Zavrieť

Porady

Účet 381-náklady buducich obdobi

Uctujem spravne fakturu od Orange za mesacny poplatok - pausal obdobie 20.12.05-19.1.06 alikvotnu cast na ucet 381? V tychto dnoch som pocula, ze sa uvedeny ucet nepouziva!!!
Usporiadat
Tweety Tweety

Tweety je offline (nepripojený) Tweety

fr.luk
Ono to casove rozlisovanie velmi zavisi aj od toho, ci dana uctovna jednotka reportuje napr. svojej matke do zahranicia, pretoze v takychto pripadoch to oni vyzaduju casovo rodelit na jednotlive mesiace
Áno, súhlasím, vtedy sa dá použiť ČR, ale pri klasike účtovania, je BO, naozaj BO-nasledujúci rok.
0 0
martinius martinius

martinius je offline (nepripojený) martinius

Susan
Uctujem spravne fakturu od Orange za mesacny poplatok - pausal obdobie 20.12.05-19.1.06 alikvotnu cast na ucet 381? V tychto dnoch som pocula, ze sa uvedeny ucet nepouziva!!!
Záleží,kedy ti došla faktúra a kedy si ju uhradila.
Naposledy upravil martinius : 16.01.07 at 12:26
0 0
Gugel Gugel

Gugel je offline (nepripojený) Gugel

Ahojte, rada by som sa zapojila do debaty o časovom rozlišení. Idem to robiť prvýkrát. Paušál Orange som pochopila podľa predchádzajúcich príspevkov. Mám však iný problém. Faktúru od dodávateľa vystavenú v 09/2006 na dodávku reziva, pričom časť materiálu cca polovicu sme odobrali a použili do konca roka 2006 a druhá polovica bude prevzata našou firmou až 04/2007. Mala by som to časovo rozlíšiť?
0 0
Danila Danila

Danila je offline (nepripojený) Danila

Poraďácky odpadlík:)))))
Gugel Pozri príspevok
Ahojte, rada by som sa zapojila do debaty o časovom rozlišení. Idem to robiť prvýkrát. Paušál Orange som pochopila podľa predchádzajúcich príspevkov. Mám však iný problém. Faktúru od dodávateľa vystavenú v 09/2006 na dodávku reziva, pričom časť materiálu cca polovicu sme odobrali a použili do konca roka 2006 a druhá polovica bude prevzata našou firmou až 04/2007. Mala by som to časovo rozlíšiť?
Nejedná sa o časové rozlíšenie, ale o nedodaný materiál, ktorý účtovná jednotka ešte neprevzala, ktorý bol vyfaktúrovaný. Pri uzavieraní účtovných kníh účtuješ 119/111.
0 0
Gugel Gugel

Gugel je offline (nepripojený) Gugel

A pokiaľ nevediem sklad, ale účtujem spôsobom B t.j. priamo do nakladov tak mne v podstate cela suma vstupila do nakladov v roku 2006 a pritom material bude použitý až v roku 2007. Jedná sa o vystavbu montovanych domov. Cena reziva bola priazniva, a preto sme si zakontrahovali mnozstvo na viac zakazok. Firma dodavatelska mam vyhodila jednu celkovu fakturu a my ju postupne platime. Myslim, ze to nebolo najstastnejsie riesenie. Ako to teda vyriesit?
0 0
Danila Danila

