Zavrieť

Porady

OMEGA - zacinam

uctuje niekto prosim Vas v programe Omega? Neviem ako nahodit vypisy, teda ako to urobit, aby pod jednym cislom bolo viac poloziek? Teraz to robim tak, ze nahadzujem kazdu polozku ako novy doklad a davam tam za cislo dokladu pismeno, odlisujem tak polozky. Napr. 2004/001, 2004/001a, ....
Usporiadat
andreaS andreaS

andreaS je offline (nepripojený) andreaS

Evidencia - Dohody o zapocte pohladavok

das pridaj... zadas partnera... pridas zavazok a pohladavku...

na zalozkach mas aj moznost pridat texty, su tam aj predefinovane...

ked zapocet potvrdis, tak mas moznost automaticky urobit zapocet cez zalozku funkcie...

a cez tlac si vytlacis aj samotny zapocet (nie uctovanie, ale doklad)

Fantasticka funkcia
4 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
ErikaDP ErikaDP

ErikaDP je offline (nepripojený) ErikaDP

janaGT Pozri príspevok
fíha, tak to budem mať asi prúser dph z fa, ktorá prišla v 09/11, dodanie 9/11, som dph odpočítala v 11/11 ... prečo som si myslela, že môžem uplatniť dph kedykoľvek do konca kal. roka?
Žiadna panika, vštko je O.K.,
odpočet DPH môžeš uplatniť ( po splnení ostatných podmienok, tu sa zaoberamé len tým že KEDY ), v mesiaci 9/2011, alebo 10/2011. alebo v 11/2011, najneskor však v 12/2011. T.j. môžeš si vybrať ako to vyhovuje. Omega to krásne rieši, aby bolo dodržané: pre účely účtovných nákladov je deň účtovného prípadu v 9/2011, ked faktúra došla, pre účely odpočtu DPH je 11/2011, musí to byť tak zaevidované aj v evidencii k dph ( t.j. vo vytlačených zostavách - podkladoch kotré si odkladaš - súpisy dokladov z kotrých sa skladá Dpriznanie, a musí to byť aj zaúčtované na analytikách 343 ( DPH uplatnená a DPH neuplatnená).
Omega to pekne rieši, len musíš pri evidovaní faktúry v 9/2011 použiť VZOR 23, to je dôležité, ten ťa potom vedie,
dátmumy prijatia faktury dáš normalne do septembra podla skutočnosti, len navyše zadáš dátum DUD ( ďaľšie údaje ) na ten den kedy chceš uplatnit odpočet ( tvoj 11/2011). Pozor aby sa ti to korektne urobilo, musíš odomkut uzavieku 9/2011, 11/2011, fakturu zrušiť (povodne nahodenu a znovu ju nahotit pod vzorom 23, urobit uzavierku. Potom to program pekne vyhodí do 9/2011 do zostavy tuto dan ako neuplatnenu, aj v účtovníctva na analytike a následne v 11/2011 ti aj v účte automaticky preučtje z neuplatnenej na uplatnenu dan.
Nakoľko som sa aj ja s týmto pred časom borila, vypracovala som si polopatistický postup aj s obrázkami, prikladám, pozri sa na to.
4 0
truch truch

truch je offline (nepripojený) truch

Cecilia Pozri príspevok
Chcem poprosiť o radu ako správne usporiadať príjmové a výdavkové doklady: keď si vytlačím pokladničnú knihu, tak mám najskôr príjmové a potom výdavkové doklady. Mám si ich aj do obalu takto poukladať alebo chronologicky pomiešať príjmové s výdavkovými. Ďakujem
Ukladám ich chronologicky
4 0
sway sway

sway je offline (nepripojený) sway

som človek ktorého poteší keď niekomu dobre poradí, a nik mu nemá za zlé, keď sa pýta na "samozrejmosti" a hlavne som žena - žienka ...viac
Llívia Pozri príspevok
Ešte jedna otázka k skladu: existuje nejaký (zrejme dobre utajený spôsob, ktorý nemá len tak preniknúť na verejnosť) spôsob, aby pri tlačení viacerých príjemiek/výdajok tieto Omega tlačila podľa poradového čísla? Fakt ma nebaví vždy ručne zotrieďovať desiatky dokladov, aby išli čísla postupne po sebe. Vo "Výstupe zotriediť podľa" nepochopiteľne zoraďuje položky na príjemkách/výdajkách, nie samotné príjemky/výdajky.

