Zavrieť

Porady

Vrátená úhrada faktúry a DPH

Ahojte, prosím o radu. Mám nasledovný prípad..

Slovak Telecom nám stiahol z BÚ omylom za služby, ktoré sme už nevyužívali a včas odhlásili v 10, 11, 12/2011 sumy trikrát po 35,08 EUR s DPH(29,23 + 5,85 DPH) v celkovej sume 105,24 EUR s DPH.
Faktúry sme v 12/2011 zaúčtovali kvôli DPH (12/2011 bol nadmerný odpočet) a žiadali vrátenie tejto sumy.
Až v apríli 2012 sme dostali od nich vrátenú sumu 105,24 EUR s DPH.

Treba v tejto súvislosti niečo riešiť, keďže sme tieto faktúry zaplatili, uplatnili si DPH ale potom nám to vrátili...
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    SilMar Group je offline (nepripojený) SilMar Group

    SilMar Group
    zuzumojko Pozri príspevok
    Žiaden dobropis nám doposiaľ nezaslali. Len nám zaslali list, v ktorom nám oznámili, že nám vystavili opravnú faktúru za 03/2012, v ktorej nám vrátili sumu 126,98 EUR bez DPH. Žiadna takáto faktúra nám nedošla a táto suma sa skladá z týchto 3 faktúr a dalšich dvoch, čo nechápem. A s nimi sa skontaktovať je nadľudský výkon.
    Pojem dobropis súčasný zákon o DPH nepozná - je to pojem z predchádzajúceho zákona, ale všetci ho používame zo zotrvačnosti a kvoli prehľadnosti. Teraz sú to už všetko faktúry - viď §75/7 - každý doklad, ktorý mení alebo dopĺňa pôvodnú faktúru a výslovne a jednoznačne sa na ňu vzťahuje, sa považuje za faktúru... môže to byť aj súhrnná faktúra.
    V dnešnom znení zákona pojem dobropis nenájdeš.
    Iné ti nezostáva, len nejakým spôsobom od nich tú faktúru vymámiť.

    Tweety je offline (nepripojený) Tweety

    Tweety
    zuzumojko Pozri príspevok
    Mili poradaci, rada by som sa este spýtala k tomuto problému, ak mi telecom vystaví dobropis, zauctujem ho do júna 2012, aj ked nam peniaze vratili v apríli 2012 a faktury k tomuto dobropisu su z minuleho roku t.j. 2011?
    Zaúčtuješ ho do obdobia, v ktorom si ho obdržala.

    promont maja je offline (nepripojený) promont maja

    promont maja
    zuzumojko Pozri príspevok
    Ahojte, prosím zrekapitulovala som ešte raz celý môj účtovný prípad, lebo Slovak Telecom ma ručnú brzdu...Pomôžete mi odpovedať na otázku??

    Slovak Telecom nám stiahol v r. 2011 z BÚ za služby, ktoré sme už nevyužívali a včas odhlásili, v 10, 11, 12/2011 sumy trikrát po 35,08 EUR s DPH(29,23 + 5,85 DPH) v celkovej sume 105,24 EUR s DPH.
    Faktúry sme v 12/2011 zaúčtovali kvôli DPH (12/2011 bol nadmerný odpočet) a žiadali vrátenie tejto sumy.
    Až v apríli 2012 sme dostali od nich vrátenú sumu 105,24 EUR s DPH. Túto sumu som nemohla zaúčtovať len 221/321 pretože by mi saldo nesedelo.

    Vyžiadala som od nich preto dobropis. Zaslali mi ho v sume 151,70 EUR s DPH. V ňom boli zahrnuté ďalšie faktúry a dobropis, ktoré nám nikdy nedoručili. Až po čase mi ich zaslali:
    - faktúra za 12/2011 v sume 35,08 EUR s DPH
    - faktúra za 01/2012 v sume 38,58 EUR s DPH
    - za 02/2012 dobropis resp. faktúra s preplatkom 27,20 EUR s DPH k faktúre 01/2012. Tieto dve faktúry aj dobropis som teraz v júli zaúčtovala, ale platiť ich nemáme ani nebudeme. Z tohto vyplýva rozdiel 46,46 EUR...Je to "ako keby" náš záväzok voči Telekomu (35,08+38,58-27,20=46,46), ale tieto faktúry právom nemáme zaplatiť a ani nezaplatíme.

    Ak zaúčtujem dobropis na sumu 151,70 EUR, vrátených 105,24 EUR a tieto faktúry, účet 321 mi krásne vypadne. Ale v účtovnictve mi svietia tieto 2 faktúry ako neuhradené..Čo s tým?
    ... ako ti môže účet 321 vypadnúť, ak mínusový záväzok (... no správne by to mal byť účet 315 = pretože faktúry, ku ktorým tie opravy faktúr ( kedysi "dobropisy") sú už uhradené ... ale povedzme ...) bol v EUR - 151,70 a na účet vám nabehlo iba 105,24 ...

