padro myslim ze v oblasti elektra to je uz presytene,... nay, electroworld, datart, okay, alza, hej.. a este sa tam idu byt dalsi pricom su tam minimalne zisky a bojuju nizkymi cenami co nemoze skoncit dobre. podla mna do toho leju peniaze s tym ze veria ze oni preziju a niekto z nich skonci... potom su tu este shopy ako hej.sk..., povodny zakladatel hej.sk resp. kasa.cz to odpredal, nedavno zacali v madarsku ako logik.hu a pozerem ze web uz nefunguje, tie shopy su tak rozsiahle ze podla mna uz nevedia ani co predavaju, okrem tiez uz existujucich sa tam tlaci interstore.sk... a co ma prekvapuje tak tiez pridavaju pocitace... a argument najnizsej ceny....
Asi pred rokom som bol pozriet v kamennom Sharku na digitalne fotaky. Vedel som, ze mi tam spon poradia, ukaze nejake tie modely nazivo... O mesiac na to vytrina s fotakmi prazdna. Predavac argumentoval tym, ze nedokazali konkurovat e-shopom a ze cena na nete je castokrat nizsia za aku oni nakupuju.
Taki hej, mall by podla mna bez elektra a mobilov neprezili. Maju sice v ponuke iny sortiment a tvaria sa ako multiobchod, ale elektro je pre nich nosnik. Zrejme maju este lepsie nakupne ceny, mozno nakupuju priamo od vyrobcov o vlastnych skladov, co si mala firma alebo zivnostnik nemoze dovolit.
Na druhej strane, ti velki tazko konkuruju mensim specializovanym shopom, napr. sportovym obchodom alebo obchodom so zahradnou technikou. Tu uz podla mna zakaznik radsej navstivi specializovany shop aj ked bude cena vyssia.
Ak niekto uvazuje o novom shope ci uz ako hlavny zdroj prijmu alebo bokovku k praci, tak radsej mensi specializovanejsi shop ako mat obchod s 5000 polozkami, ktore nikdy nebudu konkurovat cenou. V cenovej vojne nikdy obchod nevyhra. Jedinym vitazom bude zakaznik.