Zavrieť

Porady

Prosim poradte ako spravne zauctovat v JU...

Dobry den poradaci. Mam mensi internetovy obchod s obuvou a chcel by som od vas poradit ako mam spravne postupovat /uctujem v JU/ , resp spravne zauctovat tieto pripady? :
1)ak zakaznik tovar nepreberie a tovar sa mi vrati spat? staci ak spravim storno faktury /pricom mam vlastne aj kopiu a orginal faktury/, tovar si naskladnim spat a postovne, co som prerobil, si dam do nakladov? je to takto spravne?
2)postupujem takto isto aj pri vrateni tovaru /kde si vsak postovne samozrejme nedavam do nakladov/? len pre upresnenie postovne uhradzam pri odosielani ja, avsak pri preberani tovaru ho cele zaplati zakaznik, cize postovne zvacsa neuctujem.
3)ako mam spravne postupovat pri vymene tovaru? zakaznik mi ho posle aj s fakturou a ziadostou o vymenu za ine cislo. Mam postupovat tak, ze na danu fakturu spravim storno a vystavim mu novu fakturu na vymienany tovar alebo ako?
4)a ako mam spravne zauctovat, ak sa jedna o vymenu tovaru v takom pripade, ze zakaznikovi poslem viac poloziek tovaru a on bude chciet menit len jednu polozku z faktury?
Za odpoved pekne dakujem a ospravedlnujem sa za mozno pre niekoho laicke otazky, ale som fakt len zaciatocnik.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

    Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac Rozalka
    prodavacbot Pozri príspevok
    Dobry den poradaci. Mam mensi internetovy obchod s obuvou a chcel by som od vas poradit ako mam spravne postupovat /uctujem v JU/ , resp spravne zauctovat tieto pripady? :
    1)ak zakaznik tovar nepreberie a tovar sa mi vrati spat? staci ak spravim storno faktury /pricom mam vlastne aj kopiu a orginal faktury/, tovar si naskladnim spat a postovne, co som prerobil, si dam do nakladov? je to takto spravne? áno
    2)postupujem takto isto aj pri vrateni tovaru /kde si vsak postovne samozrejme nedavam do nakladov/? len pre upresnenie postovne uhradzam pri odosielani ja, avsak pri preberani tovaru ho cele zaplati zakaznik, cize postovne zvacsa neuctujem.
    3)ako mam spravne postupovat pri vymene tovaru? zakaznik mi ho posle aj s fakturou a ziadostou o vymenu za ine cislo. Mam postupovat tak, ze na danu fakturu spravim storno a vystavim mu novu fakturu na vymienany tovar alebo ako? áno
    4)a ako mam spravne zauctovat, ak sa jedna o vymenu tovaru v takom pripade, ze zakaznikovi poslem viac poloziek tovaru a on bude chciet menit len jednu polozku z faktury? dobropis k pôvodnej faktúre a nová faktúra za nový tovar, ak mu nevrátiš peniaze a on nebude platiť za nový tovar, vystav ešte doklad na vzájomný zápočet faktúry a dobropisu
    Za odpoved pekne dakujem a ospravedlnujem sa za mozno pre niekoho laicke otazky, ale som fakt len zaciatocnik.
    v texte

    prodavacbot je offline (nepripojený) prodavacbot

    prodavacbot
    hmm, vie mi teda niekto poradit???
    ja som chcel hlavne vediet, ako spravne uctovnicky postupovat pri vrateni tovaru alebo pri vymene tovaru?
    priklad:zakaznik si objedna 4 polozky tovaru, jednu polozku mi posle spat s original dokladom o kupe /tj fakturou/ s tym, ze chce vymenit velkost obuvi.
    Ako mam spravne postupovat? Celu fakturu stornujem a vystavim mu novu, kde budu uvedene 3 polozky tovaru a stvrta polozka bude obuv v jeho pozadovanej velkosti? Alebo ako to mam urobit, prosim poradte...Dakujem za kazdu odpoved.

    prodavacbot je offline (nepripojený) prodavacbot

    prodavacbot
    Dakujem za odpovede. Avsak nie celkom som pochopil vsetko.Neviem kedy mozem spravit storno a kedy dobropis.
    Mozte mi to prosim "po lopate" vysvetlit na tychto prikladoch?
    1.)zakaznik mi z troch objednanych poloziek vrati dve spat a pozaduje vratenie sumy za tieto 2 polozky. mam tu spravit storno celej faktury a vystavit novu fakturu na tu jednu polozku, ktoru si ponechal?
    2.)zakaznik mi z troch objednanych poloziek vrati dve spat a pozaduje vymenu tychto 2 poloziek za iny tovar.mam tu spravit dobropis na tie dve vymienane polozky a vystavit potom novu fakturu na vsetky polozky alebo ako sa to presne robi?
    Vopred dakujem za vasu odpoved a dufam, ze to uz pochopim.

    Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

    Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac Rozalka
    Dobropis = vrátil časť
    1) na vrátené tovary sa vystaví dobropis a peniaze sa vrátia
    2) ak berie nový tovar, vystaviť dobropis + novú faktúru, napísať list, nech uhradí len rozdiel (alebo vrátime my)

    Storno = vrátil všetko
    Poznámka: Neckermann vráti sumu za vrátený tovar a na nový tovar vystavuje novú faktúru na dobierku.

    prodavacbot je offline (nepripojený) prodavacbot

    prodavacbot
    Dakujem za rychlu odpoved, avsak mal by som este dotaz k tomu prvemu bodu.
    Cize na vrateny tovar vystavim dobropis /tj dobropis k fakture, kde dany tovar dam vlastne do minusu/, ale co s tou polozkou ktoru si zakaznik ponechal? aky doklad mu musim teraz dat? Staci kopia dobropisu alebo ?

    prodavacbot je offline (nepripojený) prodavacbot

    prodavacbot
    Ja som fakt len laik a ani vas nechcem okradat o vas cas, avsak prosim poradte mi, pls...
    Mne ide len o to, ohladom toho dokladovania, aby to bolo uctovne spravne.
    Cize na vrateny tovar vystavim dobropis /tj dobropis k fakture, kde dany tovar, ktory zakaznik vratil, dam vlastne do minusu/, ale co s tou polozkou ktoru si zakaznik ponechal? aky doklad mu musim teraz dat? Staci kopia dobropisu alebo ako sa to riesi?

    prodavacbot je offline (nepripojený) prodavacbot

    prodavacbot
    "Mne ide len o to, ohladom toho dokladovania, aby to bolo uctovne spravne.
    Cize na vrateny tovar vystavim dobropis /tj dobropis k fakture, kde dany tovar, ktory zakaznik vratil, dam vlastne do minusu/, ale co s tou polozkou ktoru si zakaznik ponechal? aky doklad mu musim teraz dat? Staci kopia dobropisu alebo ako sa to riesi?"
    VIE MI TO NIEKTO PRESNE VYSVETLIT???dakujem za odpoved.

    Prosim poradte ako spravne zauctovat v JU...

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.