ja neviem kde máš problémik...

ak si chceš vytlačiť napr. výdajky od 1 - 20 tak si ideš do sklad, pohyby na sklade,záložka upresni, dám len výdajky, tu si zoradíš výdajky podľa čísla a to tak, že nabehneš myškou nad stĺpec čislo dokladu, sa ti objaví čierna šípka nadol klik, zoradia sa ti, môžeš si označiť tie ktoré chceš tlačiť - ak všetky tak neoznačuješ, alebo si vyfiltruješ tie ktoré chceš tlačiť označíš ich a potom ideš na tlač objaví sa tabulka tlače dáš si príjemka-výdajka, zaklikni si OKNO, a nezabudni zalkilnúť ak si si označovala a chceš tlačiť iba označené tak zaklikni označené a daj tlač, v okne vidíš ktoré ti ide tlačiť. a máš to, tlačí ich vzostupne, alebo zostupne pekne podľa čísla dokladu zoradené...

Ja osobne tlačím pr. a výdajky vždy s dokladom s ktorým súvisí, to zn. že ak prijímam tovar hneď si ju vytlačím a pripnem k faktúre.
Výdajky si tlačím pri fakturácii cez voľbu tlač pripojených dokladov a mám vždy k OF aj výdajku a už nemusím nikdy doklady kompletovať... je to vec systému.

Inak Omega je celá o filtrovaní a označovaní dokladov... dajú sa tu robiť pekné veci... ak nebudeš vedieť ... napíš poradíme
3 0
andreaS andreaS

andreaS je offline (nepripojený) andreaS

Stašek Pozri príspevok
Ako mám v Omege zaúčtovať centové vyrovnanie? "Čistím" rok 2010 a mám faktúry, ktoré neboli uhradené v presnej výške. Došlé aj vyšlé.Viem, že to mám dať 548/311, alebo 311/648, resp. 548/321, 321/648. Ale ako to urobiť v Omege? Skúšal som ID, ale aj tak mi faktúra "nevypadne" z neuhradených. Opravil som platbu talčidlom "pridaj", ale nevypadla ani tak. Kde robím chybu? Ako to zaúčtovať? Vopred ďakujem.
zrus vsetko co si s tym doteraz urobil...

otvor si evidenciu uctovnych dokladov, tam klikni na kartu "funkcie" tam na "dalsie funkcie" a tam si vyber z moznosti "automaticke vyrovnanie drobnych saldokontnych rozdielov" ... nastav si parametre ake potrebujes a program to urobi sam
3 0
sway sway

sway je offline (nepripojený) sway

som človek ktorého poteší keď niekomu dobre poradí, a nik mu nemá za zlé, keď sa pýta na "samozrejmosti" a hlavne som žena - žienka ...viac
ja osobne by som to doplnila o nasledovné
Stašek Pozri príspevok
Prvý krát idem robiť v OMEGe koniec roka. Nie som si istý v postupnosti krokov pri uzávierke roka - hlavne čo sa týka uzávierok a tlačení výkazov. Možná tým, že pomôžete skúsení mne, pomôžete aj iným. Keď si myslím, že mám všetko skontrolované a zaúčtované, ide to takto?:
spustím kontrolu účtovníctva a opravím nájdené chyby
spravím si všetky uzávierky
1. Vytlačím hlavnú knihu. ok
1.a. vytlačím súvahu aj výkaz ziskov a strát PRED ZDANENÍM aj tieto výkazy si zakladám
2. Vyplním a vytlačím Daňové priznanie.
odstránim poslednú uzávierku
3. Zaúčtujem daň z príjmu 591/341 - zistenú z daňového priznania.
spravím uzávierky
4. Vyplním a vytlačím Súvahu.
5. Vyplním a vytlačím Výkaz ziskov a strát.
6. Vyplním a vytlačím Poznámky k účtovnej závierke.
7. Vytvorím Uzávierku A od 1.1.2010 do 31.12.2010.
8. Vytvorím Závierku účtovníctva k 31.12.2010.
9. Vytlačím Hlavnú knihu.
10. Urobím Prechod do ďalšieho roka.
11. Vytlačím Interný doklad č. 1 - prenesené začiatočné stavy v novom roku.
12. Urobím Arrchiváciu roka 2010.
Je to správne, či ?
inak OK
Naposledy upravil sway : 11.03.11 at 08:42
3 0
sway sway

