Opýtam sa aj ja... doteraz som poskytoval služby (servis počítačov, sietí, kancelárskej techniky ; predaj licencií na softvér ; predaj výpočtovej techniky cez eshop) a častokrát hlavne montáže som fakturoval priamo u klienta buď cez vopred pripravenú faktúru s PPD alebo vyplnením dodacieho listu na mieste a takisto PPD. pokladňu som nevlastnil a ani nechcem vlastniť keďže nemám kamennú predajňu ani servisné stredisko, fungujem na telefón.
Toto som si prečítal:
-ak by podnikateľ poskytoval len službu bez dodávky akéhokoľvek materiálu, tak v uvedenom prípade podnikateľovi nevzniká povinnosť používať pokladnicu.
-ak podnikateľ poskytuje službu aj s dodávkou materiálu (materiál môže kúpiť alebo aj sám vyrobiť), v uvedenom prípade ide o službu s dodávkou materiálu pri ktorej nie je povinnosť používať pokladnicu.
-ak podnikateľ vyrobí výrobok alebo zaobstará výrobok, ktorý dodá bez montáže, ide o predaj tovaru, kedy ak sa tržby prijímajú v hotovosti podnikateľ je povinný používať pokladnicu na evidenciu týchto tržieb.
Chápem to správne, že servis môžem poskytovať aj naďalej cez PPD, ale tovar ak ho budem predávať bez inštalácie tak ten jedine prevodom na účet cez faktúru?