Danila je offline (nepripojený) Danila

Poraďácky odpadlík:)))))
Gugel Pozri príspevok
A pokiaľ nevediem sklad, ale účtujem spôsobom B t.j. priamo do nakladov tak mne v podstate cela suma vstupila do nakladov v roku 2006 a pritom material bude použitý až v roku 2007. Jedná sa o vystavbu montovanych domov. Cena reziva bola priazniva, a preto sme si zakontrahovali mnozstvo na viac zakazok. Firma dodavatelska mam vyhodila jednu celkovu fakturu a my ju postupne platime. Myslim, ze to nebolo najstastnejsie riesenie. Ako to teda vyriesit?
Materiál v roku 2007 bude použitý, ak bude prevzatý. Ak ste takýto materiál neprevzali, nemohli ste ho účtovať ako spotrebu. To nie je v poriadku v tr. 5, a musíš to vystornovať a preúčtovať. Predsa pri spôsobe B robíš tiež invantarizáciu a na základe skutočnej spotreby upravuješ zásoby. Takéto účtovanie má nepriaznivý dopad aj z hľadiská daní, takže by som všetko opravila.
0 0
Gugel Gugel

Gugel je offline (nepripojený) Gugel

Áno pochopila som to, ale ako by som to mala opraviť. Pôvodnu faktúra zaúčtujem do 5- len to, čo sme realne odobrali v r.2006 a ten rozdiely pôjde na aké účty?
0 0
Danila Danila

Danila je offline (nepripojený) Danila

Poraďácky odpadlík:)))))
Gugel Pozri príspevok
Áno pochopila som to, ale ako by som to mala opraviť. Pôvodnu faktúra zaúčtujem do 5- len to, čo sme realne odobrali v r.2006 a ten rozdiely pôjde na aké účty?
Na konci roka 119/5tr.
V tomto roku 5 tr./119.
0 0
Gugel Gugel

Gugel je offline (nepripojený) Gugel

Danila, ďakujem Ti veľmi pekne sa Tvoje reakcie a skúsim to urobiť ako mi radíš. Predpokladám, že dôležité je mať aj podpísanú rámcovu zmluvu na dodávku reziva, pretože môj šéf si pod slovíčkom "zakontrahovať" predstavuje ústnu dohodu. A ak sa Ťa môžem ešte opýtať, hoci to nesúvisí úplne s touto témou, účtovanie zásob spôsobom B. Robím prvý krát takúto uzávierku a sama neviem, či je dobré, že máme spôsob B, či by sme nemali mať sklad a účtovať to spôsobom A. Ako je to s tou inventarizáciou na konci roka. Ja mám všetko účtované na 501 - a ako to mám zinventarizovať? Možné blbá triviálna otázka, ale robím to prvýkrát.

ďakujem za trpezlivosť.
0 0
Danila Danila

Danila je offline (nepripojený) Danila

Poraďácky odpadlík:)))))
Gugel Pozri príspevok
Danila, ďakujem Ti veľmi pekne sa Tvoje reakcie a skúsim to urobiť ako mi radíš. Predpokladám, že dôležité je mať aj podpísanú rámcovu zmluvu na dodávku reziva, pretože môj šéf si pod slovíčkom "zakontrahovať" predstavuje ústnu dohodu. A ak sa Ťa môžem ešte opýtať, hoci to nesúvisí úplne s touto témou, účtovanie zásob spôsobom B. Robím prvý krát takúto uzávierku a sama neviem, či je dobré, že máme spôsob B, či by sme nemali mať sklad a účtovať to spôsobom A. Ako je to s tou inventarizáciou na konci roka. Ja mám všetko účtované na 501 - a ako to mám zinventarizovať? Možné blbá triviálna otázka, ale robím to prvýkrát.

ďakujem za trpezlivosť.
Nie je to blbá otázka, osobne tiež veľmi nepreferujem tento spôsob účtovania. V priebehu roka účtuješ dodaný materiál do spotreby. Pri inventarizácii na konci roka sa Ti alebo potvrdí, že je to v poriadku a materiál žiaden nezostal, alebo zostal a preúčtuješ ho na 112. V nasledujúcom roku ho opäť zo zásob dáš do spotreby. Záleží len od vás, pre aký spôsob účtovania sa rozhodnete. A samozrejme tento spôsob uvediete v internej smernici.
0 0
Gugel Gugel

