petermikuláš
BXLmiami - po prečítaní všetkých Vašich príspevkov som dospel k názoru, že ste jedna z tých doktorov, ktorí chcete zneužiť pacientov na to, aby riešili Vaše lekárske problémy. Pacient tu nie je od toho, a ani by nikdy nemal byť, aby riešil problémy doktorov. Pacient je preto pacient, lebo je chorý /často aj PN/ a Vy ho posielate do poisťovní, aby za Vás lekárov bojoval. A čo má ešte všetko chorý človek robiť. Má ísť za Vás ešte do ulíc štrajkovať? Je to celé scestné uvažovanie. Istí ľudia Vám ho vnukli a Vy sa tým riadite, bez ohľadu na to, aby ste si uvedomili absurdnosť celého tohoto postupu čo tlačíte na pacientov. .....
veronikasad
Pani doktorka, myslím, že je dosť veľký rozdiel medzi súkromnou nezmluvnou ambulanciou a súčasným správaním praktických lekárov, ktorí si zase zobrali za rukojemníkov tých najbezbrannejších - svojich pacientov ... Pre nezmluvnú ambulanciu sa rozhoduje pacient a dopredu vie koľko ho budú v nej výkony stáť. Zmluvná je financovaná aj z jeho daní a odvodov ...
veronikasad
Vinou pacienta ? Dali ste mu možnosť rozhodnúť sa, alebo ste ho zase postavili pred hotovú vec ? A nezmluvné sú len pre jednu poisťovňu. To si z pacientov robíte fackovacích panákov, ktorí budú k 1.9. meniť poisťovňu v závislosti od zmluvy lekára ?
Som rada, že tu BXLmiami píše a som jej vďačná, aj keď s mnohými vecami nesúhlasím, ale aspoň naozaj aspoň trochu vidíme do "zdravotníckej kuchyne" - začínam si myslieť, že v niečom má asi aj pravdu, ale celkovo mi stále na tom niečo "nesedí", a teraz už vďaka petrovimikulášovi aj viem, čo, pretože to cítim úplne rovnako, len som to nemala tak presne sformulované:
lekári nás zneužívajú (chcú zneužiť) na to, aby sme za nich riešili ich (finančné) (?) problémy.
A najhoršie na tom je, že takto zneužívajú
chorých ľudí, ktorí naozaj musia sústrediť svoje sily na iné veci...
(To porovnanie s obchodom sa mi naozaj páči - zaplatím za tovar obchodníkovi a dostanem ho, ale už ma naozaj nezaujíma, či obchod zaplatil výrobcovi, od ktorého tovar kúpil, a akože mnohé obchody a často neplatia alebo platia neskoro, ale žiadny výrobca ma ešte nikdy nežiadal, aby som to vyriešila zaňho...)
A už dávno nerozumiem tomu,
prečo - keď si poctivo a pravidelne platím zdravotné poistenie -
ma má vôbec zaujímať, či lekár, ku ktorému chodím (v širokom okolí možno jediný)
, má alebo nemá a s ktorou poisťovňou zmluvu... Poistený (u poisťovne) je lekár alebo ja? Prečo to nemôže byť tak, ako som už aj kedysi dáááávno zažila - doniesla som do poisťovne potvrdenie, koľko ma stál lekársky úkon, a oni mi potom určitú časť preplatili?
(Napr. ak za vytrhnutie zuba moja poisťovňa stanoví 10 eur - strieľam - , tak mi tých 10 eur zaplatí, či idem k zubárovi, ktorý si za to pýta 10 eur, 20 alebo aj 50, a je na mne, aby som si našla "primeraného" lekára, ale neurčuje mi to jeho "zazmluvnenie".) Viem, že by v takomto prípade mohol byť problém s náročnými a drahými úkonmi či liečbami, lebo to by som si (a asi málokto z nás) dokázala najprv zaplatiť v hotovosti a potom "refundovať" u poisťovne, ale na druhej strane - ak
pacient je poistený (teda platí),
lekári kapacitu majú (aspoň tak som pochopila od BXL, že preto sú dlhé čakacie doby, lebo denne jej poisťovňa preplatí napr. 10 pacientov, takže viac - zadarmo - robiť nebude, aj keby zvládla 50 pacientov denne, čomu aj do istej miery rozumiem),
tak kde je potom, dofrasa, problém, a ako ho elegantne vyriešiť k spokojnosti všetkých zúčastnených???