Zavrieť

Porady

Dohoda o dočasnom pridelení zamestnanca verzus Kolektívna zmluva

Dobrý deň, Vedel by mi niekto poradiť aké zaujať stanovisko k dočasnému prideleniu ohľadne tejto veci: Pracujem ako zamestnanec pre personálnu agentúru a som na základe dohody o dočasnom pridelení zaradený na prácu na druhom pracovisku. Dohodu mám na dobu určitú 1 rok. Pracujem tam už 6 mesiacov.. Chcel som sa spýtať, či sa na mňa podľa zákona v tomto odseku f) musia byť najmenej rovnako priaznivé ako u zamestnanca užívateľského zamestnávateľa platia rovnaké pravidlá pri stravnom, iných benefitoch, a dovolenke nad rámec zákona, ktoré interným zamestnancom plynú z kolektívnej zmluvy. V predošlých verziách zákona to bolo definované takto: Prvých šesť mesiacov v pracovnom pomere mu užívateľský zamestnávateľ nemusí poskytovať všetky sociálne výhody a benefity ako svojim kmeňovým zamestnancom. Po šiestich mesiacoch mu musí zamestnávateľ poskytnúť tie isté platové podmienky a výhody ako kmeňovým zamestnancom – podľa Zákonníka práce musí byť odmeňovaný rovnakým hodnotiacim systémom. Platí to aj v súčasnej verzii zákona?
Jedná sa totiž o povinné čerpanie dovolenky na konci roka kde majú interný zamestnanci nariadené povinné čerpanie voľna z dôvodu celozávodnej dovolenky a zároveň ho majú za neho zakomponovanú náhradu v kolektívnej zmluve náhradu v podobe týždňa dovolenky naviac. V prípade externého zamestnanca si dovolenku bude musieť čerpať zo svojho zákonom stanoveného dovolenkového fondu.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.