    ... a keď dobre počítam tak ( v EUR):
    1. za mesiac 10/2011 ... - 35,08 s DPH
    2. za mesiac 11/2011 ... - 35,08 s DPH
    3. za mesiac 12/2011 ... - 35,08 s DPH
    4. za mesiac 01/2012 ... - 38,58 s DPH
    5. za mesiac 02/2012 ... - 27,20 s DPH k faktúre za 01/2012 ??
    ------------------------------------------------------------
    Spolu: ...................... - 171,02 s DPH

    ... prosím ťa, napíš to viac polopatysticky ... pretože v tom nemám jasno ... či?

    KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

    audítor, účtovník, odborný poradca ...viac KEJKA
    S-T predsa vystaví faktúru, v rámci nej budú tieto sumy dobropisované. Ak vám už žiadne služby neposkytovali, mali by vystaviť dobropis - žiadajte.

    zuzumojko je offline (nepripojený) zuzumojko

    zuzumojko
    Žiaden dobropis nám doposiaľ nezaslali. Len nám zaslali list, v ktorom nám oznámili, že nám vystavili opravnú faktúru za 03/2012, v ktorej nám vrátili sumu 126,98 EUR bez DPH. Žiadna takáto faktúra nám nedošla a táto suma sa skladá z týchto 3 faktúr a dalšich dvoch, čo nechápem. A s nimi sa skontaktovať je nadľudský výkon.

    KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

    audítor, účtovník, odborný poradca ...viac KEJKA
    nazývajú to faktúra, ale bude to asi súhrnný dobropis.
    Treba to od nich vyžiadať. Vedia poslať aj mailom. Držím palce.

    zuzumojko je offline (nepripojený) zuzumojko

    zuzumojko
    Mili poradaci, rada by som sa este spýtala k tomuto problému, ak mi telecom vystaví dobropis, zauctujem ho do júna 2012, aj ked nam peniaze vratili v apríli 2012 a faktury k tomuto dobropisu su z minuleho roku t.j. 2011?

    zuzumojko je offline (nepripojený) zuzumojko

    zuzumojko
    zuzumojko Pozri príspevok
    Ahojte, prosím o radu. Mám nasledovný prípad..

    Slovak Telecom nám stiahol z BÚ omylom za služby, ktoré sme už nevyužívali a včas odhlásili v 10, 11, 12/2011 sumy trikrát po 35,08 EUR s DPH(29,23 + 5,85 DPH) v celkovej sume 105,24 EUR s DPH.
    Faktúry sme v 12/2011 zaúčtovali kvôli DPH (12/2011 bol nadmerný odpočet) a žiadali vrátenie tejto sumy.
    Až v apríli 2012 sme dostali od nich vrátenú sumu 105,24 EUR s DPH.

    Treba v tejto súvislosti niečo riešiť, keďže sme tieto faktúry zaplatili, uplatnili si DPH ale potom nám to vrátili...


    Mili poradaci, chcela by som doriesit tento moj problem...

    Slovak Telecom mi dodatočne po upozornení teraz zaslal dobropis s dátumom marec/2012 ktorý som predtým nevidela na sumu 151,70 EUR s DPH. Z toho následne uhradil 2 faktúry v celkovej sume 46,46 EUR, ktoré sme predtým taktiež neobdržali a rozdiel čiže 105,24 EUR nám vrátili na účet. Nemám dobropis na túto sumu..

    Čo s tým prosím, ako to vysporiadať? Ako zaúčtovať v banke vrátenie tejto sumy? A čo s DPH? Nehnevajte sa za otázky nerobím to dlho:-(

    SilMar Group je offline (nepripojený) SilMar Group

    SilMar Group
    Ak máš dobropis na sumu 151,70 a máš tie dve faktúry v sume 46,46 €, tak to všetko zaúčtuješ v tom období, v ktorom prišli, zúčtuješ navzájom a ten zbytok 105,24) by ti mal zostať vysieť niekde na účte 321 a úhradu 105,24 zúčtuješ s týmto a krásne by ti to malo všetko vypadnúť.

    zuzumojko je offline (nepripojený) zuzumojko

    zuzumojko
    SilMar Group Pozri príspevok
    Ak máš dobropis na sumu 151,70 a máš tie dve faktúry v sume 46,46 €, tak to všetko zaúčtuješ v tom období, v ktorom prišli, zúčtuješ navzájom a ten zbytok 105,24) by ti mal zostať vysieť niekde na účte 321 a úhradu 105,24 zúčtuješ s týmto a krásne by ti to malo všetko vypadnúť.
    No to by bolo pekné, keby to tak bolo. Faktúry na sumu 38,58 EUR a 7,88 EUR, čo je spolu 46,46 EUR nemám. Ani nám ich nezaslali.
    Zaslali nám len mail v znení:

