Múdre hlavičky prosím poraďte:
Na základe splnomocnenia sme za nášho klienta zaplatili za prenájom priestorov pre novozaloženú firmu. Faktúra je vystavená na klienta /bez IČO, DIČ - vtedy nemal pridelené/ na dajme tomu 15.000,- + 2.850,-DPH. Moje otázky:
1, zaúčtovať faktúru do našich daňových výdavkov -účto JÚ- s nárokom na odpočet DPH- a následne faktúrovať klientovi celú čiastku, t.j. 17.850,- a tú znovu odaniť? (registroval sa ako plátca DPH). Faktúrovať mu budeme aj iné služby, ktoré sme mu poskytli.
2, alebo faktúru za prenájom priestorov(15000+DPH) pre klienta zaúčtovať ako náš nedaňový výdavok ( bez nároku na odpočet) a po zaplatení našej faktúry klientom čiastku za prenájom zaúčtujeme ako nedaňový príjem = daňový výdavok+ nárok na odpočet DPH má náš klient, tzn. že sa nejedná ani o naše zdaniteľné plnenie ani príjem podliehajúci DzP
3, alebo ako?
Vďaka za odpoveď