Zavrieť

Porady

Súd ohľadom neplatnej výpovede

Ahojte, som tu nová a nenašla som takúto tému tak Vás chcem poprosiť o radu. Pracujem ako personalistka v jednej spoločnosti a hrozí nám súdny spor so zamestnancom kvôli neplatnej výpovedi. Zamestnanec nás dal k súdu, ešte predtým sme v tejto veci mali kontrolu z Inšpektorátu práce, ktorá vo vyjadrení napísala, že sme si nesplnili ponukovú povinnosť. Teraz nám prišla výzva zo súdu. Zaujíma ma, či máme šancu tento spor vyhrať, keď aj IP je na strane zamestnanca. Bol to taký otravný chlapík, nepohodol sa s nadriadeným tak sme mu dali výpoveď z organizačných dôvodov. Mesiac na to ako sme mu dali výpoveď a začala mu plynúť výpovedná lehota sa vrátila z rodičovskej dovolenky kolegyňa na takú istú pozíciu na akej pracoval on (vyzvali sme ju k tomu my, ale aj ona mala zaujem). Toto nám IP vytkol, že sme mu tú pozíciu neponúkli. Má šancu to vyhrať? Rozmýšľame, že či by sme sa s ním nemali mimosúdne vyrovnať.
Usporiadat
Téma je uzavretá.
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

vypovedneplatna Pozri príspevok
Zastupoval ju ten zamestnanec ktoreho sme prepustili... potom ked sme ho prepustili nemal jej ani jeho robotu kto robit tak sme ju zavolali z RD do prace, ale ako som uz pisala, ona sa chcela vratit aj sama...
Toto je zase iná situácia. Teda on ju zastupoval. Mal dobu neurčitú alebo určitú? Ale to jej jedno.

Vlastne vy ste zrušili miesto a jeho ste prepustili. Tým pádom bola nadbytočná aj tá zamestnankyňa na RD, pretože keď sa vrátila, tak jej miesto bolo zrušená. Tak nechápem, ako ste mohli ju dať vykonávať činnosť, na ktorú bol on určený. Už to príliš domotávaš. Jej po návrate ste museli ponúknuť inú prácu. Ak sa tak nestalo a znovu ste obnovili tú pozíciu, tak ste jednoznačne porušili ZP.

Ak chcete ísť do súdneho sporu, budete potrebovať dobrého právnika. Neviem posúdiť vaše šance, keď nevidím všetky podklady a nepoznám podrobnosti prípadu. Vždy nám to tu naservíruješ po kúskoch a každý kúsok je iný.