sway je offline (nepripojený) sway

som človek ktorého poteší keď niekomu dobre poradí, a nik mu nemá za zlé, keď sa pýta na "samozrejmosti" a hlavne som žena - žienka ...viac
janaGT Pozri príspevok
Andrejka, už som to zistila ... na r. 28 mám natiahnutú sumu dph z prijatých dobropisov ... ďakujem za radu, pa
ešte iba pre info kuk na prílohu
3 0
sway sway

sway je offline (nepripojený) sway

som človek ktorého poteší keď niekomu dobre poradí, a nik mu nemá za zlé, keď sa pýta na "samozrejmosti" a hlavne som žena - žienka ...viac
janaGT Pozri príspevok
prosím vás, vedel by mi niekto poradiť, akým spôsobom alebo či sa to dá, všetko čo mám naúčtované na 261 opraviť na 315, ale nie jedným zápisom, ale každú jednu položku zvlášť opraviť ... mám to na 5 strán, preto hľadám jednoduchší spôsob, ako klikanie na kažýdú položku a prepisovanie
musíš maž zrušené všetky uzávierky, potom si v evidencia, účtovné doklady daj voľbu všetky okruhy , máš všetky doklady, daj si všetky ODZNAČIŤ, potom si označ doklady ktoré chceš preúčtovať na iný účet - označuj si ich insert tlačítkom, keď ich budeš mať všetky označené, tak si daj zobraziť iba označené doklady - budeš vidieť doklady čo chceš preúčtovať na iný účet a daj záložku FUNKCIE, v rolete ĎALŠIE FUNKCIE, piaty riadok daj hromadná zmena účtov a tu už zadávaš z ktorého na aký účet chceš doklady preúčtovať.
Treba to robiť pomaly a pozorne, zmení všetky zobrazené doklady.
držím palce.

ešte ma napadlo, môžeš si ich jednoduchšie označiť cez knihu analytickej evidencie si daj zobraziť 261 , daj si ODZNAČ všetko a potom si tu jednoduchšie označíš doklady, vrátiš sa do evidencia účtovné doklady, a daj si zobraziť iba označené a postupuj už potom ako hore píšem....
3 0
truch truch

truch je offline (nepripojený) truch

miriza Pozri príspevok
Ahojte ako do Omegy naúčtuje zahraničný bloček konkrétne poľský z 10.07.2010?
môžeš cez valutovú pokladňu, ak máš poľskú, alebo prerátať kurzom ECB o deň prv ako ho zaúčtuješ a dáš do slovenskej pokladne
2 0
Llívia Llívia

Llívia je offline (nepripojený) Llívia

grammatika Pozri príspevok
Ahojte, prosím skúsenejších ako v omege spravím:
Došlá faktúra na tovar - vytvorená príjemka normálne v oktobri
Došlý dobropis v novembri, kde dávajú dodatočnú zľavu na tovar dodaný v októbri - ako to nahrať v sklade?
Október mám uzavretý sklad, akým spôsobom sa to dá spraviť?
Dobropis účtovaný na 321/131.
Ďakujem veľa skúsenejším
V novembri by si mala dobropis účtovať 321/132 (ak je tovar stále na sklade), pretože v októbri máš prijatú faktúru 131/321 a príjem na sklad 132/131, tým pádom je 131 vyrovnaná.
2 0
grammatika grammatika

grammatika je offline (nepripojený) grammatika

Ak Ti faktúra dojde z napr.Orange v januári, za obdobie 15.12.2010-14.01.11
tak v roku 2010 zaúčtuješ cez ID 518/326 pomernú časť nákladov obdobie 15.12.-31.12.2010
a v roku 2011 - DF 518/321 (pomerná časť 01.01.11-14.1.11)
326/321 (pomerná časť 15.12.-31.12.10)
343/321

V prípade, že by Ti došla faktúra v decembri za obdobie od 15.12.-14.1.11, tak účtuješ cez 381 obdobie 01.01.-14.1.11.
2 0
andreaS andreaS

andreaS je offline (nepripojený) andreaS

1. mas hotovu inventarizaciu uctov?

