... zhruba pred mesiacom som túto otázku oživil v téme:
http://www.porada.sk/t184936-uzivani...ely-a-dph.html
ale iba dve-tri poraďačky (ďakujem im) sa unúvali so svojim názorom....
Téma to ovšem nie je nová, pokyn DRSR k uplatňovaniu DPH však rozčeril trocha hladinu; tí, čo účtujeme firmy riadené spoločníkmi-konateľmi o úskaliach používania osobných automobilov (mobilov, notebookov, ....) na súkromné účely vieme svoje. Kým u zamestnanca je bežné, že ak má v robote pridelené služobné firemné auto, mobil či notebook, je docela bežné, že doma má svoj súkromný mobil, auto, atď., kým u majiteľov firiem je to skôr výnimka (aspoň u malých jedno-dvoj osobových firmách).
A prináša to v praxi rad problémov. Aj preto, že ako to tu bolo spomenuté, legislatívne to nie je úplne ošetrené. Kým v jednoduchom účtovníctve je docela bežné, že všetky náklady (výdavky) sa pomerne k ubehnutým km na služobné/súkromné účely krátili, v podvojnom to veľa firiem riešilo zdanením 1 % z OC a zhasla fajka... Ak si odmyslím obchodných cestujúcich, tak väčšina služobných vozidiel v malých "stacionárnych" firmách sa využíva v pomere maximálne 50%:50%, takže je na mieste otázky krátenia všetkých výdavkov na auto % využívania na súkromné účely - to je môj názor....
Som za, aby sme danú otázku rozobrali dôkladne a načrtli aj aké také východiská aj napriek tomu, že táto téma je vo firmách dosť tabuizovaná ...