2.2009 stali platcami DPH. A čo ďalej? Naša zmluva o výkone správy je postavená tak, že vykonávame správu vo svojom mene a na účet vlastníkov bytov. Od 1.2.2009 budem účtovať fa za dodávku elektriny, vody, služby ... a odpočítavať si DPH na vstupe. Ale čo s výstupom? Podľa zmluvy sú vlastníci bytov povinní poukazovať mesačne vopred preddavky do FOUP a preddavky na plnenia. To znamená, že si urobím predpis, kto má koľko mesačne platiť a koľko z toho sú preddavky za plnenia s DPH (elektrina, voda, služby, výkon správy) a bez DPH (OLO) a o tomto DPH na výstupe budem mesačne účtovať cez interný doklad. Neviem ale či mám brať do úvahy ich platby. Sú vlastníci, ktorí zaplatia napr. po starom 10.000,-Sk a ďalšie tri mesiace nič. Ak niekto zaplatí skôr, je mi jasné, že zdaniteľné plnenie nastáva dňom úhrady. A ak nezaplatí, tiež účtujem DPH na výstupe?
Možno som to už zamotala, vstup mi je asi jasný, ale neviem ako s výstupom. Stretli ste sa s tým prosím Vás, niekto?
Ďakujem za každú radu. Katarína