Zavrieť

Porady

Reklamacia tovaru zakupeneho cez internet

Dobry vecer,
chcela by som Vas poprosit o pomoc pri reklamacii.
V aprili som si cez homegym.sk objednala orbitrek - cross trenazer zn. Kettler (znacku spominam preto, lebo pri nej garantovali trojrocnu zaruku a aj prip. servis priamo doma, stale to maju na stranke uvedene). Po par dnoch ma kontaktoval pan, ze bohuzial dany typ nemaju skladom, ci nemam zaujem o kvalitnejsi, za lepsiu cenu. Kedze ponukal zaujimavy tovar rovnakej znacky, tak som suhlasila. Po zaplateni faktury (vsimla som si, ze nie je z homegym.sk ale z fy. RS, ktora je partnerom fy. Homegym) o par dni prisli z fy. xy (ktora sidli v rovnakom meste ako je miesto kde mi stroj instalovali), stroj zlozili a odisli. Po par dnoch som vsak zistila, ze na stroji nefunguje koliesko, ktorym sa ovlada zataz. Je jedno ako s nim tocim, stroj sice zobrazuje zvysenie zataze, avsak fyzicky zataz zmenena nie je. Stale je to akoby na "jednotke". Toto som telefonicky oznamila panovi s ktorym som kupu riesila a ten ma odkazal na internetovu stranku a na formular, ktory musim vyplnit. Ziadal nahrat aj video s chybou. Mali sme trochu neprijemny rozhovor, avsak bez urazok.
Takze tovar som reklamovala cez formular, zaslala som fotku stroja ako pozadovali a cakala.. Cakala .. az som si uvedomila, ze presiel viac ako mesiac a nikto ma nekontaktoval. Zistila som ze vlastnou chybou, lebo danu reklamaciu som mala zaslat aj mailom, nielen cez ten formular, ako som neskor zistila v OP na stranke. Ok, moja chyba, takze som napisala opat mail, tentokrat uz priamo na email fy. homegym.sk.
Inak zistila som ze dana zmena objednavaneho tovaru, ktora sa udiala uplne na zaciatku nebola na stranke homegym vobec zaznamenana, cize stale tam svieti, ako keby som si objednala stroj a a nie stroj b, ktory mi realne dodali. Cize pravdepodobne ak aj dostali moju reklamaciu (o ktorej ja nemam doklad) nevedeli ju sparovat. Toto ale uz neriesim.
Ide o to ze sa moja reklamacia dostala do ruk panovi s ktorym som ja komunikovala o kupe a ziadal ma o natocenie videa o chybe.. Napisala som mu nasledovne:
viete mi blizsie specifikovat ako mam na videu zachytit skutocnost, ze
koliesko ktorym sa ovlada zataz, nefunguje? Jedna sa o funkcionalitu, ktora
nie je "viditelna", avsak je mozne sa o nej presvedcit len osobne pouzitim
pristroja. Mam Vam poslat video, kde stepujem na stroji, otacam kolieskom a
komentujem, ze to nefunguje? To video bude mat rovnaku vypovednu hodnotu ako
to, ze som Vam tu chybu popisala, ako kratko po doruceni telefonicky s Vami
osobne, kedy som prvy krat reklamovala tuto zavadu, ako aj teraz ked pisem na
www.homegym.sk.
Tuto zavadu som konzultovala ako aj s pracovnikmi fy. Margan, ktori pristroj
zmontovali, tak aj s majitelom tejto fy. Ti ktori montovali pristroj mi
povedali, ze sa jedna jednoznacne o spadnute lanko, s ktorym mali problem uz
pri montazi, takze sa jedna o jednoduchy zasah, ktory vsak nemozu vykonat bez
toho, aby ste ich na reklamaciu poslali. Pokial poznate tovar, s ktorym
obchodujete, musite uznat, ze tato zavada je banalna a teda zasielat video,
ktore nema ziadnu vypovednu hodnotu, je zbytocne a predlzujuce proces
odstranenia zavady.
Pokial vsak trvate na zaslani takehoto videa, ziadam Vas o specifikaciu ako
si zelate nahrat zavadu tak, aby bola viditelna.

Koniec citacie.
Jeho odpoved je nasledovna:

Pokial máte subjektívny pocit, ze rozdiel v zátazi medzi
jednotlivými stupnami zátaze je nepatrný (v porovnaní s cvicením na rovnakom
stroji???) je nutné stroj zaslat k nám na servisné stredisko do Kosíc
(adresa dole) a
následne sa stroj otestuje (ci je stroj v poriadku alebo je nutné nieco
opravit).
Kazdopádne nejedná sa o jednoduchú zálezitost typu spadlo lanko
treba ho nahodit, ale je nutné stroj dôkladne otestovat cez pocítac v
servise ci je rozdiel zátaze v poriadku (podla manuálu z Nemecka) alebo nie.
Nie je to mozné urcit a zistit u zákazníka na mieste a preto je nutné stroj
zaslat k nám.

