Zavrieť

Porady

Nezdaniteľná časť - poberateľ starobného dôchodku

Ako tak študujem Zákon o dani z príjmov, tak presne som to tam nepochopila. Totižto mám dohodára, dôchodcu, ktorý poberá starobný dôchodok, a dala som mu podpísať aj vyhlásenie. Môže si uplatniť nezdaniteľnú časť ak poberá starob. dôchodok???
Usporiadat
nikulik nikulik

nikulik je offline (nepripojený) nikulik

Takže aby sme si to zhrnuli, dohodárovi takisto robím ročné zúčtovanie ako pracovníkovi na TPP. Ak požiadajú o ročné zúčtovanie tak ho urobím aj pracovníkom na TPP aj dohodárom. Z toho vyplýva, že aj keď niekto nepodpísal Vyhlásenie tak mu to ročné zúčtovanie urobím ak podpíše žiadosť o vykonanie roč.zúčtov. Mám pravdu?
0 0
Barbara Barbara

Barbara je offline (nepripojený) Barbara

no niekedy fakt nevijem gdo som ...viac
nikulik
Ako tak študujem Zákon o dani z príjmov, tak presne som to tam nepochopila. Totižto mám dohodára, dôchodcu, ktorý poberá starobný dôchodok, a dala som mu podpísať aj vyhlásenie. Môže si uplatniť nezdaniteľnú časť ak poberá starob. dôchodok???


môžeš mu uplatniť vo výške 87936,- v ročnom zúčt. dane, iba v prípade, ak je poberateľom star. dôch. napr. od 1.2.2005, teda nie od 1.1.2005. Keď je poberateľom SD od 1.1.2005 tak len rozdiel medzi nezdan. čiastkou a sumou SD. napr. dôchodok 90000,- tak 90000-87936= 2064,- nezdan. čiastka---- túto čiastku mu len uplatníš v ročnom zúčt. dane

Pekný deň
0 0
nikulik nikulik

nikulik je offline (nepripojený) nikulik

No už mi je to jasnejšie ale uvidime pri ročnom zučtovani. My sme toho dohodára od 01. 01. 2006 zamestnali na TPP, to znamená, že nemá ani tak nárok na nezdanit. časť?
0 0
Mirkaska Mirkaska

Mirkaska je offline (nepripojený) Mirkaska

Spomínalo sa tu podpísanie/nepodpísanie "Vyhlásenia" dohodármi. V jednej firme, kedže si neuplatňovali nezdaniteľnú časť, som im to nedala podpísať, a neviem, či z toho nebude nejaký problém...
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

Mirkaska