Dáša_ Teda konkrétne popíšem príklad - máš eshop, dojde ti objednávky, ty ju posunieš svojmu obchodnému partnerovi, ktorý za teba túto objednávku vybaví, priloží tvoju faktúru, na balíku bude tvoja adresa, pošle to v mene teba. A tebe potom fakturuje nejaké služby? Prípadne to má zahrnuté v inej cene dodávaného tovaru?
Klient má registrovaný svoj e-shop pod svojim menom, značkou, ale v rámci webstránky-e-shopu svojho dodávateľa - veľké firmy toto umožňujú. Technicky to neviem vysvetliť. Funguje to tak, že zákazník zavíta na "tvoj e-shop" a objedná si. Reálne však objednávku spracuje tvoj dodávateľ, pošle ti faktúru na tovar, ty zaplatíš, on tovar zabalí a pošle tvojmu zakazníkovi na dobierku, pričom do balíka dá tvoju faktúru - vyrobí ju podľa obchodných podmienok medzi vami za teba. Zákazník tovar prevezme, zaplatí a peniaze budú už doručené na tvoj účet.
Tvoj zisk=marža je rozdiel ceny na faktúre pre koncového zákazníka a na faktúre pre Teba.
To je jeden zo spôsobov. Pri spolupráci dlhodobejšej tvoj dodávateľ ti umožní ísť do mínusu, teda nemusíš objednaný tovar zaplatiť vopred.
Tiež spôsob platby nemusí byť vždy dobierkou........
Všetko je legálne, ty máš dodávateľskú aj odberateľskú faktúru, akurát, že zákazník o tom ani nevie - ak by chcel napr. objednávať sám u tvojho dodávateľa, tak ho to ani "nepustí", lebo najskôr sa musíš registrovať.