2. 431 z minuleho roka mas mat preuctovany, t.j. stara 431 musi byt nulova (na zaklade valneho zhromazdenia sa prerokuje rozdelenie zisku z minuleho obdobia, s tymto datumom sa preuctuje zostatok 431 na potrebne ucty v potrebnej vyske... ak valna hromada neprebehla, preuctuj na nerozdeleny zisk/stratu)

3. pripocitatelne polozky sa nastavuju v uctovnom rozvrhu... zadas priznak "nedanovy" a v karte "vykazy" a potom konrketne "priznanie k dani z prijmov PO" si vyberies konkretne riadok z priznania kam ti ma ten konkretny ucet natiahnut... toto ked nastavis na kazdom nedanovom ucte, tak ti program sam potiahne do danoveho priznania... ja mam napriklad na nedanove ucty analytiku 999 a hned pri vytvoreni tejto analytiky robim aj toto nastavenie... aby som nato neskor nezabudla... ak potrebujes preuctovat cokolvek na nedanove ucty, tak to preuctuj cez ID ale vytvor si na nedanove ucty osobitne analytiky s nastavim podla tohto bodu...

4. uzavierku B a D mas mat davno hotovu vramci priznania k dani z pridanej hodnoty... ak nie si platitel dph, tak ju urobis naraz za cely rok...

5. dorobis postupne vsetky uzavierky v poradi ako idu... ak sa ta tykaju samozrejme... ak sa ta netykaju, tak ked ich spustis, program ta upozorni... (z uzavierky uctovnictva a dph zatial len bod 4... "A" este nie)

6. v programe urobis danove priznanie k prijmov PO .. podla neho zistis vysku danovej povinnosti, ktoru zauctujes

7. zauctujes danovu povinnost

8. vytlacis vykazy, poznamky

9. urobis uzavierku A za cely rok

10. zavierka uctovnictva...

11. finalny prechod do noveho roku...
2 0
Aljok Aljok

Aljok je offline (nepripojený) Aljok

Možno pomôže :
http://www.kros.sk/tmp/asset_cache/l...ov_emailom.pdf
2 0
andreaS andreaS

andreaS je offline (nepripojený) andreaS

janaGT: jani takto isto nie... ked uz treba posuvat doklady, tak vylucne tym, ze ich zauctujes neskor... akoby si ich aj neskor dostala... nie ze zauctovane su ale uplatnis si neskor... tak urcite nie... potom jedine NO taky aky vyjde a z dalsej dph-cky odpocitas tento NO... ak bude treba, doplati sa, ak bude NO vacsi, tak vratia...
2 0
Maruška54 Maruška54

Maruška54 je offline (nepripojený) Maruška54

tlačiareň ti bude tlačiť to čo si ty nastavíš v programe, nad účtovnými doklami je karta "zotriedené podľa" ako to budeš mať nastavené tak bude tlačiareň tlačiť
2 0
andreaS andreaS

andreaS je offline (nepripojený) andreaS

danielko: dostala som sa k jednej firme, kt. vyvija cz soft pre potreby sk zaroven je uz plne funkcny, len si ho pouzivanim upravujeme, doplname ... a pre mna zacina byt najvacsim plusom skenovanie dokumentov, vdaka comu ja ako uctovnik nerobim s papiermi ale otvaram si tieto skeny, kt. su priamo v programe... este som na zaciatku pouzivania ale uz sa celkom kamaratim s programom... vyzera samozrejme inak ako omega ale zatial ma v sebe funkcie, kt. mi vyhovovali z roznych inych softoch, len neboli pokope...

