Zavrieť

Porady

daňové priznanie pre dôchodcu za rok 2009

Dobrý deň.

Chcem sa spýtať, aké daňové priznanie (A,B) podáva dôchodca:
a) keď poberal dôchodok za celý rok
b) keď začal poberať dôchodok od 1.3.2009?

Počas roka pracovali na dohodu na tri mesiace a príjem za prácu na dohodu neprekročil tých cca 2000 eur. Čo treba vypísať v priznaní?

Ďakujem, som laik a dúfam, že sa z tohoto dá pochopiť čo potrebujem.
Usporiadat
Mária27 Mária27

Mária27 je offline (nepripojený) Mária27

Zuzana B. Pozri príspevok
Ja som bola vyzvaná pracovníčkou DÚ a musela som prísť a dopísať do DP typu A výšku dôchodku i keď bol vyšší ako NČZD. Vraj je to tento rok prvýkrát povinnosťou, že jej to potom neberie systém a hlási logickú chybu.
Boli sme podať daňové priznanie dôchodkyne osobne, všetko skontrolovali a prepočítali, nebola treba výška dôchodku. Vyznačilo sa iba "áno" pri 28. Daň sa písala len na r. 62 preddavková , r. 63 zrazená, r. 65 preplatok (celá sa vracala).
3 0
Mária27 Mária27

Mária27 je offline (nepripojený) Mária27

Xanti Pozri príspevok
Vrátia celú daň,
zratajú sa príjmy 1742 €, dane sa zapíšu podla §. A vyplní sa DP ako som vypísala vyššie a vrátia aj preddavkovú aj zrážkovú daň.

Rozlíšila by som ich jedine v tom prípade, ak by príjem prekračoval hranicu 2012,85 €
Takže k týmto 1742 ešte vyberiem jedno tlačivo zo závislej činnosti príjem 110,54 eur, zrážková daň 21 eur. To je spolu príjem 1852 eur. Daň 338 vrátia? (Ostatné sú vyššie, prevýšili by 2012).

Vďaka za odpovede.
2 0
Mária27 Mária27

Mária27 je offline (nepripojený) Mária27

vila Pozri príspevok
Zamestnaná invalidná dôchodkyňa si dala urobiť ročné zúčtovanie dane u zamestnávateľa. Môže si napriek tomu podať daňové priznanie FO typ B za účelom získania dane z bankových úrokov?
Daňové priznanie podáva predsa len jedno.
2 0
Xanti Xanti

Xanti je offline (nepripojený) Xanti

AlkaS Pozri príspevok
Dobrý deň !