    Z uvedenej sumy dobropisu 151,70 EUR boli uhradené faktúry za telekomunikačné služby nasledovne:


    Faktúra za obdobie 01/2012 v sume 38,58 EUR.
    Faktúra za obdobie 12/2011 v sume 7,88 EUR.
    (celková výška faktúry za 12/2011 je v sume 35,08 EUR – úhrada faktúrou s preplatkom za obdobie 02/2012 v sume 27,20 EUR a dobropisom v sume 7,88 EUR)
    Rozdiel dobropisu v sume 105,24 EUR (po odpočítaní 38,58+7,88 =46,46) Vám bol poukázaný na účet.

    Som z toho jeleň..

    SilMar Group je offline (nepripojený) SilMar Group

    SilMar Group
    zuzumojko Pozri príspevok
    No to by bolo pekné, keby to tak bolo. Faktúry na sumu 38,58 EUR a 7,88 EUR, čo je spolu 46,46 EUR nemám. Ani nám ich nezaslali.
    Zaslali nám len mail v znení:

    Z uvedenej sumy dobropisu 151,70 EUR boli uhradené faktúry za telekomunikačné služby nasledovne:


    Faktúra za obdobie 01/2012 v sume 38,58 EUR.
    Faktúra za obdobie 12/2011 v sume 7,88 EUR.
    (celková výška faktúry za 12/2011 je v sume 35,08 EUR – úhrada faktúrou s preplatkom za obdobie 02/2012 v sume 27,20 EUR a dobropisom v sume 7,88 EUR)
    Rozdiel dobropisu v sume 105,24 EUR (po odpočítaní 38,58+7,88 =46,46) Vám bol poukázaný na účet.

    Som z toho jeleň..
    No buď od nich vymamiš tie doklady, alebo ti zostane pohľadávka z neuhradeného dobropisu (151,24-105,24) a tú potom nedaňovo odpíšeš.
    Iné ma nenapadá.

    zuzumojko je offline (nepripojený) zuzumojko

    zuzumojko
    Ahojte, prosím zrekapitulovala som ešte raz celý môj účtovný prípad, lebo Slovak Telecom ma ručnú brzdu...Pomôžete mi odpovedať na otázku??

    Slovak Telecom nám stiahol v r. 2011 z BÚ za služby, ktoré sme už nevyužívali a včas odhlásili, v 10, 11, 12/2011 sumy trikrát po 35,08 EUR s DPH(29,23 + 5,85 DPH) v celkovej sume 105,24 EUR s DPH.
    Faktúry sme v 12/2011 zaúčtovali kvôli DPH (12/2011 bol nadmerný odpočet) a žiadali vrátenie tejto sumy.
    Až v apríli 2012 sme dostali od nich vrátenú sumu 105,24 EUR s DPH. Túto sumu som nemohla zaúčtovať len 221/321 pretože by mi saldo nesedelo.

    Vyžiadala som od nich preto dobropis. Zaslali mi ho v sume 151,70 EUR s DPH. V ňom boli zahrnuté ďalšie faktúry a dobropis, ktoré nám nikdy nedoručili. Až po čase mi ich zaslali:
    - faktúra za 12/2011 v sume 35,08 EUR s DPH
    - faktúra za 01/2012 v sume 38,58 EUR s DPH
    - za 02/2012 dobropis resp. faktúra s preplatkom 27,20 EUR s DPH k faktúre 01/2012. Tieto dve faktúry aj dobropis som teraz v júli zaúčtovala, ale platiť ich nemáme ani nebudeme. Z tohto vyplýva rozdiel 46,46 EUR...Je to "ako keby" náš záväzok voči Telekomu (35,08+38,58-27,20=46,46), ale tieto faktúry právom nemáme zaplatiť a ani nezaplatíme.

    Ak zaúčtujem dobropis na sumu 151,70 EUR, vrátených 105,24 EUR a tieto faktúry, účet 321 mi krásne vypadne. Ale v účtovnictve mi svietia tieto 2 faktúry ako neuhradené..Čo s tým?

    SilMar Group je offline (nepripojený) SilMar Group

    SilMar Group
    Ale ak ti účet 321 vypadne, ako hovoríš, ako ti potom môžu tie dve fa svietiť ako neuhradené? Potom máš nejakú chybu v saldokonte...

    cibka1 je offline (nepripojený) cibka1

    cibka1
    Dobrý deň, mne tiež prišla faktúra od Tcomu (až po mojej telefonickej výzve že mi nesprávne účtovali poplatky, ako vidím, majú to v obľube...)

    zaúčtujem mínusové hodnoty?
    -518
    -343
    -321

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.