Koniec citacie.

Ako.. uplne ma odrovnal, dostal a aj nasr.. vytocil.
Viete mi poradit, ako mam dosiahnut, aby mi jednoducho prisli to lanko nahodit? Ako mam postupovat? To mu mam fakt ten stroj kurierom poslat? Vazi cez sesdesiat kil..
Ma vobec pravo to ziadat? Ved ja som ten stroj nemala sancu ani pouzit.. (ok, bola som aj odcestovana, ale nic na tom nemeni, ze stroj reklamujem v zarucnej dobe..)

Viete mi prosim niekto poradit, co dalej?

Dakujem

Iveta
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    ivet74 - kočka: Celá tá "komunikácia" a žiadosti o zaslanie toho, hentoho, nakrútenie videa, posielanie tam a potom tam, vyplňovanie jedného formuláru a druhého formuláru (a to nehovorím o nevykonaní opravy pri zmene objednávky tovaru) mi navodzuje dojem, že firma sa chce legálne zbaviť zodpovednosti a naťahuje čas.

    Ty si v obchodnom vzťahu s firmou A, tak s ňou budeš komunikovať, jej budeš zasielať reklamáciu, táto firma je povinná reklamáciu prijať a zaprotokolovať a vyjadriť sa. Ty nemáš čo posielať výrobok do nejakého servisu - to je povinnosťou firmy, ktorá reklamáciu prijala, vybavuje a ty si s ňou v obchodnom vzťahu. Ostatné je pre teba irelevantné a pokiaľ to oni nevedia pochopiť - možno to pochopia, až podáš podnet SOI na prešetrenie riešenia tvojej "reklamácie-nereklamácie".


    Tiež ma zaráža (ale môže byť, že berú výrobok od iného)
    nie je z homegym.sk ale z fy. RS, ktora je partnerom fy. Homegym
    - toto mohli aspoň uviesť ako vysvetlenie.

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    Priznam sa, nechcelo sa mi cele citat...
    Posli pisomnu reklamaciu na adresu,ktora je uvedena na FA.Alebo si pozri, ci nemaju v obch.podmienkach uvedene, kde treba poslat.
    Reklamaciu by mali vybavit do 30 dni.Inak odstup od zmkluvy a ziadaj spat peniaze.

    Ja na tvojom mieste by som im ziadne video neposielala.Opis chybu v reklamacii a hotovo.Nech si riesia.
    Konaj rychlo,lebo ak reklamujes do 6 mes. od kupy, zavada sa povazuje za chybu,ktora mohla vzniknut pri vyrobe.

    ivet74 je offline (nepripojený) ivet74

    ivet74
    ahoj.


    viem, je to dlhe.. prave preto, ze je to domotane. ono obe fy. su prepojene, lebo ten posledny mail mi poslal ten pan uz z mail. adresy odkial som ten stroj objednavala.
    video im poslat nemienim, fakt.. vypovedna hodnota nulova. presne som popisala, kde je chyba.
    a je to do sest mesiacov.
    ja sa len bojim, ze ak poslem stroj tomu chlapikovi, tak opravi lanko a povie "hej, nevedela si s tym narabat a teraz zaplat prepravne"
    inak som si prave precitala v zakone, ze mozem trvat aj na posudeni znalcom a ak mam pravdu ja, ze stroj je chybny, tak tak znalca plati predajca.. to by asi nechcel, ze?

    ivet74 je offline (nepripojený) ivet74

    ivet74
    ja mam z toho podobny pocit a stve ma, ze som "bezzuba" lebo neviem v tychto veciach chodit..

    ono ten homegym funguje tak ako na cz, tak sk, tak hu a v kazdej krajine maju svojho "subdodavatela" alebo ako to spravne nazvat. u nas je to ta RS fy. z Kosic.. a chlapik funguje aj na ich email adrese. lebo dnes mi pisal homegym mailu..
    inak viem co urobim urcite hned zajtra a to ze si vyziadam zarucny list, lebo ten medzi papiermi nemam
    a nasledne napisem dalsi list.. len musim pozbierat este nejake "rozumy" od Vas ..

    Reklamacia tovaru zakupeneho cez internet

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.