je to eso9 ak by niekoho zaujimal nazov ... jo a este je vyhodou, ze soft vobec nekupujem...

truch: mna uz totalne nasrdil ich pristup k zakaznikovi a sposob zaplatte si vsetko a my vam v nicom nevyjdeme v ustrety... nehovoriac o ich pocine s alfou plus a planovanym rovnakym krokom v omege... mozem sa im nato vy... keby mali aspon zaujem vyjst mi v ustrety pri zmene konfiguracie programu, nepoviem nic... ale umoznia mi degradovat, cim stratim cca 1000e a nasledne rozsirenie ma bude stat 400e lebo to si musim platit... tak nech idu do prec... ich smola, lebo so sebou potaham aj klientov, kt. som im doniesla... a za absolutny podraz povazujem zasielanie predfa na tych cca 10e za aktualizaciu na cd, kt. vo velkej miere ludia platia, hoci ich tahaju z netu... myslia si, ze musia... no co uz... za posledne roky sa ich pristup totalne zmenil a ja odmietam platit za program, kt. mi toho az tak vela neponuka... som v nom sice viac nez doma, rychlo si poradim s kadecim ale ako sa nevedia chovat k zakaznikovi, tak nech si cely program strcia kdesi do .... suflika...
Naposledy upravil andreaS : 29.05.12 at 08:31
2 0
Tweety Tweety

Tweety je offline (nepripojený) Tweety

tweedle Pozri príspevok
prosím Vás ako zaúčtujem OF s mínusovou položkou? nie je to dobropis, je to FA v ktorej sme niečo predali a niečo od nich odkúpili, výsledná suma je rozdiel týchto súm,,,
Ak ste od nich niečo odkúpili, majú to fakturovať oni ako dodávateľ, nie vy to odrátavať vo svojej faktúre. Nie je to správny postup.
2 0
andreaS andreaS

andreaS je offline (nepripojený) andreaS

Prehlady/Suvaha

tam si treba rozkliknut to "+" a kliknut na "Suvaha vykaz" a v pravej casti hore zakvacnut Forma vystupu A. Export (originalne tlacivo danoveho uradu). A vystupne zariadenie OKNO pre kontrolu.

Potom z toho okna priamo dat tlacit.

Vzdy to tlacim z programu.

Ten isty postup plati aj pre VZaS.
Naposledy upravil andreaS : 30.03.09 at 07:39 Dôvod: doplnenie
1 0
Maruška54 Maruška54

Maruška54 je offline (nepripojený) Maruška54

janaGT Pozri príspevok
už mám vyriešené:
1. mala som help blokovaný
2. prvým tlačítkom myšli mám rozúčtovanie N/V
a ako si to prosím ťa odblokovala ja som to už kedysi robila ale už si napamätám
1 0
liduska liduska

liduska je offline (nepripojený) liduska

sway Pozri príspevok
prosím o čom sa tu bavíme??? - niečo mi ušlo? - automatické rozpočítanie N a V na budúce obdobia - také máme v OMEGA ??? kde?? dík
Tu je:
V menu Evidencia - Účtovné doklady bolo dopracovaná nová funkcia na rozúčtovanie nákladov a výnosov na budúce obdobia. Nachádza sa pod novým tlačidlom "Funkcie", kde bola presunutá aj funkcia "Rozpis SZČP".
Je to vo verzii 13.00
1 0
janaGT janaGT

janaGT je offline (nepripojený) janaGT

liba2 Pozri príspevok
Máte už niekto skúsenosť s rozpočítavaním N/V na viac rokov ?
Napr. mám NOD časť roka 2009, celý rok 2010 a zvyšok rok 2011. Omega to rozpočítala len : časť roka 2009 a zvyšok spolu.
Ako to robíte ? (samozrejme že ručne to urobiť viem).
ja by som to najskôr rozpočítala v účtovníctve r. 2009 na 2009 a potom 2010 a 2011 spolu a následne v účtovníctve 2010 to daj zase rozpočítať zvlášť 2010 a 2011.
1 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať