matejkoo1 díky porozmýšlam... potom napíšem ako som sa rozhodol .....
Poviem to zjednodusene... pri telefonnej linke nedosiahnes stalu ked vôbec niekedy dosiahnes tu max rychlost ktoru mas v zmluve. Nejedna sa o garantovanu rychlost pozor je to maximalne dosiahnutelna rychlost... takze asi tak... nik ti to negarantuje (ziaden poskytovatel internetu) je to akýsi strop.. Rychlost sa garantuje iba odberatelom ktoryi si zato aj platia a potrebuju mat stale bezporuchove pripojenie ( vecsie podniky a podobne)
V pripade optiky sa rychlost nadsadzuje dost rapidne, to znamena ze ti pustaju viac ako mas v zmluve len aby v pripade spiciek nedoslo k prudkemu znizeniu a aby sa to v spicke vyrovnalo. (pustaju viac do celeho segmentu)
U telefónnej linky to ale take rapidne nieje a povecsine budes niekde pod tou hranicou : ) zavisi to aj od segmentu v ktorom sa nachadzas a kolko ludi sa v nom nachadza aj ked tam je aktivovany FUP pre rovnomerne zdielanie siete.
V pripade moblneho internetu su tieto rychlosti doslova v neustalom pohybe a asi sa ani nikdy nestane ze namerate strop ktory mate v zmluve....
To ze to nieje garantovane neznamena ze teraz ti môzu poskytovat sluzby hlboko pod urovnou v zmluve....V takomto pripade ide o technickú poruchu a je potrebne ju ohlasit...
PS u niektorych poskytovateľov ani nejde o poruchu ale o ich standardne sluzby