Gugel je offline (nepripojený) Gugel

ďakujem za cenné rady a prajem pekný zvyšok dňa.
0 0
jenny7 jenny7

jenny7 je offline (nepripojený) jenny7

Ahojte, len sa chcem vrátiť k príspevku 24 od Betina2, kde MMS dáva ako ned.náklady - pripočítatelnú položku. Dá sa to obísť aj cez použitie účtu 335 však? Nemusím to tým pádom pripočítavať, keď mi to zamestnanec zaplatí do pokladne, čo si o tom myslíte?Len sa chcem uistiť, ďakujem.
0 0
Tweety Tweety

Tweety je offline (nepripojený) Tweety

jenny7 Pozri príspevok
Ahojte, len sa chcem vrátiť k príspevku 24 od Betina2, kde MMS dáva ako ned.náklady - pripočítatelnú položku. Dá sa to obísť aj cez použitie účtu 335 však? Nemusím to tým pádom pripočítavať, keď mi to zamestnanec zaplatí do pokladne, čo si o tom myslíte?Len sa chcem uistiť, ďakujem.
Ak je tá MMS pohľ. zamestnaca, naúčtuješ predpis 335 MD, úhradu na D 335. Žiadne pripočítanie, pretože to nemáš v nákladoch vôbec.
0 0
zuzubalu zuzubalu

zuzubalu je offline (nepripojený) zuzubalu

Ahojte,

mam fa za trend, uhradena zalohou. jedno cislo je v roku 2006, 49 v roku 2007.

Zaloha 314/221

518
381
343 321

Vysporiadanie preddavku 321/314

Ale ako konretne to mam zauctovat, ked v programe je iba jedna polozka na zaklad dane?
0 0
soccref soccref

soccref je offline (nepripojený) soccref

Prosím Vás o radu. Som začiatočník a neviem si rady. V roku 2005 som si neaktivoval náklady budúcich období (zák. poistenie auta) a teraz to neviem spasiť zo sveta... Poradí mi niekto, čo mám robiť, aby sa mi to nepresúvalo každý rok???
Ďakujem
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

zuzubalu Pozri príspevok
Ahojte,
Ale ako konretne to mam zauctovat, ked v programe je iba jedna polozka na zaklad dane?
ako ti máme pomôcť, keď neuvádzaš o ktorý program ide....
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

soccref Pozri príspevok
Prosím Vás o radu. Som začiatočník a neviem si rady. V roku 2005 som si neaktivoval náklady budúcich období (zák. poistenie auta) a teraz to neviem spasiť zo sveta... Poradí mi niekto, čo mám robiť, aby sa mi to nepresúvalo každý rok???
Ďakujem
Rozumiem dobre? mal si v roku 2005 účtovať do nákladov - a neúčtoval si , áno? tak zaúčtuj na 429.
0 0
soccref soccref

soccref je offline (nepripojený) soccref

liba2: áno, dobre rozumieš, ďakujem krásne
0 0
Don_Corleone Don_Corleone

Don_Corleone je offline (nepripojený) Don_Corleone

Najprv by som začal citáciou z postupov účtovania: "Na účte...sa účtujú výdavky bežného účtovného obdobia, ktoré sa týkajú nákladov v budúcich obdobiach..."
No a moja otázka, resp. otázky znejú:
1. Mám napr. poistnú zmluvu na sumu 1 000 000 Sk na obdobie 1.9.2006 - 31.8.2007, pričom sú dohodnuté štvrťročné splátky 250 000 Sk splatné vždy 1.9., 1.12., 1.3. a 1.6. a sú platené na štvrťrok vopred. Mám už účtovať o záväzku 1 000 000 (381/379) aj keď som ho ešte nezaplatil a rozpúštať ho postupne do nákladov, čím by mi k 31.12.2006 ostalo na 379 - 600 000 a rovnako aj na 381, alebo mám časovo rozlíšiť len tú druhú splátku a účtovať to 548(568)/221 83 000 Sk a 381/221 167 000 Sk, keďže v postupoch sa hovorí len o časovom rozlíšení výdavkov bežného obdobia, t.j. výdavkom je len 250 000 Sk a nie 1 000 000 a konečná súvaha by vôbec neobsahovala záväzok, len účet 381 vo výške 167 000 Sk.
2. Druhá otázka sa potom týka ale prípadu, že príde faktúra napr. dňa 20.12.2006, so zdaniteľným plnením tiež v decembri 20.12.2006 a s dátumom splatnosti 5.1.2007 (teda túto faktúru uhradím až nasledujúcom období) za nájomné za január 2007. Mám takúto faktúru časovo rozlíšiť už v roku 2006 (381/321) aj keď k výdavku dôjde až v nasledujúcom období, alebo nemám o nej vôbec účtovať v roku 2006 (potom by mi ale nesedeli odsúhlasenia záväzkov s dodávateľom).

Vopred ďakujem za odpoveď.
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

Don_Corleone Pozri príspevok
Najprv by som začal citáciou z postupov účtovania: "Na účte...sa účtujú výdavky bežného účtovného obdobia, ktoré sa týkajú nákladov v budúcich obdobiach..."
No a moja otázka, resp. otázky znejú:
1. Mám napr. poistnú zmluvu na sumu 1 000 000 Sk na obdobie 1.9.2006 - 31.8.2007, pričom sú dohodnuté štvrťročné splátky 250 000 Sk splatné vždy 1.9., 1.12., 1.3. a 1.6. a sú platené na štvrťrok vopred. Mám už účtovať o záväzku 1 000 000 (381/379) aj keď som ho ešte nezaplatil a rozpúštať ho postupne do nákladov, čím by mi k 31.12.2006 ostalo na 379 - 600 000 a rovnako aj na 381, alebo mám časovo rozlíšiť len tú druhú splátku a účtovať to 548(568)/221 83 000 Sk a 381/221 167 000 Sk, keďže v postupoch sa hovorí len o časovom rozlíšení výdavkov bežného obdobia, t.j. výdavkom je len 250 000 Sk a nie 1 000 000 a konečná súvaha by vôbec neobsahovala záväzok, len účet 381 vo výške 167 000 Sk.
2. Druhá otázka sa potom týka ale prípadu, že príde faktúra napr. dňa 20.12.2006, so zdaniteľným plnením tiež v decembri 20.12.2006 a s dátumom splatnosti 5.1.2007 (teda túto faktúru uhradím až nasledujúcom období) za nájomné za január 2007. Mám takúto faktúru časovo rozlíšiť už v roku 2006 (381/321) aj keď k výdavku dôjde až v nasledujúcom období, alebo nemám o nej vôbec účtovať v roku 2006 (potom by mi ale nesedeli odsúhlasenia záväzkov s dodávateľom). Vopred ďakujem za odpoveď.
Časovo treba rozlíšiť celú sumu poistnej zmluvy: 4/12 = 333.333 Sk r. 2006 + 8/12 666.667 Sk r. 2007; bez ohľadu na platby. Časovo sa rozlišujú náklady - nie platby - teda nákladom v roku 2006 budú 4/12 a zvyšok sa zaúčtuje na 381-náklady budúcich období , t.j. r. 2007.
O záväzku (SU 379) účtuješ dňom kedy dostaneš doklad (napr. DF alebo výzva na zaplatenie poistného a pod.). Logicky z toho vyplýva, že v tom istom dni zaúčtuješ aj sumu do nákladov aj sumu časového rozlíšenia.
To isté platí aj pre druhý príklad.
Na účet 383-výdavky budúcich období sa účtujú prípady, kedy na konci roka ešte nemáme žiadny doklad od dodávateľa, ale vieme, že budeme mať výdavok, ktorý vecne a časovo súvisí s daným rokom (v tvojom prípade r.2006), a poznáme presnú sumu výdavku.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať